Geplaatst: 47 minuten geleden47 min 1 uur terug, woldistel zei:Irish PreansOp 4-8-2026 om 15:15, woldistel zei:Goldmarie […] Stambonen Golden en Purple Teepee […] NeckarköninginIk begin te begrijpen waarom Rookie jou de Bean Queen noemt! Wauw. Ik ben al blij als ik het verschil tussen een doperwt en een kapucijner kan zien. Over de Goldmarie (die ik heb opgezocht): de verwarring is echt compleet. Sommige sites prijzen haar (ook) als snijboon aan. Maar wel een geinige boon! Leuk om een keer te proberen. Dat geldt overigens voor veel te veel. De Irish Preans lijken me ook erg leuk, vooral omdat ze winter-bewaarbaar zijn als droogerwtjes, net als bonen. Begrijp ik goed dat met bladerwt erwtenscheuten (ongeacht de soort) worden bedoeld? Ik doe dat ook met overgebleven of bijna over tijd erwten. Maar ik vind doperwten en kapucijners vele malen lekkerder en eigenlijk zonde om alleen de scheuten te eten.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.