Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

vosje houden?

woelra565361357581546.jpg

"Het ingraven van met water gevulde emmers (halfgevulde) kan effectief zijn. Graaf deze in aan een gebruikte ingang, met de bovenkant van de emmer gelijk met de bodem van de gang. De woeldiertjes kunnen erin sukkelen en verdrinken."

" Een alternatief lokaas kan je eventueel zelf maken: met een mengsel van geplette haver, witte bloem en plaaster. In dit mengsel kan je bijv. giftige zaden mengen "

"Een alternatief voor een chemische bestrijding kunnen de giftige zaden zijn van de kruisbladwolfsmelk (Euphorbia lathyrus) en de bolrokken van de zéér giftige Scilla maritima."

Geplaatst:

met pot en al in de grond.Dan geen last van vorst.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Dank je wel Rob. Ik kan de lijst nog 10 x zo lang maken met dit soort tips..de meeste werken niet. De kruisbladwolfsmelk staat overal in mijn tuin..in de moestuin dan..daar heb ik ook minder last. Ik ga ze dus ook bij het fruit zetten.

Ik zou wel willen dat er iemand in mijn drijfnatte plakklei komt graven om er een emmer in te zetten..het lukt me niet eens om een vierkant uit het gras te steken om een val te plaatsen..geen kracht voor

Een vos heb ik ook regelmatig in de tuin..maar die heeft blijkbaar genoeg kippen bij de buren of een andere plek waar de muizen boven de grond leven.

Enne dat gif met kalk erin heb ik ooit ook eens gemaakt..het is minder heftig voor mijn tuin ja...het beestje gaat er toch dood van..het doet zijn maag ontploffen..dus daar ben ik mee gestopt, ook al omdat de buren er niets aan doen..hun terrein zit vol met woelmuiz en mol, en zodra ik er een verjaag zit er zo weer een nieuwe. En dan heeft er een muis flink geleden om plaats te maken voor een ander..dat gaat toch iets te ver.

Maar ff klagen mag wel toch

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik had grootse plannen voor vandaag, na het ziekenhuisbezoek met twee van de kids zouden we even richting Oosterik gaan, een groot tuincentrum in de buurt. Dan samen lunchen in Nordhorn , Duitsland en gewoon er een leuke dag van maken! Weer bij de auto aangekomen kon ik de sleutel niet meer omdraaien, contactslot kapot! Arggggg terleurgestelde kids die nu maar een portie mosselen aan het veroberen zijn!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

ik wou vrijdagmorgen gaan schaatsen, hebben ze onverwacht op het werk een studiedag ingelast met "workshops" (koop je daar werk???) waar ik moet nadenken over het instituutswerkplan....grrrrr

Geplaatst:

Gisteren met de post bezorgen gevallen ben met mijn mond op het stuur terecht gekomen ,heel slecht geslapen zoveel pijn in mijn mond .Net met de krant bezorgen weer gevallen en nu dus ook last van mijn knie .

Geplaatst:

ai, beterschap!

Geplaatst:

Nou Zonnetje het zit je niet mee. Beterschap!

Geplaatst:

Zonnetje,heel veel succes en beterschap!!

Geplaatst:

Oeh zonnetje, ze mogen je wel gevarengeld bieden!!! Beterschap!!!

Geplaatst:

Ach Zonnetje het zit je niet mee zeg.

En thuis blijven en opknappen ho maar, de baas zegt gewoon doorwerken.

Sterkte !!!!

Heb jij trouwens ook Snow Steps gekregen van de baas ????

Zo niet gewoon er om vragen hoor, dat is voor jou veiligheid.

Hier heb je een voorbeeld van hoe ze er uit zien.

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/aanbiedingen/snow-steps-39-46-nw.html

Sterkte en beterschap van een collega.

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Allemaal bedankt voor de beterschapwensen .

Conny ja idd gewoon doorwerken ,maar we hebben zo veel zieken dat het gewoon niet anders kan .Snow steps heb ik maar die werken niet op de fiets.

Weer een nacht gehad met weinig slaap het lijkt wel of mijn gezicht dikker wordt inplaats minder opgezet , ook eten gaat moeilijk .Vandaag 3 wijken ik kijk er niet naar uit .

Geplaatst:

jeetje beterschap.

Geplaatst:

Zonnetje ben je al naar de huisarts geweest ???

En wat betreft de fiets je zou eigenlijk winterbanden voor de fiets moeten hebben.

Ik het nog gelukt met die 3 wijken ???

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Soort van sneeuwkettingen voor de fiets gewoon om erop te klikken!

sneeuwketting1.jpg

Geplaatst:

Heb begrepen dat er winterbanden zijn voor de fiets.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
Soort van sneeuwkettingen voor de fiets gewoon om erop te klikken!

maar die gaan snel stuk en dan los; ik zou kiezen voor een winterband: Schwalbe Winter Reflex Spike Band 26x1.75

of wat mijn vriend je Pim deed: een strook gaffatape in de buitenband plakken en dan van binnen uit spaanplaatschroeven door de noppen draaien, kon ie 40 km/h rijden op natuurijs!

Geplaatst:

Conny ja ik ben naar de huisarts geweest ,maar ga maandag weer terug iets klopt er gewoon niet .Ja is goed gelukt met de 3 wijken op een daldag heb ik altijd 3 wijken .Borsalino en Robo ik wist niet eens dat zo iets voor de fiets bestond zal mijn man eens vragen hier na te kijken .Bedankt voor de tip .

Maar voorlopig mag ik alle werkdagen met een kar lopen tot mijn mond beter is .

Geplaatst:
of wat mijn vriend je Pim deed: een strook gaffatape in de buitenband plakken en dan van binnen uit spaanplaatschroeven door de noppen draaien, kon ie 40 km/h rijden op natuurijs!

Slim & Leuk!

En ehh, voor winterbanden in 'n laagje sneeuw.. Kan ook met tie-wraps

- link verwijderd -

Geplaatst:

Pas op ! Je kunt deze link beter niet aanklikken. Dit geeft mijn Kaspersky internet security aan wanneer ik dat doe . Het kan zijn dat het vals alarm is maar toch... safety first !

Ik heb Dennis inmiddels verzocht de link te verwijderen.

knipsel73001358696421.PNG

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Hmmm mijn Eset gaf geen melding en ik merk ook (nog...???) geen rare dingen aan mijn pc...

Hopelijk is het vals alarm!

Geplaatst:

Hoe is het bij jullie buiten? Hier ligt een dikke laag ijzel op de weg, bomen, planten, kas, auto`s...

Ik heb net met Lie even gewandeld, maar dat is meer schuiven..ben ook gevallen op mijn knie..echt au!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Hele gure koude wind... geen neerslag en geen gladheid... wél heel erg mooi ijs (kan alleen mijn schaatsen nergens meer vinden... ).

Misschien moet je ook gewoon gaan schaatsen op die ijzel Jet...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.