speets Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Dan laat ik hem staan voor de pit "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Cherryblossom Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Bovenaan deze foto zijn mini spruitenplanten te zien, onderaan radijs en misschien ook wortel en lenteuit (die laaatste 2 ben ik een beetje kwijt?) Maar wat zijn die vele plantjes die de foto overheersen? Ik vind het blad een klein beetje op basilicum lijken maar dat is het natuurlijk niet. Maar wat is t wel??
Deborah Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Weet je zeker dat het geen basilicum is? Mijn naam betekent Honingbij, later als ik groot ben wil ik Imker worden.
Cherryblossom Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Nee.. maar een paar weken geleden was het nog een kaal stuk grond. Er kunnen toch niet toevallig een hoop zaden in de grond zitten? Het zijn echt wel een aantal plantjes. (Ik woon hier pas 2 maanden dus ik weet ook eigenlijk niet wat er in de grond zit)
Erny Geplaatst: 6 juni 2016 Geplaatst: 6 juni 2016 Ja, er kunnen toevallig wel heel veel zaden in de grond zitten. Ziet eruit als iets zoals Harig Wilgeroosje oid... heb ff geen idee wat precies. Gewoon weghalen en je kolen de ruimte geven.
speets Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Basilicum is niet te missen door zijn kenmerkende geur. Volgens mij ook wilgenroosje en inderdaad gauw weghalen. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Niensss Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Deze boom wilde ik eigenlijk snoeien, althans het gedeelte dat over mijn dakterras hangt. Iemand enig idee wat het eigenlijk is? Lijken iets van vruchten aan te hangen?
Sin Fronteras Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Walnoot Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
weknow Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Jostabes denk ik. Is heel makkelijk te stekken, zoals een kruisbes. Is ook in smaak iets tussen een kruisbes en zwarte bes, maar zonder stekels. Wordt forse struik, 1,50 a 2 m, en als je in het najaar snoeit (gewenst) kun je half-verhoute stukken van 20 a 30 cm. in een mengsel van ca. 3/4 zand en ca. 1/4 potgrond zetten, ik bundel ze per ca. 10, en laat ze ergens in de schaduw staan tot mei...je zult zien dat dan de meeste stekken wel wat wortels hebben. Onderste bladeren of bladknoppen even verwijderen (mooiere struik als resultaat) Ook na de oogst kun je stekken nemen, zelfde mengsel en plek, maar dan doe je best een transparante plastic zak losjes om de pot tegen uitdrogen. Wortels maakt ie dan na 4 - 8 weken. Laat ca. 2 blaadjes staan, de rest wegritsen evenals evt. bladknoppen (op wondweefsel maakt ie makkelijker wortels) Zo doe ik het meestal, maar variaties zijn natuurlijk mogelijk. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Sin Fronteras Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 @lionne Eerste is framboos Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
lionne Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 De vermoedelijke jostabes staat in de moestuin van de buren. En zij gaan hem kappen. Kan ik er nu al een stuk afhalen? Framboos Super . Er zijn twee struiken overgewaaid naar onze tuin hoe kunnen we die struikjes verhuizen? Ze staan nu waar de groente is gepland
Cherryblossom Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Bedankt voor de wilgeroosje-tips! Vergelijken met afbeeldingen op google en lijkt er inderdaad heel erg op! Vandaag meteen de tuin kaal geplukt. Althans, kaal... het staat er heeeelemaal vol mee! alle grotere plantjes met wortel haal ik weg. Ik las tenminste dat wilgeroos een woekeraar is
Greenpumpkin Geplaatst: 7 juni 2016 Geplaatst: 7 juni 2016 Iemand een idee welke klimplant dit is? Heeft een kleine bloem en staat op een verwilderd stuk grond. Wie o wie helpt mij verder?
Sin Fronteras Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 https://nl.wikipedia.org/wiki/Gewone_duivenkervel Gewone duivenkervel Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
Sin Fronteras Geplaatst: 8 juni 2016 Geplaatst: 8 juni 2016 @lionne over de frambozen: Frambozen kunnen heel wat hebben. Je kunt ze vrijwel altijd gewoon uitsteken en op de gewenste plaats zetten, maar ik zou eerst nog even de oogst van dit jaar afwachten (want die raak je kwijt bij het overplanten). Let er wel op dat ze redelijk kunnen woekeren! Scent & Spice | Genieten, denken en doen met kruiden! In het Pakhuis | Inspirerende en kleinschalige vergaderruimte en workshoplocatie in de Betuwe
loes Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 zo dik zijn het geen peulen meer lijkt mij. ik heb trouwens geen idee wat exact het onderscheid is. peultjes zijn bij mij gewoon jonge doperwten. heb dit jaar wel peultjes gezaaid. tenminste volgens de verpakking maar ook dat worden gewoon heerlijke erwtjes wanneer ze te lang hangen.
Erny Geplaatst: 9 juni 2016 Geplaatst: 9 juni 2016 Jootje, het lijken mij doperwtjes omdat de peultjes iets minder snel overgaan tot "dikke boontjes makerij".Peultjes dijen iets minder snel uit....
sage Geplaatst: 10 juni 2016 Geplaatst: 10 juni 2016 hulp voor mijn dochter, dit is zomaar in haar tuintje opgedoken ]
speets Geplaatst: 10 juni 2016 Geplaatst: 10 juni 2016 Teunisbloem. Vooral laten staan en 's avonds gaan kijken hoe mooi de bloemen in time-lapse open klappen "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
AnnekeW Geplaatst: 10 juni 2016 Geplaatst: 10 juni 2016 Ow mazzelaar! Die zijn prachtig en de bloemen ook nog eens heel lekker.
Aanbevolen berichten