Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Hallo daar!


chaotik

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik ben Marit en vond laatst, op een middagje rustig aan doen, dit forum.

3,5 jaar geleden belandde ik en mijn vriend op een ecologische boerderij in Spanje om te werken. Dit heeft ons geinspireerd om, direct bij thuiskomst, een eigen moestuin te gaan beginnen.

Het 1ste jaar deden we het met een groepje, maar mijn ambities liggen iets dieper dan hun, dus heb ik sinds vorig jaar mijn eigen tuintje van 1 are in Zwolle. Mijn uitgangspunt is ecologsch te tuinieren. Het werd een druk, maar heerlijk jaar en heb de hele winter staan popelen om weer aan de slag te gaan!

Toen ik vorig jaar alleen verder ging merkte ik dat ik soms behoefte had aan wat feedback en advies. Daarom heb ik mij aangemeld voor dit forum. Dacht dat dit een mooie plek was om kennis en wijsheden met elkaar uit te wisselen.

Ik had graag wat fotos op het forum gezet, maar helaas stonden die allemaal op mijn harde schijf die laatst vervangen is. Ik ben dus echt alles kwijt en dus ook mijn tuin fotos, maar uiteraard ga ik weer veel fotos maken van mijn tuin dit jaar en zal ze dan wel hier weer posten!

 

x

Marit

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marit, welkom op het forum

Ik heb mijn tuin ook in Zwolle.. Waar zit die van jou??

 

De AA tuinen.

Nadat ik je fotos had gezien dacht ik dat jij miss daar ook een tuintje had... Klopt dat?

 

Ik heb een heel dik boek dat ''Handboek ecologisch tuinieren'' heet. Geschreven door een collectief van boeren uit Belgie dat ecologisch te werk gaat. Het collectief heet Velt-tuiniers. Echt een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het boek ook, zeer uitgebreid en je kunt er alles in vinden over het telen van groente. Het is misschien wat minder aantrekkelijk geschreven voor een beginner vanwege de technische beschrijvingen (je komt er wel door heen als de eerste hoofdstukken gelezen hebt), maar toch een aanrader!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marit, welkom op het forum

Ik heb mijn tuin ook in Zwolle.. Waar zit die van jou??

 

De AA tuinen.

Nadat ik je fotos had gezien dacht ik dat jij miss daar ook een tuintje had... Klopt dat?

 

Ik heb een heel dik boek dat ''Handboek ecologisch tuinieren'' heet. Geschreven door een collectief van boeren uit Belgie dat ecologisch te werk gaat. Het collectief heet Velt-tuiniers. Echt een aanrader!

 

Ja klopt! Ik zit daar ook!

Mijn tuin zit op Akelei 1B.. Met een groen tuinhuisje met gele kozijntjes (je hebt de foto's wel gezien..)

Het grappige is dat ik ongeveer op dezelfde manier 'de tuin in ben gerold'. Ik was deze zomer bij een ecologische leefgemeenschap in Frankrijk waar ik ook in de moestuinen heb gewerkt.. Ik ben het zo ontzettend eens met hun idealen en ik vond het werken in de tuin heerlijk.. Vandaar.

Het lijkt me leuk om je een keer tegen te komen daar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...