Geplaatst: 1 juli1 Jul Auteur Ik ben nu bezig met een salade van tomaatjes (Ida gold, balkonstar van zaden van @henkg en wat eerste sungolds) en komkommer en slabladige basilicum en ook wat topjes van een basilicum met juist hele kleine blaadjes. En dan mozzarella van de Stoerderij, en een drizzle goede olijfolie die @Charly voor me mee nam uit Spanje. Zin in!
Geplaatst: 1 juli1 Jul Klinkt lekker! Hier aardappeltjes van de buurman, snijbonen van vorig seizoen, kapucijners met eigen piccalilly en eigen komkommer in het zuur! Lekker.
Geplaatst: 1 juli1 Jul Wij gaan de spitskoolsalade eten met de pindadressing, patat, een vegetarische kaasburger en knoflooksaus.Eerst nog even aan een drankje.Ik ga het recept toch aanpassen. Want dit is echt te veel met alles wat er nog bij komt. Wel heel erg lekker! 1 juli1 Jul aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: 1 juli1 Jul Gezond bezig hoor!Hier aten we een zelfgebakken broodje met een soepje.Het soepje is een groentemix: biet, zoete aardappel, appel, wortelKruiden: laurierblad, peterselie, lavas, veel marjoraan.Topping: bieslook, geroosterde walnoten, croutons van desembrood en het laatste stukje kinnebakspek ( Heb je nog?)
Geplaatst: 2 juli2 Jul 2 dagen bloemkool. Gisteren gewoon een avg-tje. Vanavond stamppot bloemkool-aardappel met oude kaas. Met wat geroosterde bloemkool en pinda's erover. Ik vind de bloemkool (en broccoli) uet echt zoveel lekkerder dan uit de winkel.
Geplaatst: 3 juli3 Jul Gisteren een heerlijk spitskoolsoepje gemaakt. Eigen inbreng. Ik ga het nog uitschrijven, want deze blijft erin.
Geplaatst: Zaterdag om 15:224 d Gisteren courgette-tonijnburgers gemaakt. Ze mogen wat droger nog, ik had een vrij groot blikje tonijn. Maar ze smaakten heerlijk.Er zit geen bloem in, maar havermout. Eenvoudig te maken.
Geplaatst: Dinsdag om 17:421 d Gisteren weer een nieuwe aalbessentaart gemaakt en er een aantal mensen mee blij gemaakt.Vanavond bloemkoolschotel met kikkererwten en cashewnoten.
Geplaatst: Dinsdag om 18:041 d Heb jij al bloemkool?Wat gaaf!Die is bij mij nog nooit gelukt...Ik heb courgettes gebakken met pesto en knoflook, geweckte aardappeltjes van vorig jaar gebakken en worteltjes gestoofd in roomboter.Met "kip"nuggets.
Geplaatst: Dinsdag om 19:321 d 1 uur terug, Rookie zei:Heb jij al bloemkool?Ja 5 stuks. Van de week er 4 uitgehaald en nu weer 1. Wel klein en het zijn zaden die ik van jou ontvangen heb. Zie bij mijn oogst pagina. Jou niet gelukt? Dinsdag om 19:331 d aangepast door Petrasmoestuin
Geplaatst: Dinsdag om 19:501 d Op 2-7-2026 om 07:33, bonnie f zei:gewoon een avg-tjeDat hadden wij zondag ook..ik had een bio bloemkooltje gekocht en aardappels..en samen met veldvarkensgehakt een ovenschotel gemaakt naar een recept van Eef Kookt Zo Het was superlekker een aanrader! Peterselie natuurlijk uet😋Daarna gisteren soep met nepkip, pasta, wortels, ruim kerrie en mosterd. Een eigen broodje met olijven en kappertjes erbij en dille peterselie en selderij Uet.En vandaag met oesterzwam, Parmezaanse kaas en veel dille gevulde courgette uJt in de oven gebakken in een sausje van tomaten uJteuet😀
Geplaatst: Dinsdag om 19:561 d Hier doet de andijvie het nog steeds heel goed, dus alweer andijviestamppot.
Geplaatst: 19 uren geleden19 u Wij hebben weer heerlijk gegeten. Een combinatie van Spitskool in bladerdeeg en Spitskoolsalade en dat slechts van 1 kleine spitskool voor ons tweetjes.
Geplaatst: 10 uren geleden10 u Op 29-6-2026 om 11:56, bonnie f zei:Ik wil bij @Mellie eten.Op 29-6-2026 om 11:58, Petrasmoestuin zei:Ik kom mee!😆😆😆 zie het nu pas. Als jullie meehelpen aardappels schillen, doen we het gewoon 😬We hebben gisteren weer Turkse frietjes op. Maar ditmaal was alleen de 9 kg aardappel (ja echt! 9 kg!) gekocht en de tomaten uit de vriezer van vorig jaar met 3 gekochte verse. Tenminste. Waren meer verse. Maar had er maar 3 nodig. Mijn. Orders sausporties zijn giga. Aubergine, courgette en pepers uet. De ui ook. Want naast Turkse frietjes had ik mayo en curry meegenomen uit Nl. Mijn zus en man en 1 kind aten een patatje speciaal 😆 Het is niet de mooiste foto. Maar he krijgt een beetje een idee van de hoeveelheden en hoe het eruit ziet. Geef mij maar de Turkse variant. At er brood uit een houtoven bij. Man man man, water stroomt me weer in de mond. Zo lekker! De man is thuis mijn tuin en kippen levend houden. Hij baalde wel van zijn pakje noodles. Verschil moet er zijn.
Geplaatst: 7 uren geleden7 u En ik bij de man met zijn pakje noodles..niets nadeligs over de heerlijk uitziende frietjes plus super side dishes, ziet er geweldig uit 😍maar noodles uit een pakkie man o man😋😋
Geplaatst: 3 uren geleden3 u Zojuist een geïmproviseerde camping lunch. Lauwwarme peultjes (zo vers geplukt) op de klapgrill, warm gemengd met feta, een tomaatje, en zonnebloempitten. De simpelste gerechten zijn vaak het lekkerst. Jammie.
Geplaatst: 2 uren geleden2 u Misschien ken je het als contactgrill? Het is een apparaat met twee geribbelde platen die je heet laat worden, en dan iets er tussen plaatst dat dan dicht schroeit. De onze kan ook nog helemaal plat open, zodat je er een soort van op kunt gourmetten. We kochten deze voor de camping omdat we zo vaak niet mogen BBQ-en vanwege brandgevaar, en ik een gas-BBQ echt vreselijk vind. Dit is dan next best, open als gourmetstel. We gooien er van altijd alles op, dit was een experiment. Courgette in plakken is er ook heerlijk op (ga ik morgen maken), of kip etc. Maar we maken er bijvoorbeeld ook gewoon tosti's mee.Het grappige is dat wij thuis ook een wafelijzer hebben met verwisselbare platen, waaronder grillplaten. Maar thuis denk ik er nooit aan. 2 uren geleden2 u aangepast door Tanja65
Geplaatst: 2 uren geleden2 u O ja handig, dank. Een soort enkele plancha dus. Het lijkt me dat je er ook gewoon een tosti op kan maken..
Geplaatst: 1 uur geleden1 u Heel eenvoudig maar o zo lekker.Spercieboontjes, nieuwe piepertjes en een verse worst erbij.Boontjes zijn nog van afgelopen jaar. Piepers van nu en de verse worst van een varkentje dat we met vier gezinnen hebben gemest en laten slachten.Mjummmmie.... 😋
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.