Geplaatst: 27 juni 20232 j Snel even een rondje door de tuin om wat bloemen te plukken met de verwachte regen vanavond en morgen. Gezien dat de eerste dahlias's al bloeien!
Geplaatst: 27 juni 20232 j On 6/25/2023 at 6:10 PM, fre3ke said: Zeeuws knoopje is overal uitgezaaid. dat lijkt meer op Knautia/beemdkroon?
Geplaatst: 28 juni 20232 j 5 hours ago, mdubbelm said: Knautia/beemdkroon Nee, het is iberis. Ik was inderdaad in de war, maar niet met knautia.
Geplaatst: 30 juni 20232 j Rand van zelf uit zaad gekweekte gazania's langs het gazon. Nu nog het gazon wat gezonder zien te krijgen want dat heeft veel geleden van de droogte afgelopen maand. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 30 juni 20232 j Die prachtige bloemen trekken toch alle aandacht naar zich toe! Dat gras word in het najaar wel weer groen als de bloemen minder stralen toch?
Geplaatst: 2 juli 20232 j Fuchia's stekjes genomen afgelopen najaar. De 7 stekjes staan er nu zo bij.
Geplaatst: 3 juli 20232 j Deze anjer zat in een bos bloemen en die had ik in een pot gestopt. Bijna onmogelijk dat anjerstekken niet aanslaan. Gelukt hoor en hij bloeit voor het eerst!Hier had ik een rijtje anjers gezet. Als ze niet lukken, dan komt het door de woelmuizen of door Sahara droogte. In dit geval woelmuizen. Er was er 1 die het heeft overleefd en die is gelijk zo bossig en groot dat het het gemis van de andere 3 doet vergeten. Het wordt een roze. Ik heb er alweer 2 stekken van afgenomen. De eerste dahlia bloeit nu een week. Van de witte vergeten foto te maken. Vorig jaar gestekt. Staat al prachtig te bloeien. Dit schatje ook afgelopen jaar gestekt. De eerste bloem ervan. Helaas nog geen uitlopers dat ik deze weer kan stekken. Vind het kleurcontrast erg mooi. De red eye roos die vorig jaar voor het eerst bloeide. Dit jaar maar weer 1 bloem. Bloeit wel heel mooi. Lijkt meer op red eye dan vorig jaar ook. Deze tegelbloeier vind ik zo mooi. Had het hart niet hem eruit te trekken want ik vermoedde al dat het een knapperd zou zijn. Blij dat ik er al 2 maanden op wacht. Knalkleur
Geplaatst: 4 juli 20232 j Eindelijk de foto van de kattenstaart, waar ik het in een ander topic over had. Denk dat het een 3-jarige plant is. Tegen de 2m hoog, als dat al net niet gehaald is. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 4 juli 20232 j Dit jaar veel meer geel dan oranje, vorig jaar was het andersom. De kaardenbol begint te bloeien. Waterbassins van de kaardenbol, leuke constructie is dat. De eerste zonnebloem bloeit. Met hommel.
Geplaatst: 4 juli 20232 j De dahlia's , de knollen hebben de winter onder de grond doorbracht, zijn ruim 'terug van weggeweest' en staan weer volop in bloei. (Op de voorgrond in kuip en links tegen de muur zijn gazania's) Deze rij krijgt vanwege de schutting pas na de middag de eerste zon en komt daardoor wat langzamer op gang. (Wel dat pad onkruidvrij maken Frans ! ) Minder zon krijgen ook de dahlia's onder de notenboom maar ook die zullen binnenkort weer volop in bloei staan. De Hortensia rechts is er gezet om een verloren plekje op te vullen en ook hij is op zijn manier wel mooi vind ik. 4 juli 20232 j aangepast door Frans foto toegevoegd -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 4 juli 20232 j Prachtig! En wat heerlijk als je de knollen van de dahlias in de grond kan laten zitten. Ik heb het ook een jaar geprobeerd, maar 't is hier in het najaar en de winter echt veel te nat met die klei dus alles rot.
Geplaatst: 12 juli 20232 j Mooi bloem-stengeltje: Maar waarvan? (Tip: plantje komt oorspronkelijk uit Zuid-Afrika, de naam van de plant duidt daarop) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 13 juli 20232 j Meisjesogen. Ze hebben zichzelf vorig jaar uitgezaaid. Ik blijf ze plukken voor in huis, ze zijn erg leuk en ik heb er veel.
Geplaatst: 15 juli 20232 j Zinnia's naast de spekbonen en de mais. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 16 juli 20232 j De eerste gladiolen. Geinige dahlia was helemaal geknakt met poly. Rechtop gezet en beetje ingegraven. Andere tak weigerde. Deze is toch nog gaan bloeien. De tuinamaryllis. Nog klein, maar gaat steeds voller bloeien. Kijk er naar uit. Andere gladiool. Ook zwaar gehad door poly Worden allemaal gestut met bamboestokken. Maar ik hou er van. Ik word er altijd blij van. De rest bloeit nog niet.
Geplaatst: 16 juli 20232 j @Mellie jouw gladiolen zijn al ver, hier pas onlangs de eerste stengels zien verschijnen. Hippeastrum, Amaryllis, Amarine, Nerine of Crinum (weet niet meer welke ik waar geplant heb, moet als het goed is nog wel een plattegrond hebben. Herinner me wel foto's gemaakt te hebben, maar die telefoon is kapot en blijft hangen in het opstartscherm en zelfs hard reset doet het niet). De voorste roze en witte zouden als het goed is hetzelfde moeten zijn (fout van mij of Verberghe). De achterste roze is niet dezelfde als de voorste roze (komt uit een andere zak). Oerprei. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 24 juli 20232 j Mijn nieuwe dahlia, een pompon. Ik geloof sylvia. Ik vind oranje pompons heel vrolijk. En een nieuwe lelie, muscadet, lage soort. Niet zo sterk geurend als ik gehoopt had, maar wel een zoeteke om te zien.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.