Geplaatst: 14 mei 20232 j Vorig jaar lupine Russell Hybrid gezaaid, en dit exemplaar is wel heel erg mooi. Vind ik. Een ander exemplaar is gewoon paars, en twee andere moeten hun kleur nog tonen. Mede goedgekeurd door de club van bijen en lieveheersbeestjes.
Geplaatst: 21 mei 20232 j en veel boterbloempjes in de paarden wei langs ons. 21 mei 20232 j aangepast door redzebra
Geplaatst: 21 mei 20232 j Als die niet verder op gaat, komt die nog wel op Lia. De pioenen en diverse rozen. Ineens die explosie. Echt genieten.
Geplaatst: 23 mei 20232 j Jeetje mooie kleur iris. En geen soortnaam @tielseflipje?! Hoe kan dat [emoji2955][emoji38]
Geplaatst: 23 mei 20232 j Ja, triest verhaal. Komt uit een tuin waarvan de eigenaar is overleden. Er zijn zoveel cultivars bij de baardirissen, dat ik het nog niet uitgegoocheld heb.
Geplaatst: 25 mei 20232 j Ik heb dit jaar in mijn tunnelkas 2 dwerg zonnebloemen 🌻 geplant om meer bestuivers de tent in te krijgen en verder hou ik ook van bloemen, ben wel benieuwd naar het resultaat. Ze zijn goed aangeslagen! Dwarf Sunflower,
Geplaatst: 25 mei 20232 j Op de kleine klimrozen en de dubbele theerozen na, staat van elke soort roos wel wat in bloei. Temperaturen zijn niet zomers, maar de tuin doet zijn best!
Geplaatst: 25 mei 20232 j Gisteren ook wat foto's gemaakt. Incarvillea Lupine Slangenradijs, maar ook andere koolsoorten bloeien nu of zijn net uitgebloeid Phacelia Vergeet-mij-nietje Gele maskerbloem (kende ik vroeger als moerasleeuwenbek) Akelei (blauw is de dominante kleur, wit is recessief), alle planten komen van dezelfde moederplant die blauw is Kruipend zenegroen, prachtige bodembedekker Smeerwortel, de gewone maar bocking 14 heb ik ook maar is helaas aangevreten door eenden Rabarber En diverse kleuren Digitalis En binnenkort bloeit de sedum en de kruiptijm Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 29 mei 20232 j Wat staat alles weer te stralen joh! Mooi die digitalis. Ik heb nog nooit bloeide rabarber gehad. Sterker nog, dit jaar weigeren ze te groeien. Hier vooral veel rozen en pioenen, maar de witte sering doet ook nog haar best. De paarse is inmiddels al uitgebloeid.
Geplaatst: 29 mei 20232 j Prachtig zeg! Vooral de eden rose. Is dat een klimroos? Ik wil van het najaar een rozenboog met roze klimroos plaatsen als toegang tot het moestuin gedeelte van de tuin.
Geplaatst: 30 mei 20232 j Links, aan de andere kant van mijn steigertje staat nog zo'n beetje. Een erg makkelijke gast, die gele lis. Extreem winterhard, bijmesten hoeft niet, snoeien ook niet, en water geven uiteraard ook niet. (Guerrilla farming, want mijn erfgrens ligt ruim een meter landinwaarts. Maar buurman Waterschap zal echt niet gaan klagen, over mijn inheemse waterzuiveraars.) Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 30 mei 20232 j Mooi hè die gele lis! Hier staat hij ook veel (water rondom de hele tuin). Bij ons beginnen de eerste eenjarige te bloeien, kan niet wachten tot de hele plukborder in bloei staat!
Geplaatst: 4 juni 20232 j Rozen! De onderste gevulde roos is een Graham Thomas roos, maar ik heb geen idee meer welke. Staat al jaren in de voortuin, maar geeft nog steeds heerlijk geurende bloemen. Hup in de vaas! Die andere twee rozen komen van de Aldi. Staan ook al jaren in de achtertuin en ruiken helemaal nergens naar. Gewoon niks, geen geur. Maar worden wel drie meter hoog. En bloeien genadeloos door tot het begint te vriezen ongeveer. 4 juni 20232 j aangepast door woldistel Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 5 juni 20232 j Prachtig!Ik ben ook dol op rozen. Mijn lievelings heb ik er 2 van, klimrozen. Ik heb ooit uitgezocht welke roos welke was. Geen idee meer hoe die heet, maar vind deze qua bloem en geur prachtig. Dit is dan ook mijn lievelingsroos in de tuin. Ik moet ze ook altijd even aaien als ik er langs loop, hihi [emoji2960] de rozenlimonade van deze roos vind ik het lekkerst. Van deze roos heb ik er 6 van. Of inmiddels meer, want ze is belachelijk makkelijk te stekken. Ze zijn extra gevuld en dat is gelijk de narigheid ervan. Zodra het regent of vochtig is, gaan ze schimmelen. Maar dit droge weer met veel wind is ideaal voor ze. Ze staan er prachtig bij en geuren ook nog eens lekker.
Geplaatst: 7 juni 20232 j Augusta Louise, had er nog 3 bloemen af gehaald om te drogen voor thee. Deze september 2021 geoculeerd... ... Op deze roos. Erysimum, nu al voor het derde jaar. Staat wel in de schaduw aan de noordkant van de schutting, maar bloei is er niet minder door. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 7 juni 20232 j Op 5-6-2023 om 18:43, Mellie zei: rozenlimonade van deze roos vind ik het lekkerst. Hoe maak je deze rozen limonade? Eerst de bloemblaadjes drogen of gewoon vers blad? 7 juni 20232 j aangepast door Vastone
Geplaatst: 7 juni 20232 j @Vastone ik denk rozensiroop maken en dan aanlengen met water. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.