Geplaatst: 13 uren geleden13 u Ik wilde dit jaar de geijkte meloensoorten gaan kweken, de sugar baby en de charentais.Die kweek ik al een paar jaar, met wisselend succes en bij gebrek aan goed alternatief.Ik zag nu een youtube filmpje (Amerikaans), waarin twee soorten werden genoemd, die het goed zouden doen in koelere klimaten.Die heb ik nu allebei besteld: de Crimson Sweet en de Cream of Saskatchewan.Vooral die laatste lijkt me erg interessant.Als die het in Canada goed doen, met het korte groeiseizoen, zal het hier misschien ook wel lukken.Ik ben heel benieuwd. 13 uren geleden13 u aangepast door Rookie
Geplaatst: 9 uren geleden9 u Ik ga dit jaar (weer) 2 Cantaloup en 1 watermeloen (Sugar Baby) kweken in de kas. Gezaaid op 31 maart. gefascineerd door alles wat groeit en bloeit 3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit moderne kweektechnieken - hydroponics https://www.instagram.com/maipensatogardening/
Geplaatst: 9 uren geleden9 u 4 uren geleden, Rookie zei:Ik zag nu een youtube filmpje (Amerikaans), waarin twee soorten werden genoemd, die het goed zouden doen in koelere klimaten.Zag jij toevallig ook andere soorten meloenen genoemd? Wij zijn niet zo gek op watermeloen, meer de zoetere varianten. Maar dan voor volgend jaar. Mijn rekken zijn al overvol gepland.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.