zaaizee Geplaatst: 6 april 2016 Geplaatst: 6 april 2016 @appelvrouw kijk dit is het plantje, niet helemaal zuiver, hoop dat het genoeg is
kleinvrouwtje Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 @appelvrouw kijk dit is het plantje, niet helemaal zuiver, hoop dat het genoeg is Lijkt ook op chocolade munt.
Yosha Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 @appelvrouw kijk dit is het plantje, niet helemaal zuiver, hoop dat het genoeg is Het lijkt ook best op watermunt. Die bloeit met meer bolvormige aren dan langwerpige, misschien heb je het vorig jaar zien bloeien?
Bouwvrouwe Geplaatst: 8 april 2016 Geplaatst: 8 april 2016 het plantje lijkt erg op mijn pepermunt, zelfde blad, beetje paars-rode takjes, kruipende wortel... als die het is weet je het snel genoeg; wrijf de blaadjes en je ruikt de geur van die ronde pepermuntsnoepjes.
Aurora Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Wie weet de naam van deze kruid? Kan uitgroeien tot een struik, geeft gele bloemen en vormt veel zaden. De plant geurt sterk. In de mediterrane landen wordt dit wel gebruikt bij inmaken van olijven.
ADOPEG Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Weet iemand onderstaande plant?Wat mij opvalt is dat de bloem op de kroonbladeren en om de meeldraden een vierpuntig hol geel iets heeft. De kelkbladen zijn gelig, rood dooraderd. Nog een, niet echt scherpe, foto: ~ Vita rosa est ~
Jenneke Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Wie weet de naam van deze kruid? Kan uitgroeien tot een struik, geeft gele bloemen en vormt veel zaden. De plant geurt sterk. In de mediterrane landen wordt dit wel gebruikt bij inmaken van olijven. Zou het wijnruit kunnen zijn? Mijn moeder had dit altijd staan (geen idee waar ze het voor gebruikte helaas) en ik moest daar meteen aan denken toen ik je foto zag. Dus ik heb even gegoogled en vond deze https://www.vreeken.nl/372000-wijnruitHet lijkt er inderdaad op, maar ik vind het ook lijken op sommige soorten koriander dus ik ben niet zeker.
Tanja65 Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 Ik kreeg van een kennis een boompje in pot, dat ze als 'laurier' benoemde. Het lijkt er inderdaad op. Maar er zijn zoveel laurier-achtige planten die giftig zijn, en die vaak in tuincentra als 'laurier' worden verkocht, dat ik er niet zonder meer van uit durf te gaan dat deze plant echt laurier is. Hoe kom ik daar achter, of ik de eetbare soort heb of een giftige siervariant? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
speets Geplaatst: 11 april 2016 Geplaatst: 11 april 2016 @Adopeg: moeilijk te zien hoe die plant er als geheel uit ziet, hoe groot 'ie is.@Aurora: ja, wijnruit@Tanja: ziet er uit als een echte laurier. Gebruik je neus en proef eventueel even, dan weet je het "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
speets Geplaatst: 12 april 2016 Geplaatst: 12 april 2016 Weet iemand onderstaande plant? Ik heb er eens een nachtje over geslapen, en nu zie ik het: een begonia "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
femmie Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Het heeft 3 dagen geregend en nu staat mijn tuin vol met dit (zie foto) wat zijn die bruine stokjes Een paddenstoel? Woon wel in italie, misschien andere vegetatie dan nl/ belgie [img-rotate=][/img-rotate]
speets Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Dat is de bloeivorm van heermoes - paardestaart. rotspul "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
femmie Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 He shit, haha. Het zit niet in het gedeelte waar ik moestuinier. De tuin is 300m2 en dat is me in het 2e jaar toch wat te groot. Beste laten staan of kruipt het dan overal heen? Of wortels uittrekken? Of spreiden de zaden zich nu dan uit aangezien hij in bloei staat Bedankt voor de snelle reactie trouwens
weknow Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 Beter even wegschoffelen, dat heermoes in bloei. Spaart je later werk. Uitroeien lukt meestal niet. Gelukkig doet het weinig schade. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Tanja65 Geplaatst: 13 april 2016 Geplaatst: 13 april 2016 @speets - in de niet-echte zit blauwzuur, en wordt voor gewaarschuwd. Niet echt iets dat je al proevend wilt uitvinden. Misschien moet ik er een kweker naar katen kijken. * er komt altijd weer een nieuwe lente *
speets Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Heb je er al geroken? Eerst even fijnwrijven... Je moet er ook niet meteen een ons van eten Gewoon een klein stukje, even op bijten en weer uitspugen. Dat is genoeg. En ongevaarlijk. Wat jij een "giftige siervariant" noemt, is een laurierkers. Dat is geen variant maar een hele andere soort: een prunus, en geen laurus.Maar laat er maar een kweker naar kijken hoor "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
hansi Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Prunus laurocerasus = Laurierkers.Laurus nobilis = laurierstruik. m.v.g.Hans.
Tanja65 Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Excuus voor de onnozele benaming mijnerzijds, ik ben nog maar een beginner. Vandaar mijn vragen (En ook, als ik blauwzuur lees, dan vergaat me de lust uit te proberen). Het is helaas geen echte laurier. Want hij ruikt er niet naar, nog niet in de verste verten, ook niet als ik het blad kneus. Helaas Maar dank voor de tips! * er komt altijd weer een nieuwe lente *
speets Geplaatst: 14 april 2016 Geplaatst: 14 april 2016 Jammer. Maar blijf vooral vragen hoor, daar is dit forum voor "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Barry77 Geplaatst: 17 april 2016 Geplaatst: 17 april 2016 Wie o wie weet wat dit voor plantje is.Ik dacht zelf aan dalhia's. Zou dit kunnen. Ze komen op verschillende plekken omhoog in mijn tuin. Groet, Barry
AnnekeW Geplaatst: 17 april 2016 Geplaatst: 17 april 2016 Een dahlia groeit uit een knol, dus je zou er eens eentje uit kunnen graven om dat te checken.
Barry77 Geplaatst: 17 april 2016 Geplaatst: 17 april 2016 Ik heb verschillende plantjes uitgegraven. Er zitten vrij stevige wortels aan. De vorige eigenaar had hier wel dahlia's staan, maar ik heb de knollen uitgegraven afgelopen herfst.Kan een dahlia stekjes produceren uit oude wortels?
Aanbevolen berichten