Geplaatst: 23 augustus23 Aug Ik heb alle boontjes er steeds vrij klein afgeplukt en deze grote laten hangen. Nu besloten dat ze niet meer langer zal worden en (oneetbaar) geoogst. 16,4 cm. Best goed voor dat scharminkelige lage plantje van me.
Geplaatst: 26 augustus26 Aug Geen enkele boon, die langer is dan de 15,3 cm, die nu in mijn lijstje staat.Ik heb ze er nu allemaal afgehaald, dat is nog een mooi maaltje!Ik hoef niet meer om de paar dagen met mijn meetlat naar buiten, dat zal ik wel missen...Die spanning elke keer!😀
Geplaatst: 5 uren geleden5 u Ik heb maar 1 klimmer ertussen. Rest blijft laag. Handje bonen geplukt. Variëren tussen de 12 en 15, en een beetje cm. Deze vind ik heel vies met dat slakken slijm er nog glibberend op. Iewwww. Meten blijft een ding. Valt er steeds van af. 15,3 cm. Blijft lastig meten met die kronkels. Ik wil ook rechte bonen zoals @Jorieke123 !Ik vind rauwe bonen best lekker. Heel fris. In Thailand gebruiken ze het als pallet reiniger bij pittige gerechten. Maar deze bonen zijn echt niet te hachelen rauw… de boon erin is zo taai al. De kleinste is eetbaar. Reet heeft al een te grote boon om rauw lekker te zijn. Misschien door de eerdere hitte ofzo. Geen idee, want eet ze dus regelmatig rauw en heb dat niet eerder gehad.
Geplaatst: 4 uren geleden4 u Na onze vakantie zitten er weer bloemen in de bonen. Benieuwd wat er nog gaat groeien. Maar tot nu toe is er geen 1 boon groter geworden dan mijn eerdere inzending. Van de drie zit er 1 klimmer bij.
Geplaatst: 3 uren geleden3 u 1 uur geleden, Mellie zei:In Thailand gebruiken ze het als pallet reiniger bij pittige gerechten.Volgens mij gebruiken ze daar kouseband voor? En zou ook kunnen dat er smaakverschil is tussen kouseband en onze bonen.Mijn struik kouseband uit Thailand heeft trouwens nog geen enkel bloemetje aangemaakt!☹️
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Kan ook, soms ook reepjes kool @acpronk wel balen van je kousenband. Ik heb nul verwachtingen meer van de bonen dit jaar. Ze staan er op zich ok bij, maar gebeurt gewoon weinig. Zijn wat nieuwe bloemen in de maak, maar met alle verwachte regen denk ik dat het niet zo best zal gaan.
Geplaatst: 1 uur geleden1 u 3 uren geleden, Mellie zei:Maar deze bonen zijn echt niet te hachelen rauw… de boon erin is zo taai al. De kleinste is eetbaar. Reet heeft al een te grote boon om rauw lekker te zijn. Misschien door de eerdere hitte ofzo. Geen idee, want eet ze dus regelmatig rauw en heb dat niet eerder gehad.Ik heb dezelfde ervaring. Eet vaak af en toe een rauw boontje, maar deze vind ik ook niet zo lekker. Ook de peul zelf vind ik wat taai. Ook als je er eentje vroeger probeert. Maar dat geeft niet, had uiteindelijk maar 1 plant die inmiddels zwaar verwaarloosd is. Hij gaat er morgen uit.@Lia56 Het blijft daarmee dus bij mijn laatste inzending van 29 juli jl.: 13,4 cm. Succes nog iedereen!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.