Petrasmoestuin Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Ik zoek lange bamboestokken of tonkinstokken die voordelig zijn aan te schaffen of iemand die ze over heeft. Deze wil ik voor mijn bonen en voor sommige tomatenplanten gebruiken bij gebrek aan rekken. Wie kan mij er wat over zeggen? Quote
Patrijs Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari (aangepast) Denk wat ruimer. Hier is de boer achter onze tuinen blij als wij de wilgen knotten en deels de geschilde takken gebruiken als bonenstaken of tomatenhokken. Andere takken zijn hier ook voor geschikt. Ook bij jou in de buurt zal er gesnoeid (moeten) worden. Geheel gratis, behalve wat sleep en breekwerk en zeer ecologisch. Vroeger liep ik een tijdje mee met een snoeiploeg, de goede staken nam ik elke middag mee om vlechtwerk van te maken. Dun bamboe haal ik uit mijn eigen bamboeplanten. Wel een dunnere soort maar voor paprika etc. dik genoeg. 16 februari aangepast door Patrijs 10 Quote De moestuin van Patrijs
Petrasmoestuin Geplaatst: 16 februari Auteur Geplaatst: 16 februari @Patrijs Dat ziet er goed uit bij jou! Als wij die hier konden rapen, dan hadden wij ze uiteraard meegenomen. Wij hebben geen wilgen hier. En mijn man loopt ook niet zo heel ver met de hond. Maar dank je voor de tip. Quote
loes Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari (aangepast) De tip van Patrijs is breder dan alleen wilgen. Ander hout werkt ook al is het dan net even geluk hebben dat je mooie rechte lange lengtes tegenkomt. Kortere stokken verzamelen is makkelijker Ik heb geen idee van welk hout mijn eerste bonenstokken waren maar die kwamen gewoon uit het gemeenteplantsoen. Toen die af waren kon ik niets vinden en heb ik bamboestokken gekocht. Rondvragen in je eigen omgeving helpt ook. voor dit soort dingen is hulp via het forum vaak net te ver weg en stokken stuur je niet eventjes op. 16 februari aangepast door loes 4 Quote
woldistel Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Ik heb zelf twee hazelaarstruiken op de tuin. Knotten wanneer er behoefte is. Quote
Tanja65 Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari 45 minuten geleden, Rookie zei: Stammetjes van de zonnebloemen Mooie reden om flinke zonnebloemen te kweken! Gratis stokken voor volgend jaar. Ik denk alleen dat ze niet heel lang mee zullen gaan want de binnenkant is hol, en zo stevig is de stengel niet. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Rookie Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Nou... hij is echt heel stevig. Nou had ik wel een mega grote zonnebloem dit jaar. 3 Quote
hazeltje Geplaatst: 16 februari Geplaatst: 16 februari Die gaan zeker een jaar mee, misschien wel langer. Ze zijn echt stevig. Wij hadden bijna een zaag nodig om ze klein te krijgen afgelopen jaar. 2 Quote A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson
Petrasmoestuin Geplaatst: 16 februari Auteur Geplaatst: 16 februari (aangepast) Ja, daar heb ik toen niet aan gedacht. Wel een goed idee. Ik had er heel wat staan, maar was het dit jaar niet van plan. Ze stonden in een speciebak vanwege de muizen, mollen, hond, e.d. en die is nu verplaatst naar achteren en daar ga ik wat anders in zetten. Er stonden er wel een paar naast in de grond. Maar...... en dat is het nu juist, ik had voor al die zonnebloemen stokken nodig en die heb ik dus nodig voor de bonen en tomaten. Dus daar schiet ik niets mee op. 16 februari aangepast door Petrasmoestuin 2 Quote
Gitta Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari 14 uren geleden, Rookie zei: Stammetjes van de zonnebloemen. Die ga ik onthouden. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari 12 uren geleden, Petrasmoestuin zei: ik had voor al die zonnebloemen stokken nodig Hebben jullie een schutting? Ik zet ze bij ons in de tuin altijd langs de schutting en gebruik de schutting om ze aan vast te binden. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 17 februari Auteur Geplaatst: 17 februari (aangepast) @Gitta ja wij hebben vele schuttingen, maar praktisch nergens zon. Ik heb afgelopen jaar ook tomaten tegen de terrasschutting gezet ondanks dat er weinig of geen zon is. Aan de achterkant van die schutting is helemaal geen zon, want er staan bramen en kruisbessen en die groeien ook niet. Dat is een extra tussenschutting. Daarachter hebben wij hoge heggen. Bij de werkplaats schutting en daar komen straks alle bonen te staan. En dan heb ik 2 Heros van 120 x 120 waar ik alleen pompoenen wil gaan zetten, horizontaal en verticaal, en mij man gaat nog hekken erachter maken voor alle sugarsnaps en wintererwten. Dus ook in het midden en voorste gedeelte van de bakken. Maar er moeten eerst 2 balken geschilderd worden, nu te koud om te schilderen, dat werkt ook niet dan. Wij hebben achterin de tuin ook een brede schutting, maar die staan allemaal onder de bomen en ik heb daar helemaal geen controle op de vogels. Wij hebben heel veel schaduw in de tuin helaas. Ik zal je prive weleens filmpjes sturen van onze tuin, dan heb je een idee. 17 februari aangepast door Petrasmoestuin 1 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari Kijk eens op marktplaats. Daar worden ook regelmatig partijen bamboestokken aangeboden. Ik advertenties uit alle hoeken van het land. Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: 17 februari Auteur Geplaatst: 17 februari Ik heb het op Kleinanzeigen gezet inderdaad of iemand het in de buurt heeft. Op marktplaats heb ik gekeken, maar daar wordt te veel gevraagd en is meestal niet in de buurt, maar in Nederland. Bij Ebay-kleinanzeigen meer kans. 1 Quote
Gitta Geplaatst: 17 februari Geplaatst: 17 februari Ja, van de schutting dat die niet gebruikt kan worden. Maar in de schaduw en onder bomen kun je er inderdaad weinig tegenaan zetten. Hopelijk vind je op de Duitse marktplaats nog iets.🤞🏻 Quote
donaldk Geplaatst: 8 maart Geplaatst: 8 maart Inderdaad, ik zie net ouwe stokken bij AC in de buurt, Boskoop, dus ik kwam al even kijken waar je ook alweer zat. Is inderdaad ver weg, Vorig jaar had ik een vergelijkbare advertentie gezien, dus ACPronk ge-dm-ed bleek het bijna bij hem in de straat. Die persoon had echt giga veel. Hij had dan ook maar fractie meegenomen en ook weer deel wegegeven op moestuin vereniging. Voor iemand anders misschien wel een optie https://www.marktplaats.nl/v/tuin-en-terras/palen-balken-en-planken/m2239598303-tonkingstokken Quote https://www.chillipepers.nl Home of the Turbo. De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.
acpronk Geplaatst: 9 maart Geplaatst: 9 maart Zelfde persoon. Woonde bij mij in de straat (ben net naar Bodegraven verhuisd), en bedrijf zat een km-tje verderop. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.