Geplaatst: Gisteren om 10:191 d Minimum was 2 graden hier, wel vroeg in de nacht rond 3 uur, nadien begon de temperatuur langzaam op te lopen. Qua neerslag kan ik niet klagen.
Geplaatst: Gisteren om 11:071 d 2 graden..Pancratius doet zijn bijnaam eer aan. Bij mijn vrienden net over de Franse grens was het om 6 uur vanmorgen -o,8 graden. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: Gisteren om 12:481 d Ik ben in Oostenrijk, en bovenop de berg waar ik zondag nog op groen gras rondhuppelde ligt nu sneeuw.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u Oef, volgens mij heeft het in Nederland goed geregend tijdens onze vakantie. De tuin is knettergroen. 😆
Geplaatst: 59 minuten geleden59 min Code Geel! Hagelstenen 2 cm groot.Het KNMI heeft woensdag code geel afgegeven voor het zuiden en oosten van het land. Hagelstenen en windstoten zorgen aan het begin van de avond voor flink wat overlast.De provincies Noord-Brabant, Gelderland, Limburg en Overijssel krijgen te maken met de weeroverlast. Er kunnen stevige onweersbuien voorkomen, met hagelstenen van wel 2 centimeter doorsnede. Daarnaast zijn er mogelijk windstoten tot zo'n 60 kilometer per uur.Ook in andere delen van het land komen stevige buien voor, maar in het zuidoosten is de kans op overlast het grootst.In het Brabantse Eersel is mogelijk zelfs een windhoos geweest, zegt meteoroloog Floris Lafeber van Weerplaza tegen NU.nl. "Daar zijn buien geweest met behoorlijke windstoten, van zeker 60 tot 70 kilometer per uur. Bomen met blad eraan hebben veel wind gevangen."De ravage in Eersel is groot; meerdere bomen zijn omgewaaid. Lafeber: "Een toevalstreffer, het is gewoon pech geweest."Het slechte weer houdt de rest van de avond nog aan. "Officieel geldt code geel tot 20.00 uur, maar ook daarna gaat het nog flink los", zegt Lafeber. Donderdagavond is het voornamelijk in het zuidoosten nog wisselvallig met windstoten, regen en hagel.Bron: https://www.nu.nl/binnenland/6395747/code-geel-in-het-zuiden-en-oosten-hagelstenen-van-2-centimeter-verwacht.html
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.