Mellie Geplaatst: 31 maart 2018 Geplaatst: 31 maart 2018 @Ann123 ik zag er ook geen kool in. Ze mogen nog even verder groeien. Ben benieuwd of het uiteindelijk helleborus gaat worden. @Oscardevos Daslook heb ik ook in de tuin, de glans klopt wel, ik snapte direct wat je bedoelde. Het blad is anders bij daslook. Dat steekt in 1 spriet omhoog.
Bit Geplaatst: 31 maart 2018 Geplaatst: 31 maart 2018 Egyptische ui is bij mij alle jaren echt een ui-vorm. dit is te dunnig. Daslook ( die zaailingen ) ziet er ondergronds anders uit, zo op het 1e gezicht lijkt het blad er wel wat op ( niet de vorm van uitlopen inderdaad ) maar ondergronds vormt zich , ook bij zaailingen al heel snel een verdikking. En 1e jaars zaailingen van daslook zijn ook veel kleiner trouwens ( als gras )
Aggravath Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Ik heb vorig jaar op de paasmarkt in Born deze plant gekocht. Helaas ben ik toen vergeten te vragen naar de naam van de plant Kan iemand mij vertellen hoe deze schoonheid heet? Bij voorbaat dank!
Aggravath Geplaatst: 2 april 2018 Geplaatst: 2 april 2018 Dankjewel!! Nu kunnen we eindelijk de plant de juiste verzorging bieden
Spitskool Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 (aangepast) Weet iemand welk kruid dit is? Hij smaakt een beetje hartig. Vorige zomer gooide ik hem door allerlei soepen en bonengerechten, maar ik kan niet meer op de naam komen... 7 april 2018 aangepast door Gast Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Spitskool Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 Olijfkruid. Ik weet het weer. Nooit meer vergeten dus. Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.
Mellie Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 Olijfkruid! Neeee Je bent me voor! Weet ik eindelijkere naam van iets...
speets Geplaatst: 7 april 2018 Geplaatst: 7 april 2018 Flauw hoor Spitskool En wat is dit dan? Iets groter dan een knikker, komt uit een stuk siertuin waar al in geen jaren meer groente heeft gestaan. Jammer genoeg is de groeipunt eraf, dus er komt niets meer uit. "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Defik Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Sinds de laatste fase van de nieuwbouw in onze wijk ernstig veel last van dit onkruid, wie weet wat het is? Ik weet alleen dat het ondergronds doorworteld.
Mellie Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 Flauw hoor Spitskool En wat is dit dan? Oca knolletje denk ik. Lijkt er in elk geval erg op.
Bit Geplaatst: 8 april 2018 Geplaatst: 8 april 2018 @ Defik : Varkenskers. Ik ga uit van Grove varkenskers, maar kan de maat niet zo heel best inschatten. Is een echte woekeraar ja.
diesel4666 Geplaatst: 11 april 2018 Geplaatst: 11 april 2018 Deze kwam ik tegen tijdens een wandeling. Lekker geurend. Zoete snoepgeur. Deed me denken aan paarse wine gums.
Amrutten Geplaatst: 11 april 2018 Geplaatst: 11 april 2018 Dit is een sierbes. Ruikt op de vaas afschuwelijk.
roeier Geplaatst: 11 april 2018 Geplaatst: 11 april 2018 Dat zou wel eens 'King Edward VII' kunnen zijn, heb ik wel eens gezien in een tuincentrum. Is jammer genoeg niet eetbaar.Ribes sanguineum ‘King Edward VII’.
Amarinde Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Dit plantje komt tussen m'n tegels vandaan De blaadjes deden mij aan aardbei denken maar vind het een onlogische plek om op te komen. Ik ben nog maar net begonnen en herken nog niet heel veel planten.Kan iemand mij verder helpen?
Yuras Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Sieraardbeien...https://nl.wikipedia.org/wiki/Schijnaardbei
henkg Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Hè, ik loop even naar buiten om een fotootje te nemen van de schijnaardbei, kom ik terug: is Yuras me net vóór ...(Iets puntiger, en veelal kleiner blad dan aardbei, gele bloemen, en de rijpe/rode vruchten blijven recht omhoog wijzen. De zaadjes zijn niet oppervlakkig of zelfs verzonken in de schijnvrucht, maar steken een beetje uit). Woekert, maar is beheersbaar. 2025_teeltlijst (.xlsx)
Peter v/d Breevaart Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Hallo! We zijn nu al lekker in de tuin bezig. Vanmiddag kwam ik alleen een aantal kopjes van planten tegen waarvan ik niet weet welke planten dit zijn. Hebben jullie een idee? Het staat onder een houten stellage waar onze spullen op liggen, en ineens zie ik dus dit: Ik hoor het wel, komt vast goed! Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl
Jorieke123 Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Hm... engelwortel of eerder nog lavas. Ik kan het slecht zien... Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Denk lavas idd. Althans die van mij zien er exact zo uit op dit moment. wees bevriend met kleine dingen
Patrijs Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Wat leuk, meestal lopen mijn planten hier achter, maar mijn maggiplant ziet er ook precies zo uit!Dat wordt verhuizen met je stelling De moestuin van Patrijs
Peter v/d Breevaart Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Top! Dankjulliewel, ik heb even gezocht en denk dat ik daar maar in mee ga. Lijkt er sprekend op!En dat wordt inderdaad even wat verhuizen haha Zaden kopen? | Bestel! bij Moestuinland.nl
Patrijs Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 Off topic Je kan ze ook makkelijk stekken als je geen zin hebt om te slepen De moestuin van Patrijs
Amarinde Geplaatst: 12 april 2018 Geplaatst: 12 april 2018 @Yuras , Henkg Ah dan zat ik nog enigszins in de buurt. bedankt!
Aanbevolen berichten