Geplaatst: 15 augustus 20232 j De dahlia in een vaas met enkele gerbera's. Wellicht de grootse liefde die ik dit jaar heb mogen ontdekken, nog wel meer dan alle groente soorten bij elkaar is echt de pracht van bloemen en fruitbomen/struiken. Nu begrijp ik ineens waar de passie van mijn oma en moeder van daan komt die beide een prachtige bloemen tuin hadden/hebben 😀
Geplaatst: 15 augustus 20232 j @Kevins Moestuin Ik wordt inderdaad ook zo blij van een mooie bloem. Dit jaar voor t eerst ook dahlia's gezet. Man man wat een weelde, die blijven..💐
Geplaatst: 15 augustus 20232 j @Lia56 ik had dit jaar al hele mooie dahlia soorten maar volgendjaar wil ik er zeker nog wat andere soorten bij.
Geplaatst: 15 augustus 20232 j Wat mij ook heel leuk lijkt is om dahlia zaden te gaan winnen en dan te gaan kijken of ik een mooie kruising kan krijgen 😊 Heeft iemand hier dat wel eens geprobeerd?
Geplaatst: 15 augustus 20232 j Van wat ik begrepen heb kruisen dahlia's uit zaad heel gemakkelijk. Voor de knoldahlia's moet je wat meer moeite doen. Ik kwam afgelopen zondag een mengsel op de Tuinen van Weldadigheid tegen zo mooi! Helaas was het laatste zakje al weg ☹️ Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 augustus 20232 j @woldistel dat is wel jammer zeg dat het laatste zakje al weg was, het klopt inderdaad dat dahlias makkelijk kruisen maar dat lijkt mij juist zo leuk. Dan kan je de knollen bijvoorbeeld mulchen of opgraven en laten overwinteren, en dan met het zaad kijken of je zelf nieuwe soorten kan creeeren. Dan heb je het voordeel dat de knollen vaak ras echt blijven en tegelijk kan je nieuwe soorten ontdekken dubbel zoveel plezier 😇 15 augustus 20232 j aangepast door Kevins Moestuin
Geplaatst: 15 augustus 20232 j 1 uur geleden, Kevins Moestuin zei: dat is wel jammer zeg dat het laatste zakje al weg was, Ja, mooie kleuren en hele hoge planten, dus fijne lange stelen voor op de vaas. Maar ik fiets er binnenkort wel weer een keer naar toe (knoflookdag 🤗) Misschien zijn er dan nieuwe zakjes (staan niet in de webwinkel, helaas) Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 augustus 20232 j Ik ben een beetje lui, dus ga niet alles op m’n telefoontje teruglezen. 🙃 Ik zoek wat zaden van de penstemon en leuke delphiniums. Wil ze nu nog zaaien om volgend jaar weer mooie bloemen te hebben. Lokale tuincentrum had echt niets… wie o wie heeft een goede tip waar ik ruime keuze heb? Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 16 augustus 20232 j Delphinium kiemt volgens mij pas na twee jaar. Je kan daarvan beter planten kopen dan zaaien @MSDG
Geplaatst: 16 augustus 20232 j @fre3ke het gaat mij om deze soorten ridderspoor https://happyseeds.nl/ridderspoor/ Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 25 augustus 20232 j De vogels waren alvast begonnen, gauw zelf ook flink wat zaden van de zonnebloem verzamelen voor volgend jaar en om uit te delen. Dit is volgens mij een nakomeling van Mellie's giga zonnebloem, hij is ook echt groooooot! 🌻
Geplaatst: 26 augustus 20232 j Die Turkse reuzen zijn idd mega! Heb ze dit jaar weer in Turkije gezien. Ik kreeg van mijn neef een paar mee. Die koppen waren zo groot, ik heb me suf gelachen! Met 4 stuks lag de achterbak vol [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23] daar doe je wel even over.
Geplaatst: 10 september 20232 j Kijkje vanuit de keuken. Alleen de jostastruik verraadt dat de herfst er zit aan te komen. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 10 september 20232 j Vandaag ideaal weer voor gazania's. Om de bloemen helemaal open te laten gaan is volop zon nodig. Gezien de weersverwachting zullen ze overmorgen wel dicht blijven. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 12 september 20232 j Ik heb een zonneboom. Hij is 2 meter breed en 4 meter hoog (of zoiets) en hij kijkt alle kanten op, met heel veel gele ogen. Ik word hier zo blij van! 12 september 20232 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 12 september 20232 j Prachtig, @fre3ke! Dat wil ik volgend jaar ook! Hoe heb je dat aangepakt, dicht gezaaid op een betrekkelijk klein stukje? * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: 12 september 20232 j @fre3ke is dat een zaailing van de zonnebloem "struikje" uit de biozadendoos van vorig jaar of het jaar daarvoor? Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 12 september 20232 j @acpronk en @Tanja65, het is een Henry Wilde, maar hij kan vorig jaar met iets gekruist zijn. Ik kan wel wat zaden verzamelen. Ik doe niet mee aan de zadendoos, maar ik kan ze aan Flup sturen. Het is één plant. Hij was daar niet gepland. Er kwamen gewoon overal zaailingen van vorig jaar op en deze stond blijkbaar op een fijn plekje met veel ruimte, voeding en licht. Op een westhelling, dat scheelt ook. Ik heb er nog één die zo hoog is maar minder breed. En ze zijn allebei niet omgewaaid. 12 september 20232 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 12 september 20232 j @fre3ke is niet nodig hoor, bedankt. Maar wel mooi zo veel bloemen, alleen wel erg hoog!Vond het struikje uit de biozadendoos vorig jaar al best hoog, schat zo'n 2,5 meter. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 oktober 20232 j Cyclamen hederifolium Podophyllum "Spotty Dotty" Ricinus communis "Jim's Favourite" Rosa "Ghislaine de Feligonde" Abutilon hybride
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.