Geplaatst: 1 uur geleden1 u 9 uren geleden, Vrouwholle zei:Romaine sla blijft lang vers…krijgt groot stevig blad dat ik gebruik om te vullen…kan goed tegen dressing , en er schijnen meer vezels, vitamine en antioxidanten in te zitten dan in andere slaEen deel van wat je zegt is waar. Het ligt er ook maar aan met welke slasoort je de slaatjes mee vergelijkt.Romaine slaatjes ook wel cos lettuce of bindsla of ( in een kleine variëteit) little gem genoemd heeft zeker een hoge vastheid en blijft lekker lang goed als je er dressing op gooit. Je kunt ze perfect vullen en je kunt ze op de bbq roosteren. Het heeft aardig wat vitaminen, hoger dan de gemiddelde salade maar scoort wat vezels betreft gelijk met de Batavia soorten (en wel wat hoger dan bv kropsla). Antioxidanten heeft de romaine minder dan bv eikenblad sla, rode pluksla of andere roodbladige slasoorten. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 minuten geleden2 min Oké duidelijk!👍😊Op de bbq roosteren heb ik nog nooit geprobeerd @appelvrouw dank voor die tip dat ga ik doen!👍😊🌱👩🍳🌱🐣🌱🌷🌱
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.