Geplaatst: Vrijdag om 16:273 d Ik ga de langste op de foto zetten, dan staat die in elk geval geregistreerd.Een aantal zijn bijna allemaal even lang, dus dat zal niet moeilijk worden...😄Rare dingen, misschien kan ik er eentje recht buigen, zoiets als Uri Geller.
Geplaatst: Vrijdag om 21:122 d Ik heb vandaag en ga morgen nog een volle dag beregenen, daarna tropische dagen en daarna ga ik héle lange bonen oogsten! 🤣Hoop ik... 😊
Geplaatst: Zaterdag om 06:282 d Ik zal vandaag ff kijken. Eerlijk gezegd heb ik niet veel bijzonders gedaan. Bij 1 plant heb ik in het begin steeds de bloemen er uit geknepen en wat zijtakken weg gedaan. Dat laatste was vast niet slim. Ik heb er 2 bonen aan laten zitten. Ik zal ze vandaag meten.
Geplaatst: Zaterdag om 17:472 d Alvast mijn eerste inzending voor de zekerheid: 14,5 cm!Van de lage struik, de klimmer doet nog niet meer dan klimmen. Ik heb er maar een rekje voor geïmproviseerd.
Geplaatst: Zaterdag om 20:561 d We kunnen inmiddels, afgezien van de "verkeerde' klimvarianten er wel vanuit gaan dat deze sessie niet helemaal is geworden wat het had moeten zijn.Stambonen die gaan klimmen zouden niet mee mogen doen, maar goed, mijne klimmen ook. Ik zal er plaatjes van maken, maar niet meedoen aan de wedstrijd. Ergens is er iets fout gegaan.
Geplaatst: Zaterdag om 22:241 d @Lia56 heeft expliciet aangegeven dat alle planten uit de opgestuurde bonen meedoen met de wedstrijd, ongeacht of ze stam of stok blijken te zijn. Blijf dus vooral lekker meedoen!
Geplaatst: Gisteren om 06:221 d Wat zij zegt☝!We doen het gewoon voor de pret hoor.Ik heb ook maar eens een boon langs de meetlat gelegd, dan heb ik tenminste iets staan.Oeps... ondersteboven. gisteren om 10:321 d aangepast door Rookie
Geplaatst: Gisteren om 10:301 d Een update mijnerzijds…..Mijn ene “gelukte” plant draagt inmiddels fiere boontjes. De kampioen (zie rode kader) hangt er mooi strak bij. Eerdaags eens de rolmaat erlangs houden en dan ook bijhouden of het ding nog groeineigingen heeft…. 😇 om
Geplaatst: Gisteren om 17:241 d Wow! Zo op de foto lijkt het of hij de 20cm wel haalt! Ik ben benieuwd hoe lang hij echt is. Mijn hele plantje is niet eens zo hoog door de rare vergroeiingen. gisteren om 17:251 d aangepast door hazeltje
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Omdat ik benieuwd was, hoeveel gram er van drie boontjes af kwam, heb ik ze allemaal geoogst en gewogen.Verbluffend eigenlijk, zo veel van maar drie bonen!En hier de langste, die er bij zat:Ik zie nu pas op de foto, dat mijn meetlat niet helemaal goed ligt.O, nou ja, pech gehad...
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Bonenplantjes i.p.v. boontjes @Rookie 🤨?Maar nog steeds in de running 🥁🥁🥁🥁🥁🥁
Geplaatst: 1 uur geleden1 u O, ja, uiteraard... drie bonenplantjes...Ik ben een beetje in de bonen.Heb de hele middag bonen geplukt, ik kan even geen boon meer zien.😅
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Bij mij zijn het geen blijvertjes. Ik vind stokbonen nu eenmaal fijner. En deze hebben soms een draad.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 🫣wót!! Aan de andere kant telt het niet mee qua lengte. (wedstrijd, Arja, focus!)
Geplaatst: 49 minuten geleden49 min Misschien moeten we de draad maar gaan opmeten, dan heb je geen last van kromme bonen.
Geplaatst: 26 minuten geleden26 min 44 minuten geleden, Arja zei:Bij mij zijn het geen blijvertjes. Ik vind stokbonen nu eenmaal fijner. En deze hebben soms een draad.Dat de wedstrijdboontjes niet raszuiver zijn zou ook kunnen verklaren waarom sommige een draad hebben. Het ras zelf staat niet bekent om een draad.
Geplaatst: 26 minuten geleden26 min 44 minuten geleden, Arja zei:Bij mij zijn het geen blijvertjes. Ik vind stokbonen nu eenmaal fijner. En deze hebben soms een draad.Dat de wedstrijdboontjes niet raszuiver zijn zou ook kunnen verklaren waarom sommige een draad hebben. Het ras zelf staat niet bekent om een draad.
Geplaatst: 24 minuten geleden24 min Draad opmeten -> dan moet je hem wel in 1x eraf krijgen. En daardoor krijg ik ineens visioenen van wie schilt de langste aardappelschil. Zou het ook helpen dat als ik gewichtjes aan de bonen hang? 😇
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.