Geplaatst: 29 juni 20241 j Gele klaproos, wist niet dat die bestond.. Ik fiets elk jaar langs 2 (exact 2, nooit meer, nooit minder) fier naast elkaar staande gele klaproosjes bij een buurhuis. Heel onnatuurlijk [emoji38] maar wel lief.
Geplaatst: 2 juli 20241 j Bloemen in de kruidentuin: Hopmarjolein Scharlei: facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 juli 20241 j Mooi hoor die scharlei. Bij mij in Frankrijk kwam daar de zwarte houtbij op af. Dahlia Cassis Nogwattius ontvouwt zich, @Cupcakeje We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 juli 20241 j Gele klaproos = Schijnpapaver = Meconopsis cambrica. Kan zich behoorlijk uitzaaien.
Geplaatst: 3 juli 20241 j Een echte bloementuin heb ik niet maar waar je ook komt groeit ergens wel een bloem. Is ook nog eens seizoensafhankelijk. -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
Geplaatst: 8 juli 20241 j Oh, deze is ook leuk. Van Jorieke gekregen vorig jaar. Populair bij de bijtjes!
Geplaatst: 8 juli 20241 j O de bergamot is een beauty die wil ik volgend jaar weer eens proberen ( niet vergeten!) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 10 juli 20241 j Eigenlijk even een vraagje, uit de bio zaden doos heb ik zaden van de scharnier bloem. Kan ik die nu zaaien? Twee eerdere zaaipogingen in het vroege voorjaar zijn namelijk mislukt maar zou ze graag toch in de tuin willen. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 15 juli 20241 j Goh ik bedenk me door jouw foto dat mijn bergamot helemaal niet is opgekomen dit jaar @redzebra Ik heb overigens wel zaden van citroenbergamot besteld, maar vind die rode denk ik toch mooier… ben eigenlijk niet van de gele bloemen, maar wel heel erg van citrus geur.
Geplaatst: 16 juli 20241 j @Mellie de mijne ook niet, maar het schijnt bij meerdere mensen voor te komen.. Toevoeging: de Echinacea purpurea ook niet. 1 plant had begin van het jaar nog een paar sprietjes (volgens mij is die nu ook ter ziele), maar de andere 2 helemaal niks... 16 juli 20241 j aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 16 juli 20241 j Heb niet specifiek een bloementuin, maar verschillende veldjes er en der verspreid over de tuin ingezaaid als bloemenveld. Sommige zijn ook spontaan opgekomen en mogen blijven staan. 16 juli 20241 j aangepast door Vik
Geplaatst: 19 juli 20241 j Rosa mutabilis. Op zandgrond, maar geen sterreroetdauw bij deze roos. Pardancanda. Lilium lancifolium, gezet om de knollen te gaan oogsten. De bloemen zijn eigenlijk oranje, maar het was avondlicht. 19 juli 20241 j aangepast door fre3ke
Geplaatst: 19 juli 20241 j Ridderspoor met zuiverblauwe bloemranden, soort weet ik niet meer, maar ze bloeien voor de tweede keer dit jaar alweer.
Geplaatst: 20 juli 20241 j Herfstasters die beginnen te bloeien, zelf gezaaid muskus kaasjeskruid en kattenstaart/lythrium met een mooie hommel. Die laatste twee zijn ook nog eens inheems waar ik extra blij mee ben. Overigens gewoon in de achter(sier)tuin. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 20 juli 20241 j Dat kaasjeskruid is echt een beauty! Ik ga ze vast ook zaaien voor het aankomende jaar, weet niet of ze het in het bos willen doen. Ergens langs de À 12 richting het westen staat er een in de middenberm ook prachtig te bloeien! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 20 juli 20241 j Ik heb dat kaasjeskruid overal staan. Prachtig en makkelijk plantje. Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Geplaatst: 21 juli 20241 j Datura, dit jaar stekjes in allerlei kleuren voorlopig witben zalm in bloei. https://www.deblijehoeve.nl/
Geplaatst: 24 juli 20241 j Op 19-7-2024 om 15:20, fre3ke zei: om de knollen te gaan oogsten Ga je iets speciaals doen met de knollen Dit zijn de mijne : (manshoog de plant bij jou ook?) 24 juli 20241 j aangepast door appelvrouw We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 24 juli 20241 j Eén nadeel van een tuin op het zuiden is dat je zonnebloemen je nooit aankijken.
Geplaatst: 24 juli 20241 j 10 hours ago, appelvrouw said: Ga je iets speciaals doen met de knollen Dit zijn de mijne Dat is een andere leliesoort, toch? Een boomlelie denk ik. Ik ga de knollen eten over twee jaar of zo. Ik heb eerder de knol van een gele lelie gegeten, ik vond hem erg lekker in de roerbak. Momenteel zijn de planten nog klein, 60 cm hoog.
Geplaatst: 26 juli 20241 j Op 24-7-2024 om 23:09, fre3ke zei: boomlelie denk ik. Geen idee ik ga me maar eens inlezen ik heb de plant niet zelf gezet. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 26 juli 20241 j Ik heb zelf in principe alleen maar eetbare of bruikbare bloemen, ook al eet of gebruik ik ze niet, haha. Principe kwestie #siermoestuin Dit is een daglelie. Gorgeous, just like you are.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.