Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Misschien een gek onderwerp, maar wij - de dames - hebben er allemaal mee te maken, elk geval diegenen die tuinieren ‘elders’ (niet bij hun huis). De sanitaire stop zonder faciliteiten. Ons moestuincomplex heeft dus geen toilet. En het terugkerende gehannes in een tuinhuisje met een emmertje, met eindeloos gedoe (ik zal geen verdere  details geven 😁) was ik echt méér dan zat. Dat heeft de Schepper toch niet handig geregeld voor ons vrouwen! En toen zag ik een advertentie voor een Liberpee. Een plastuit voor vrouwen, maar dan superklein, superdiscreet en je kunt hem zelfs staand gebruiken zonder je kleding uit te hoeven trekken. Ik heb hem aangeschaft. En wat een feestje zeg. Ik ga gewoon met mijn rug naar alles en iedereen staan, en niemand ziet zelfs maar wat ik doe. Geen geknoei, geen gehannes, geen ongelukjes meer. En nee, ik heb geen aandelen. Maar ik dacht, als ik er zoveel plezier van heb, zijn er wellicht andere dames die dit ook wel willen weten. De meeste mensen kennen het product nog niet. Vandaar dit topic. Voor op de moestuin is dit dus echt een uitkomst. Go, girls! 

aangepast door Tanja65
  • Like 7
  • Thanks 1

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:

Wat een goed idee! Ik tuinier bij mijn huis, maar het plas-dilemma onderweg tijdens fietstochten ken ik maar al te goed. Ik was altijd al van plan om daarvoor eens een plastuit aan te schaffen. Bij een vriendin thuis mocht ik ooit die van haar uitproberen, en ik vond het net als jij verbazend goed te doen. 

• Like 2

Ik heb ook een plastuit, de Shewee Flexi, ideaal voor lange autoritten. Op de moestuin heb ik inderdaad gewoon een emmer.

aangepast door woldistel
  • Like 1
Geplaatst:

Ja, voor fietstochten en lange autoritten (of wandeltochten, of festivals, of of of) is zo’n ding ook handig. Ik denk dat ik er nog eentje aanschaf. Dan kan ik deze op de moestuin laten liggen, en de andere in de auto leggen. De fietstochten gaan toch vanaf huis of vanuit de camping, dus dat is snel uit de auto gepakt. Dan hoef ik er ook niet steeds aan te denken hem mee heen en weer te nemen. En het is zo9n klein ding, makkelijk weg te stoppen in het handschoenenkastje. Of in @cobro60’s Hermelien rugtas, dat is ook nog een idee. 

• Like 1

Geplaatst:

@Arja voor fietstochten is deze ook echt meer dan prima. Zo klein en handzaam, je stopt hem zo ergens weg, desnoods in je jaszak. Enige nadeel is het waterdichte zakje vol reclame, waterdicht is prima maar pff al die tekst. Daar ga ik zelf nog een om-zakje omheen maken, de hele wereld hoeft niet te weten als ik mijn plastuit in mijn handen heb 🤨

Geplaatst:

Hier ook zo’n ding. En heel handig als ik hem niet vergeet mee te nemen. Hij gaat nu mijn fietstas in, voor als we gaan fietsen. Op de moestuin, wel een toilet, maar die is in de winter dicht  zolang het  vriest. Heel lastig. Ik moet namelijk ook nog wel es wat anders als plassen. Maak dan nog wel es een afscheiding met stokken en doek. Alternatief is om naar huis te fietsen. Maar dan ga ik niet meer terug. Dus toilet problemen blijven en ik zal blij zijn als zo rond eind april het toilet weer open gaat! 

• Like 1
Geplaatst:

Eerst natuurlijk thuis oefenen in douche of bad. En dan zul je zien dat het echt heel goed te doen is.

Handen wassen is snel gedaan, dat vind ik een minder groot probleem dan lekkage over je kleding. 

• Like 3
Geplaatst:
9 uren geleden, Tanja65 zei:

Enige nadeel is het waterdichte zakje vol reclame, waterdicht is prima maar pff al die tekst. Daar ga ik zelf nog een om-zakje omheen maken, de hele wereld hoeft niet te weten als ik mijn plastuit in mijn handen heb 🤨

Ik denk dat alleen mensen die de Liberpee kennen dat zakje herkennen maar ik snap het gevoel.

Voor degene die niet zo handig zijn om zelf een zakje te maken, zoek eens op een wetbag. 
Die zijn er in allerlei soorten en maten. 

• Like 1
  • Thanks 1
Geplaatst:

Ik begrijp het idee. Je verlengt eigenlijk je plasbuis. Ik heb wel een hoop vragen. Op een lange autorit bv, jij kan dan dus zo zittend plassen en waar gaat die plas dan heen? Zijn er waterdichte eenmalige en dus weggooi zakjes? Die je er gemakkelijk aanhangt?  Zoiets als een hondepoepzakje? Staand plassen lijkt me ook niet gemakkelijk.

• Like 1

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Dat zittend plassen snap ik ook niet. Ik zou bang zijn dat ik de hele stoel onder pies. En als je geen jurk aan hebt, dan moet je toch je broek laten zakken? Lijkt mij iets van het verhaal van die burgemeester op de snelweg. Nu gaan wij nooit weg. Maar ik kan mij nog de wandelingen herinneren dat ik het in het bos moet doen, toen kon ik heel goed knielen, maar dat gaat nu moeilijker. En bovenop de helling staan (van boven naar beneden), anders als ik niet weid genoeg zat liep het tegen mijn schoenen aan.

• Like 1
Geplaatst:

Ik heb ook echt altijd zo'n soort van Shewee Flexi bij de hand, maar dat schijnen meer mannen te hebben . Is super handig.

En ik heb ooit bij de urinoirs op het herentoilet weleens een dame gezien die ook staand stond te piesen, de rij bij de damestoilet was kennelijk te lang . Dat was best een bijzondere ervaring trouwens😂

• Like 4

Geweldig filmpje 😂. Net een echte vent, inclusief het naschudden i.v.m. de laatste druppels. Vind ik ook altijd zo opmerkelijk bij het tankstation, al die kerels schudden nog even met dat vulapparaat. Alsof het hun eigen apparaat is.

Maar zonder gekheid, ik ga er wel een kopen, vooral voor de lange vakantie-autoritten. Man en zoon staan relaxed in de bosjes en ik moet zoals iedere vrouw in een veel te lange rij naar een vies toilet. Ik vermoed wel dat man en zoon gillend van de lach naast me in de berm staan 😃. En, ik weet niet meer waar ik het precies las, maar ik ga dan wel in het zakje een paar droge doekjes doen. Voor de afrondende handeling zeg maar. Daarna in de prullenbak.

aangepast door Dahli
  • Like 2
Geplaatst:
12 minuten geleden, Dahli zei:

Geweldig filmpje 😂. Net een echte vent, inclusief het naschudden i.v.m. de laatste druppels. Vind ik ook altijd zo opmerkelijk bij het tankstation, al die kerels schudden nog even met dat vulapparaat. Alsof het hun eigen apparaat is.

Ik ben toch echt een vrouw en doe dat ook, bij het tankstation bedoel ik dus. Ik vind het zonde van het grondwater als er onnodig druppels brandstof op de grond komen. En ja ik weet dat het waterdicht hoort te zijn daaronder het tankstation. Maar wat niet op de grond komt hoef je ook niet op te ruimen. 

En met de huidige prijzen, weet je wat een paar druppels benzine kosten 🤪

Maar geheel ontopic: Ik was altijd een soort anti-plastuit, precies om redenen zoals boven omschreven, maar met dit filmpje en jullie enthousiaste verhalen, ga ik misschien toch overstag. 

• Like 2

A weed is a plant that has mastered every survival skill, except for learning how to grow in rows. - Doug Larson

Geplaatst:

Die plastuitjes heb je kennelijk ook van karton. Geen gehannes met afdrogen, en je kunt ze bijv hergebruiken als je nieuwe moestuinbakken maakt en je hebt karton nodig voor op de bodem 😂

plastuit.png

• Like 3
Geplaatst:

Ik heb al jaren de voorganger van de liberpee, andere naam verder precies hetzelfde. Op reis door de rimboe (of achter de truck in afrika waar je niet verder dan een meter weg mag) zeer handig. Inderdaad thuis even oefenen voor de mentale knop.

• Like 1
Geplaatst:

@Dahli, nee ik heb een vrij brede interesse maar dat van die plastuit had ik nooit zelf kunnen bedenken😂.

Ik denk ook dat ik mijn internethistorie maar moet gaan wissen, voordat er ooit vragen over gaan komen .

• Like 5
Geplaatst:

Het origineel is al 10-15 jaar oud, de P-Mate, as seen on tv bij Paul de Leeuw.

Met een tuinhuisje heb je ook zitjes op emmers eventueel met opvang zak of compost voor grote boodschap.

• Like 1

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Ik zou eerder een herbruikbaar geval gebruiken dan die kartonnen wegwerpdingen. Je kunt ze gemakkelijk schoonmaken.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...