bonnie f Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 Als het tenminste zo heet! Lengte: 100 cmBreedte: 53 cmHoogte: voor 31 en achter 39 cm (buitenkant)Hoogte: voor 18 en achter 28 cm (binnenkant)Op marktplaats gekocht voor 15 euro! http://tuin-terras.marktplaats.nl/overige-tuin-en-terras/421973468-platte-kweekkas-platglasbak.html Ik moet nog echt avonturen wat ik er allemaal mee kan.Heb je tips, ik hoor het graag. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Jorg Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 Mooie bak bonnie! Je kan er al dingen in zaaien zoals spinazie, prei, erwten, tuinbonen, sla, etc. Wel even goed kijken naar de weersverwachting en de benodigde kiemtemperatuur van het zaaigoed. Quote
Sandra Posted February 13, 2011 Posted February 13, 2011 Zo dat is een mooie koude bak inderdaad. Ik zaai er altijd mijn slasoorten in en spinazie. Heel soms zet ik er even wat in wat nog niet volop in de grond kan maar al wel onder glas. Quote groetjes Sandra
bonnie f Posted February 20, 2011 Author Posted February 20, 2011 De koude bak staat in de verf. Hij was afgebladderd wit maar toen kreeg ik een "ik vind alles goed maar nu ga je te ver"-blik van mijn man. Dus fluks het ding groen geverfd.Het is echt een kwakkelig ding: Ik ga prei, lenteui en sla zaaien in de bak. En later natuurlijk de pepers, tomaat etc als die naar buiten kunnen. Ik heb trouwens net ontdekt dat die bakjes waar druiven inzitten als een heel leuk klein kasje kunnen fungeren!(maar waarschijnlijk wisten jullie dat al) Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Helly Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Mooi gedaan Bonnie Ik heb inmiddels al wat plastic bakjes verzameld en afgewassen, en de toiletrollen worden nu ook opgespaard We zijn er klaar voor als de grond en zaden binnen zijn. Quote Good things come in small packages
wouttie75 Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 Je hebt er toch geen wit raamkozijn op liggen, dan heb je een exacte kopie van mijn bak (130 x 60 cm). Hij werkt heel goed, hij is de hele winter vorstvrij gebleven. Groetjes Wout Quote People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !
Nicolette Posted February 20, 2011 Posted February 20, 2011 mijn sla overwintert in mijn koude bak tesamen met de veldsla en bosuitjes. Quote
bonnie f Posted February 20, 2011 Author Posted February 20, 2011 mijn sla overwintert in mijn koude bak tesamen met de veldsla en bosuitjes.Ik word steeds blijer met mijn kasje. Sla en bosuitjes in de winter..... Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
bonnie f Posted February 20, 2011 Author Posted February 20, 2011 Wout: mijn bak is echt een heul stuk kleiner. Maar ik heb dan ook een ienie minie moestuin. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Helly Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 Misschien moet ik mijn pa dan ook maar s lief aankijken Sla en bosuitjes in de winter klinkt bij mij ook wel erg lekker! Quote Good things come in small packages
bettyboop49 Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 Hoi All. Ik vond een site in Engeland die leuke werktekeningen heeft voor een koude bak zijn wel in het Engels met Engelse maten maar is eenvoudig te veranderen denk ik. Building A Cold Frame http://www.mygardenguide.com/tutorials/tut.html?id=110&title=Building%20A%20Cold%20Frame%3Cbr%3E%3Cfont%20size=1%3Efrom%20MyGardenGuide.com%3C/font%3E Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Koert Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 Ik zet 'm ook even bij doe het zelf. Quote Even a broken clock is right twice a day
Helly Posted February 21, 2011 Posted February 21, 2011 Hey dat is wel een handige link Betty. Ik vond m alleen wel zo vierkant, ofwel t lijkt mij lastig om bij het achterste gedeelte te komen. Quote Good things come in small packages
Recommended Posts