Geplaatst: 6 juli 20223 j Op 1-7-2022 om 10:51, Arja zei: Dat doen gemeentes sowieso niet gauw, als er gemaaid wordt gaat vaak alles eraf. Inderdaad zonde. Voordeel is nu wel dat het fietspad en de kruising veiliger en overzichtelijker zijn. Langs het fietspad Hoogezand - Groningen, langs de oude rijksweg, wordt de berm al een tijdje niet meer geheel afgemaaid. Op sommige stukken groeit het echter vervaarlijk over het fietspad heen. Op sommige stukken is gemaaid en dan alleen een strook van zo'n 20 cm. Langs de autobaan is wel helemaal gemaaid, zo'n halve meter naast de weg. Hetgeen over het fietspad groeit kan gevaarlijke situaties opleveren, ik hoop dat gauw het fietspad ook bijgemaaid wordt, die 20 cm is genoeg. Ik zal eens een foto maken als ik weer eens die kant op ga. 6 juli 20223 j aangepast door HuubvG tekst verduidelijkt
Geplaatst: 9 juli 20223 j Mijn eerste dahlia ooit! Niet eens opgegeten door slakken. In het echt bijna lichtgevend van kleur. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 10 juli 20223 j Echinacea "White Swan" ook gezaaid, maar de rode is toch mooier. 10 juli 20223 j aangepast door tielse flipje Aanvulling
Geplaatst: 11 juli 20223 j Ik had er een paar knoppen van een oerprei of knoflook in mijn boeketje bloemen uit de tuin, weet niet precies meer welke, iig allium. Hoorde gisteren ineens een pats geluidje achter me, toen bleek de knop open gesprongen 😀
Geplaatst: 13 juli 20223 j Mn berries n cream vlinderstruik bloeit eindelijk, maar ik zie maar weinig cream hoor Hopelijk zijn de nog komende trossen/is t volgend jaar beter na de eerste, echte snoeibeurt, want dit vind ik de veel hogere prijs tov supermarkt vlinderstruikjes niet waard, ook al is de paarse kleur wel mooier dan mn supermarkt vlinderstruikje.
Geplaatst: 13 juli 20223 j Gestekte anjers uit een bosje bloemen van paar jaar terug doet het dit jaar echt top!
Geplaatst: 13 juli 20223 j Ik heb ook eindelijk weer eens wat foto’s gemaakt. een van de vlinderstruiken. dahlia’s Lathyrus Zonnebloemen spontaan opgekomen Ridderspoor Roosjes. De meeste zijn uitgebloeid maar deze gaan lekker door. de blauwe hortensia staat ook weer te shinen. De andere kleuren trouwens ook. nog wat andere blommen, zoals echinacea, een gekregen begonia en salvia black n blue
Geplaatst: 16 juli 20223 j Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Een poging om varens uit sporen te kweken. Na ruim een jaar dit resultaat; Asplenium nidus (nestvaren), een kamerplant: Osmundo regalis (Koningsvaren) Koningsvarens aan de oever van een vijver (op een landgoed hier in de buurt), deze varens kunnen een leeftijd van meer dan 100 jaar bereiken. 17 juli 20223 j aangepast door tielse flipje Foutje
Geplaatst: 19 juli 20223 j Lathyrus en lupine Kruisdistel, goudsbloem en zonnehoed. Weer de zonnehoed, met daarachter de koningskaars en rechts enkele zonnebloemen. De grote kaarsen zijn de 2m alweer gepasseerd. Jammer is alleen dat de bloemen heel verdeeld open gaan, en per stuk heel kort, zodat je er (bijna) niets van ziet.. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 19 juli 20223 j Vanuit de keuken keek ik tegen een oude meidoornhaag aan. Begin van het jaar heb ik hem gerooid zodat ik nu vrij uitzicht heb op dit stukje tuin. Op de plek waar de versleten haag stond heb ik dahlia's geplant. Helemaal achteraan staan nog een paar rijen zonnebloemen die binnenkort in bloei gaan komen. En het klopt. Als je 's morgens bij het naar buiten kijken bloemen ziet draagt dat bij aan een goed ochtendhumeur. (Door het gebruik van zoom lijken de dahlia's dichterbij te staan dan het in werkelijkheid is. Staan een meter of twee van het raam vandaan.) -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 21 juli 20223 j Wonderlijk, maar wel een mooie kleur! Hier ook al zoiets vreemds. Ik weet zeker dat ik crocosmia (montbretia) bollen geplant en herplant heb, maar zag al een paar dagen iets dat niet leek op een crocosmia, maar op een gladiool. Hoe komt díé hier nou?
Geplaatst: 27 juli 20223 j De agastache van vorig jaar die ik in de winter verplaatst heb, bloeit heel mooi, en zit al rond de 1,60m (ook al langer dan normaal..) Vraag me toch af waarom de tomaten het dit jaar niet goed doen. Vorig jaar in 'verse' champost (2-3 maanden oud), deden het gigantisch. Alleen jammer van de schimmel... Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 juli 20223 j Een perk vol gezaaide dahlia’s , blijven gewoon in de grond en bloeien elk jar uitbundig. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Geplaatst: 30 juli 20223 j Jeetje @Prettiggestoord wat een boel soorten! Ik heb wel veel dahlia’s, maar heb maar 5 soorten. Deze vind ik heel liefjesDeze heb ik 5 x terwijl ik hem maar 1 x als deze soort heb gekocht. Rest van de soorten bleken uiteindelijk ook deze te zijn. Hij is heel mooi, maar toch jammer dat ze dan allemaal hetzelfde zijn. En dat nog x 3 op andere plekken [emoji38]Bishops children uit zaad staat nu voor het 2e jaar. Ik graaf ze ook nooit uit. Soms als het heel koud wordt, een pot over de plek waar het zit.
Geplaatst: 30 juli 20223 j 2 hours ago, prettig gestoord said: Een perk vol gezaaide dahlia’s , blijven gewoon in de grond en bloeien elk jar uitbundig. Deze zou mijn favoriet zijn..
Geplaatst: 30 juli 20223 j Een van de mooiste gladiolen die ik heb, lijkt fluweel. Alleen het jammere van gladiolen is dat ze niet rechtop groeien, ze vallen altijd om. Wat doen jullie ertegen? Bij elke plant een stok? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 30 juli 20223 j Ja is hij ook @lia156. Elk jaar wordt het een grotere plant in de volle grond
Geplaatst: 30 juli 20223 j @acpronk ik laat het altijd tegen iets opgroeien. Maar zelfs dan wil het niet altijd goed gaan. Dan heb ik of een kromme of eentje met een stokje. Hij is ook echt heel mooi! Ik hou van gladiolen. Fleuren de boel zo goed op! Deze lijkt er wel op, maar dan met een wit hart. Hij groeide over het gras, dus eindigde deze in de vaas.
Geplaatst: 13 augustus 20223 j Ik heb aardig wat nieuws dit jaar. Ik vind het hartstikke leuk en spannend om te zien wat het wordt. Twee jaar geleden pardancanda (iris-achtig) gezaaid, nu eindelijk bloemen. Ze zijn formeel droogtebestendig, maar ik giet wel bij. De Kenaf groeit nog niet hard genoeg om volgend jaar als bonenstaak te dienen, maar bloeit wel mooi. Alstroemeria. De hangbegonia blijkt nu pas echt te bloeien. Prachtig! Gevulde lelie. Boomlelie High Tea. Had niet verwacht dat ik deze zo mooi zou vinden. Bidens Beedance (Tielse Flipje had vorig jaar een Bidens laten zien, die ik erg mooi vond) Mini-gladiool Elvira. Ibericus Umbellata, meen ik. Eenjarig, in verschillende kleuren wit en roze (ik heb de helft uitgetrokken tijdens de bloei 😀) Dit exemplaar was van een lila dat bijna licht gaf in de schemering. Bloei is nu voorbij 13 augustus 20223 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 14 augustus 20223 j Wat doen jouw lelies het goed in de volle grond. Ik zet ze altijd in pot omdat ik altijd bezoek krijg van leliehaantjes. Dat heeft dit jaar overigens ook niet geholpen. Ze zien er prachtig uit. Vooral die gevulde. Die irisachtigen vind ik ook een mooie bloem. Leuk hoor.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.