Geplaatst: Gisteren om 15:001 d 1 uur terug, rorror zei:uitgegeroeid7 minuten geleden, rorror zei:de wedstrijdpepersIk krijg visioenen van roeiboten met sperziebonen, gecoacht door hete tiepjes ..
Geplaatst: Gisteren om 15:151 d 22 minuten geleden, rorror zei:wedstrijdpepersIk denk dat je wat moet matigen met pepers... iets van de helft minder of zo😅
Geplaatst: Gisteren om 19:471 d 4 uren geleden, Arja zei:cartoons te tekenenHelaas alleen van komkommers te vinden. gisteren om 19:481 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Gisteren om 20:031 d Hahha, die is grappig Petra.Je hoeft niet meer zelf te tekenen, dat kan ChatGTP voor je. Je gaf al een geweldige omschrijving Arja. gisteren om 20:031 d aangepast door hazeltje
Geplaatst: 15 uren geleden15 u @hazeltje aahhahahahahaa echt om gelachen 😂😂😂😂Nou mijn bonen kunnen wel wat aanmoediging gebruiken! Ik ga ze straks deze foto laten zien. Hup Queens huppppp
Geplaatst: 15 uren geleden15 u Ik verwacht dat na de nodige beregeningen die ik mijn boontjes heb doen toekomen en met twee tropische dagen in het vooruitzicht, ze de records die er tot aan nu zijn genoteerd ruimschoots gaan overtreffen. Groeien schatjes, groeien! 🤣
Geplaatst: 11 uren geleden11 u Spelling en grammatica zo slecht in.. @acpronk inderdaad te veel met pepers bezig in mijn hoofd. Zelfs over gedroomd vanacht.😅
Geplaatst: 10 uren geleden10 u En kijk nou waar dat toe leidt! 😆 Bootjes vol paarse bonen, met verbeten gezichtjes hard roeiend om hun tegenstanders uit te schakelen! Die hadden we mooi niet gezien als jij super goed in Nederlands was ipv in programmeren en code en apps enz.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u En ook niet als @hazeltje niet zo goed was met Chatgpt. Dit onthoud ik wel voor een volgende keer. Fun.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Krijg nou wat. Vooralsnog de langste. Jammer dat tie krom is. En ja, ik heb overwogen om 'm recht te buigen maar dat durfde ik dus niet. Grijns. 18,7 cm
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Woeha! Dat zijn berichten! En gewoon voor.mijn nieuwsgierigheid: was dit een stamboom of een stokboon versie?
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Stokboon. Een heel suf plantje omdat ik de meeste zijtakken er af had gehaald. En natuurlijk de bloemen.
Geplaatst: 40 minuten geleden40 min Die van mij, twee opgekomen boontjes, zijn ook van het klimmende type, maar ook weer niet heus.Ze zijn zo'n anderhalve meter, ietsjes hoger misschien, en daar blijft het bij. Mijn "Blauwhilde's" die er naast staan zijn echte klimmers en hebben aan twee meter stokken bij lange na niet genoeg, die ranken rustig drie meter. Maar ik zet in op water en veel zon. Die 18.7 zullen we nog wel een eventjes zien... 🤣 40 minuten geleden40 min aangepast door Roelie
Geplaatst: 28 minuten geleden28 min Op 31-7-2026 om 19:42, Mai Pensato zei:k zal komend weekend nog eens een paar foto's maken en hier plaatsen.En: ik heb echt maar 1 bonenplant en dit lijkt een "echte" Purple Queen stamboon.Sterker nog ik heb nog nooit eerder bonen gekweekt 😊Vorige week heb ik nog wat foto's gemaakt en ook mijn eerste boon gemeten.Ik heb dus geen klimmer:Er hangen al erg veel boontjes aan:De zekere niet winnaars (kromme en korte) geoogst, dit was 250 gram. En gekookt en verwerkt in een wok-maaltijd. Ze worden bij koken inderdaad helemaal groen. De smaak is niet geweldig, zoals al eerder hier gemeld.Dit is tot nu toe mijn langste:Ik houd het op 16,7 cm.Tot enkele uren geleden was ik hiermee blij want was de langste tot nu toe.Tot de 18,7 cm van @bonnie f die komt van een klimmend type (stokboon).Ik verwacht dat de strijd om de winnende boon zal gaan tussen degenen die het geluk hebben dat ze zaden van klimmende paarse (stok)bonen gekregen hebben. En dat de rest inclusief mijzelf helaas kansloos is.Maar ik geef niet op ....
Geplaatst: 23 minuten geleden23 min Ik heb gelezen dat stambonen (struikbonen) bonen produceren in 2-4 weken en dan stopt de aanleg van nieuwe bloemen. Zeker als je ze lang laat hangen om ze nog wat langer te laten worden. Als je ze te dik laat worden sterft de plant zelfs af.Stokbonen (de klimmende) blijven veel langer doorproduceren.Nog een nadeel dus voor degenen die de "echte" Purple Queen zaden gekregen hebben.
Geplaatst: 22 minuten geleden22 min Even een correctie. Mijn boon komt van een stamboontje. Ik gooi stam en stok altijd door elkaar.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.