Jorieke123 Geplaatst: 8 mei 2015 Geplaatst: 8 mei 2015 Tokkie dat is Zenegroen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
weknow Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 Dit zaadje is waarschijnlijk tagetes = afrikaantje. Even terug naar de blauwe bloempjes 4 berichtjes terug. Ik denk dat het geen zenegroen maar hondsdraf is. Bij twijfel even een foto van het blad. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 9 mei 2015 Geplaatst: 9 mei 2015 100% kruipend zenegroen (Ajuga reptans)Tokkie, Weknow kijk maar naar deze foto van het bloeiende hondsdraf (Glechoma hederacea) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Ik gooi deze er nog maar eens in: De plant is nu in bloei, en ongeveer (soms wat hoger dan) kniehoog. Paarse stengels, kleine gele bloempjes. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
weknow Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Appelvrouw schreef: 100% kruipend zenegroen (Ajuga reptans)Tokkie, Weknow kijk maar naar deze foto van het bloeiende hondsdraf (Glechoma hederacea) Ben nog maar 90% overtuigd Appelvrouw. De foto die jij kiest laat hondsdraf zonder bloeiaren zien, maar ik ken ze hier vooral in een vorm waarbij de bloemen wel in aren staan...ja dus zoals op de foto van vragensteller. Dus moeten de bladeren de doorslag geven en die zie ik niet duidelijk genoeg op de foto waarvan identificatie gevraagd wordt. Ik zie inderdaad geen typisch ronde gekartelde hondsdraf blaadjes, maar evenmin kan ik duidelijk de ovalere en wat bonte bladvorm van zenegroen identificeren. Waarschijnlijk zal het dus wel zenegroen zijn, maar pas als ik blad van de plant kan zien ben ik 100% overtuigd. (N.B. Ik heb beide soorten volop staan en zenegroen in zeker 4 verschillende vormen) Hondsdraf met aren: In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Piroska Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 zonder een duidelijke foto van het blad zou het ook nog zomaar Brunel kunnen zijn http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
weknow Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Dat zou heeel goed kunnen, Piroska, dat het een prunel is. Dat gepunte blad zie ik ook op de foto van de vraagsteller wel ertussen staan, hoewel niet zo heel duidelijk. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
appelvrouw Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Ach nee, zeker geen brunel. Ik ben eens in mijn tuin gaan speuren naar de hondsdraf en het kruipende zenegroen..Brunel ( Prunella vulgaris) heb ik niet. Wie kan deze drie bloemen op een foto eens naast elkaar plakken, ik weet niet hoe dat moet, dan kan je de verschillen goed zien. De bloem lijkt overal op elkaar, maar het bladverschil is groot( hondsdraf rond en gekarteld, Zenegroen: aan de bloeistengels ovaal tegenoverstaand en meer gladrandig..Brunel de bladeren nog wat puntiger de bloemaar als een bijenkorfje...) Brunel Hondsdraf en kruipend zenegroen ( als je bij de foto van Tokkie kijkt dan zie je die ronde blaadjes ook in de bloeiaar. Ze zijn een beetje bleker dan die van mij... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
bio-fee Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Uit de Blije Zaden Doos had ik zaadjes van tomaat Balkon Star genomen. Sommigen daarvan groeien op tot tomatenplantjes, maar een aantal zien er helemaal niet uit als tomatenplantjes! Iemand enig idee wat dit kan zijn?
loes Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 balkonstar is een tomatenras met aardappelblad. hier mijn balkonstar van vorig jaar (links en rechts. midden was een roma als ik het goed heb)
Piroska Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Jorieke, wilde radijs/knopherik? http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
bio-fee Geplaatst: 10 mei 2015 Geplaatst: 10 mei 2015 Oh echt, een tomaat met een aardappelblad? Dat is maf! Vooral omdat er ook zaailingen zijn opgekomen met wél een normaal tomatenblad! Daar zal ik morgen eens een foto van maken.
Jorieke123 Geplaatst: 11 mei 2015 Geplaatst: 11 mei 2015 RobO en Piroska: dat lijkt er allebei wel op, maar ik zie dan toch die stengelkleur niet terug. En we hebben meerdere velden, de 1 beter bemest dan de ander, en overal staat het met die kleuren en hoogte. (soms doet de grondsoort de kleur wat veranderen) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Yosha Geplaatst: 11 mei 2015 Geplaatst: 11 mei 2015 Jorieke misschien is het gewone herik? Jouw foto's lijken heel erg op de planten die hier in mijn verloren hoekje staan en ik heb me rot gegoogled. Vond dat ze nog het meeste op herik lijken. Het blad is een beetje puntig. Ze staan hier ook te bloeien en ik schat zo'n 80cm hoog. Edit: nagemeten en ze komen tot 90cm hoog. Die van mij hebben wel iets minder paars in hun stengels.
michael-art Geplaatst: 11 mei 2015 Geplaatst: 11 mei 2015 EDIT: Waarschijnlijk is dit de Persicaria lapathifolia ofwel beklierde duizendknoop. Heyhoi, Uit de potgrond wil soms nog wel eens wat uitkomen wat eigenlijk niet zou moeten maar goed.Ik laat het dan wel groeien om te kijken wat het word. Ik heb dit jaar twee stuks mogen laten groeien, de een is een citroenmelisse, die was ook niet zo moeilijk te identificeren.Maar van deze heb ik geen idee wat het zou moeten zijn. Het groeit best wel snel en denk dan ook aan een of ander onkruid? Wat als alle oceanen van appelmoes gemaakt zouden zijn?
Sin Fronteras Geplaatst: 11 mei 2015 Geplaatst: 11 mei 2015 Zo te zien een soort Duizendknoop. Waarschijnlijk geen Perzikkruid (want ik zie geen stip op het blad). Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Anna3 Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 Ik heb deze plant op Koningsdag van iemand gekocht als zijnde paarse toorts, maar als ik google dan zie een plant met heel ander blad.. Wie weet wat dit is? De eerste foto is met wat tegenlicht gemaakt, het roze is in werkelijkheid wat donkerder zoals op de foto ernaast.
mijke Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 iemand enig idee wat de naam is van dit kruid Wat het wel is kan ik je niet mee helpen maar het is iig absoluut 100% zeker géén hondsdraf! Hierover geen twijfel omdat de bladeren, hoewel niet heel duidelijk te zien, wel zeker de zo typerende kartelrand missen. Misschien kruipend zenegroen ipv gewone zenegroen? Zie google: Ik vind hem er erg op lijken! schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop
Castaneda Geplaatst: 12 mei 2015 Geplaatst: 12 mei 2015 @Anna 3: Linaria purpurea, is hier in de tuin aan komen waaien, zaait zich uit, maar niet vervelend en is een mooi plantje Comprehend and copy Nature
Sin Fronteras Geplaatst: 13 mei 2015 Geplaatst: 13 mei 2015 @ tokkie Dat is Kruipend zenegroen. 100% zeker. De kleinere aren hebben ook iets van Brunel, maar die heeft geen grote aren. Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
DjangoV Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Eerst dacht ik dat dit de broccoli was, die ik daar heb geplant. De broccolibladen groeien aan de voet en lijken uit dezelfde stronk (zie onderste foto) te komen? --------------------------------------Django
Bit Geplaatst: 14 mei 2015 Geplaatst: 14 mei 2015 Van lang weggeweest weer terug. Héérlijk jullie uiteenzettingen over de Ajuga en de Hondsdraf. 2 toch best echt goed te onderscheiden soortjes hoor. Jet had dus gelijk.
Aanbevolen berichten