Geplaatst: Gisteren om 15:161 d @rorror zaailingen verloren door wind ? Afgeknakt dan denk ik dan. Maar je had er 6 , dus 1 minder is niet erg voor ons.
Geplaatst: Gisteren om 15:191 d Ik kon door droevige omstandigheden niet naar de moestuin vandaag, maar ging zojuist toch nog heel even langs in de regen om wat uitjes en knoflook te oogsten voor morgen .En eigenlijk begon ik de hoop al een beetje te verliezen maar ik zag dus net dat er 2 wedstrijdboontjes het daglicht zien. Hopelijk volgt er nog meer, in beide kweekzakken had ik 3 boontjes gelegd . gisteren om 15:211 d aangepast door driepinter
Geplaatst: 14 uren geleden14 u Auteur 2 bonen , 2 mei gelegd , verpot, 2 bonen op 20 mei gelegd zijn verzopen, 2 bonen 4 juni gelegd doen nog nietsHet paarse randje aan t blad is goed te zien
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Drie bonen boven, de andere twee zijn verrot.Enkele dagen geleden hebben ze tijdens de vreselijke regen even binnen de schuifdeur gestaan..ik had zo snel niet een afdak. Ik heb ook niet echt een afdak. Als ik daarom gediskwalificeerd wordt hoor ik het t liefst snel.Ik zeg even maar het was de hele dag bijna, ik was pas in de avond weer thuis. 13 uren geleden13 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 13 uren geleden13 u Auteur 5 minuten geleden, appelvrouw zei:Als ik daarom gediskwalificeerd wordt hoor ik het t liefst snelHet is en blijft gewoon voor de lol toch? Voordat iedereen weer over mij heen valt... je wordt niet gediskwalificeerdJe bent gewoon eerlijk
Geplaatst: 9 uren geleden9 u 4 uren geleden, Lia56 zei:Het paarse randje aan t blad is goed te zienAls dat kenmerkend is voor de paarse koningin, dan is mijn enige plant tot nu toe denk ik toch een andere soort. De stam is wel wat paarsig. Ook heeft het blad een andere vorm dan die van jouw planten. Ik heb trouwens even gemeten: mijn stambonenplant is inmiddels een halve meter hoog en groeit langs een stok 😳.
Geplaatst: 6 uren geleden6 u Auteur 3 uren geleden, Dahli zei:Het paarse randje aan t blad is goed te zienGeen idee, maar vond t bij mijn boon bijzonder. Nog nooit geteelt dus wellicht iets anders aan de hand,
Geplaatst: 6 uren geleden6 u 3 uren geleden, Dahli zei:dan is mijn enige plant tot nu toe denk ik toch een andere soort.Ik hoop niet dat 1,2,3 zaden wat verschillende bonen in de zakjes hebben gedaan. Dat de een een ander blad heeft dan iemand anders, dat kan toch niet? Ze komen toch allemaal van dezelfde fa vandaan @Lia56
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ok dank je @Lia56 Wordt er over je heen gevallen dan? Dat heb ik dan gemist, maar dat is niet de bedoeling. Ik dacht alleen wat verwarring.Volgens mij doe jij dit voor je plezier en ook voor de onze!! 5 uren geleden5 u aangepast door appelvrouw
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Misschien heeft het wat meer zon nodig voordat dat echte zichtbaar word of als plant volwassener wordt.Hier in de afbeelding, van het onderste blad waar de tekst doorheen staat, zie je wel een heel ienieminie randje wat ietswat verkleurd is.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u 12 uren geleden, Lia56 zei:Het paarse randje aan t blad is goed te zienBij mij geen paarse randjes. Op de eerste foto de zuiver groene bladeren van mijn laagblijvende boon. Foto nr2 een blad van mijn Purple Queen in de 'stokboon versie'. Ook daar geen paars randje ( alhoewel met veel fantasie misschien iets paars aan de onderzijde ? ) 16Duidelijk in de kop aanwezig een paars groeipunt waar denk ik een bloemknop in zit.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 4 uren geleden, Petrasmoestuin zei:Ik hoop niet dat 1,2,3 zaden wat verschillende bonen in de zakjes hebben gedaan. Ze komen toch allemaal van dezelfde fa vandaan Ze komen wél van dezelfde firma vandaan @Petrasmoestuin (in dit geval 123zaden) maar de oorsprong en samenstelling van de zaden kan heel divers zijn.123zaden meldt op zijn site:Sinds 2010 is 123zaden ook geregistreerd als herpakker van zaden. Als geregistreerd leverancier verkoopt 123zaden alleen zaden die professioneel gekweekt zijn onder toezicht van en gekeurd door een instantie zoals NAKT tuinbouw in Nederland. Wat is een herpakker van zaden ?Een herpakker van zaden is een bedrijf of persoon die grote bulksverpakkingen zaden (bijvoorbeeld van een groothandel of kweker) opkoopt en deze vervolgens splitst in kleinere porties voor de consumentenmarkt. Ze herverpakken de zaden in handzamere zakjes of doosjes voor bijvoorbeeld tuincentra of webshops.Een beetje 'creatief' herpakken kan dus een mix opleveren van zaden van weliswaar hetzelfde ras maar ze kunnen afkomstig zijn van verschillende kwekers en uit verschillende (recente en oudere en misschien wel té oude ) oogstjaren. Of dat ook met de wedstrijdzaden gebeurd is laat ik even in het midden.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.