greenchitect Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 3 cm dikke stelen met doornen, ongeveer 2 - 3 meter hoog. Top stukje eraf gehaald. Ik dacht eerst dat dit een rozen doornenstruik was maar nu twijfel ik toch. Wie kan me helpen ^^
de deerhounder Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 Struikroos die begint te verwilderen, verwilderen zie je bij rozen door het aantal blaadjes te tellen.
greenchitect Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 Struikroos die begint te verwilderen, verwilderen zie je bij rozen door het aantal blaadjes te tellen. Wat betekent dit precies "verwilderen" bij struikrozen? En op welke manier moet ik precies de blaadjes tellen? (per zij tak?, per aantal?)
ADOPEG Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 Waaslander, hoe correct worden de kleuren weergegeven? De vruchtjes doen me denken aan Cornus kousa. ~ Vita rosa est ~
de deerhounder Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 Blaadjes per takje tellen.Rozen hebben het nodig gesnoeid te worden, ze gaan zeer lange wilde takken krijgen.
weknow Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 @ foto Waaslander. Ik zie, net als Adopeg, inderdaad een soort Cornus (kornoelje). Moeilijk te bepalen welke want er zijn er meer met die vruchten en bladvorm dan alleen de C. kousa en van de kousa zijn er vele cultivars. Mooie planten...zeker bij mijn favorieten....heb er diverse in de bostuin. Nog geen vruchten gehad....sommige hebben eetbare (maar nog niet geproefd...dus moet nog ontdekken of ze ook als vruchtboom....zoals ook de Cornus mas....geschikt zijn, hetgeen soms aangegeven wordt). Waaslander....stekken gaat goed, maar leuk experiment om die verse zaden te zaaien....3 maanden koude stratificatie en veel geduld nodig voor kieming....maar verder niet zo moeilijk. In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.
Waaslander Geplaatst: 17 november 2016 Geplaatst: 17 november 2016 ADOPEG en weknow bedankt voor de reactie. Ga me er eens in verdiepen . Om eventueel in de siertuin met functie te zetten . Wat ik enkel mis aan de planten die ik tegen gekomen heb is de herfstkleur (foto's van herfstkleuren zijn prachtig). En lijkt ook erg mooi als deze in bloei staan.
speets Geplaatst: 22 november 2016 Geplaatst: 22 november 2016 Nieuwe app die dit draadje overbodig gaat maken: Plantsnap"Snap a photo of a plant, flower, or tree, and PlantSnap tells you what it is! " (Nog in ontwikkeling). "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
nod Geplaatst: 25 november 2016 Geplaatst: 25 november 2016 Kent er iemand deze plant? Enkel idioten herzien nooit hun mening
dirk71 Geplaatst: 29 december 2016 Geplaatst: 29 december 2016 De vorige plant is volgens mij duidelijk een roos. Cornus kousa heeft geen doornen.
hansi Geplaatst: 2 januari 2017 Geplaatst: 2 januari 2017 Vorige plant is inderdaad een roos. m.v.g.Hans.
Sas2017 Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 Ik heb een moestuin, met diverse planten die ik niet ken, weten jullie wat dit voor planten zijn?Nr. 1: Nr. 2: Nr. 3 : zijn stekken ...? Nr. 4: Hoop dat jullie het weten!Alvast bedankt voor het meedenken
Jorieke123 Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 1 is een braam, 2 een kruisbladwolfsmelk, 3 is tamme paardenkastanje (ik haal die 2 steeds door elkaar terwijl ze niet eens op elkaar lijken...) , 4 kan ik even niet opkomen... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 Nummer 4 kan een lange discussie worden ( moeten we maar niet doen ) Maar is inderdaad Digitalis, maar zou dus ook wel Komkommerkruid , Bernagie / Borago officinalis kunnen zijn. Dit soort rozetten, kunnen nog wel eens lastig zijn. Pulmonaria ( gaat vast ook nog iemand zeggen ) is het niet.
Jorieke123 Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 Komkommerkruid zal nu niet te zien zijn? In de winter. Weet ik eigenlijk niet eens zeker Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Bit Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 ow jawel hoor Jorieke. Mijn tuin staat er redelijk vol mee. Gróte rozetten. De vorst van de afgelopen weken heeft ze wel stilgezet, maar meer dan dat ook niet.
Jorieke123 Geplaatst: 5 februari 2017 Geplaatst: 5 februari 2017 Oh, dan moet ik ze toch maar eens ergens een plekje geven om een beetje te verwilderen. Af en toe komt er hier 1 op, die ik dan maar even zijn gang laat gaan voordat hij zich uitzaait. Maar als hij dan dus na het uitzaaien 'wintergroen' blijft... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Fritsies Moestuin Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Zou iemand mij kunnen vertellen welk onkruidsoort dit is? Hoe kan ik dit het beste behandelen?Ik vraag het omdat ik sinds kort een moestuin heb, waar dit onkruid welig groeit. De een zegt dat ik het eronder kan werken, de ander zegt dat ik het eraf moet harken. Maar wat is nu het meest verstandige? Bij voorbaat hartelijk dank. Grt.Nagtegael. https://www.facebook.com/FritsiesMoestuin Nil volentibus arduum.
Erny Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 volgens mij Muur? Het is trouwens erg nuttig om dit topic (in etappes want wel veel pagina's) door te nemen, je leert dan gelijk erg veel over allerlei planten (onkruid?) die in je tuin kunnen verschijnen.
Jorieke123 Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Lijkt mij ook vogelmuur, al staat dat hier bij ons in de winter niet zo vol en sappig te wezen. Maar dat kan je heel goed eten dus oogsten maar! Ik verplaats de berichten naar het identificatietopic. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
pippi Geplaatst: 16 februari 2017 Geplaatst: 16 februari 2017 Eetbare bodembedekker, ik zeg lekker laten staan!
Flup Geplaatst: 17 februari 2017 Geplaatst: 17 februari 2017 Kijk, zo leer ik ook weer wat bij. Dat woekert hier ook wat, maar als het eetbaar is, kan ik het misschien verplaatsen naar een plek waar dat minder erg is. Nu staat de moestuin er vol mee en daar moeten moestuinplanten komen, vandaar.
Aanbevolen berichten