Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

sorry Huub heb ik wat verkeerds gezegd?? 1000 excuses!! het was echt niet mijn bedoeling om je verdriet tedoen of je boos temaken

Geplaatst:

Helemaal mee eens, appelvrouw! Niet meer hoeven roken is zó heerlijk...

Maar stoppen met roken was dag- en nachtwerk.

Respect Huub

Wat mij destijds hielp, was dat ik mezelf voorhield dat ik 1) het ergste achter de rug had, dat het 2) elke dag een heel klein ietsiepietse minder erg werd én dat ik - als ik zou bezwijken - 3) later nóg een keer die allermoeilijkste eerste periode door zou moeten

Ik heb nog jaaaaaaren nachtmerries gehad: dan droomde ik dat ik per ongeluk (!) weer zo'n stinkstokje opgestoken had en dan werd ik in paniek wakker

Veel sterkte.

@Ilse: gewoon proberen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:
sorry Huub heb ik wat verkeerds gezegd?? 1000 excuses!! het was echt niet mijn bedoeling om je verdriet tedoen of je boos temaken

Je zei dat ik om mijn hart moest denken letterlijk en figuurlijk.

De dokter moet je hart testen voordat je met de pillen begint. Krijgt dus heel wat te verduren, vandaar dat je opmerking me raakte.

@ Zonnetje, succes als je gaat stoppen!

@ speets, ik ken die dromen dat je zit te roken, je ziet, proeft en ruikt dan ook echt rook. Een verademing als je dan weer wakker bent...

Ik ben het weer aan het meemaken, maar van de afgelopen 2½ jaar ben ik 2 jaar rookvrij geweest. Ik kan daar op terugvallen en dat maakt het nu iets minder moeilijk. Maar het voornemen om geen trekje te nemen moet ik ditmaal wel heel strikt nemen.

@ Appelvrouw, dat heb ik ook voor ogen! Dat is de beloning voor het tijdelijke ongemak van nu. Een soort verlost zijn van een lastig, zeurend iets. Overwinnaar te zijn en te blijven.

Bedankt voor jullie steun, ik ga ervoor!

O ja, tjilpje is weer terug...

Geplaatst:

chips,

en weet je trouwens wat een mus van 1 meter hoog zegt.....

naamloos-137151372956802.jpg

ps

probeer deze grap niet bij kleinkindewren onder de 6 jaar, vinden ze echt niet leuk

Geplaatst:

Kut pabo!!!

Heb ik gisteren een toets gemaakt. Die moeten we 4x per jaar maken, en je moet m dan 1x halen. Ik had t eerste rijtje op de gok ingevuld, en de volgende rijen (240 vragen!) steeds in spiegelbeeld. Ik had m vorige keer al gehaald, maar moest m dus toch maken (geen idee waarvoor)

Krijg ik een mail dat de teamleider van de pabo een gesprek met me wil over de wijze waarop ik die toets ingevuld heb!

Ik ben echt niet te beroerd om een toets te maken, maar als er niets mee gedaan wordt ben ik er een beetje klaar mee!

Geplaatst:

Moe even iets van me af typen. Van de week niet zo leuk nieuws gehad. Ik heb fibreuze dysplasie in mijn heup bot en een gezwel alleen weten ze nog niet of het goed of kwaad is. In augustus meer nieuws dat is lang wachten maar ja vakantie periode. Moet dan weer in de mri. En kijken of de plek veranderd is. En een nieuwe biopsie van er bot en gezwel. Leven in onzeker heid is niet leuk. Maar probeer wel positief te blijven.

Zo dat ben ik ff kwijt!

Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!

Geplaatst:

@Annemie, klacht afgewezen . Toetsen zult ge maken en halen ook. Wat je straks van je leerlingen eist, mag toch nu op z'n minst ook van jou gevraagd worden ?

Geplaatst:
Moe even iets van me af typen. Van de week niet zo leuk nieuws gehad.

Zo Agneta,

Dat is inderdaad rot nieuws zeg en helemaal zo voor de vakantietijd.

Ik wil je heel erg veel sterkte toewensen en ik hoop dat je hier genoeg afleiding krijgt.

Al was het maar om het eventjes naar de achtergrond te schuiven.

Je gedachten gaan nu waarschijnlijk in sneltreinvaart.

sterkte430big119691373061895.jpg

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

@bit. Een toets moet een doel hebben toch? Voor mijn leerlingen kan ik dmv een toets bijhouden welke stof ze beheersen. En nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dat liever doe door hun gewone werk goed na te kijken. Daar kun je al heel veel uithalen. Maar de inspectie wil zo graag resultaten zien... Zo jammer! Ik ben eigenlijk een beetje tegen toetsen. Vooral omdat kinderen tegenwoordig zo enorm veel toetsen krijgen. Ik heb afgelopen jaar uit een methode les moeten geven waarbij ze iedere 2 weken toets hadden over taal!

Daarnaast wordt er met de toets die ik gemaakt heb helemaal niks gedaan.. Beetje jammer toch?

Geplaatst:

Agneta...... weet even niet wat ik zeggen moet (slik)

veel sterkte, en ik denk aan jou,ik hoop dat je niet al te veel pijn hoeft te lijden ,

en dat af en toe het zonnetje mag schijnen voor jou

Geplaatst:
@bit. Een toets moet een doel hebben toch? Voor mijn leerlingen kan ik dmv een toets bijhouden welke stof ze beheersen. En nou moet ik eerlijk zeggen dat ik dat liever doe door hun gewone werk goed na te kijken. Daar kun je al heel veel uithalen. Maar de inspectie wil zo graag resultaten zien... Zo jammer! Ik ben eigenlijk een beetje tegen toetsen. Vooral omdat kinderen tegenwoordig zo enorm veel toetsen krijgen. Ik heb afgelopen jaar uit een methode les moeten geven waarbij ze iedere 2 weken toets hadden over taal!

Daarnaast wordt er met de toets die ik gemaakt heb helemaal niks gedaan.. Beetje jammer toch?

Op zich ook een goed leermoment dit. Van veel testen wordt de geteste testmoe.... en gaat onderpresteren uit balorigheid.

Testen als ijkpunt zijn in mijn visie prima. Het is alleen jammer dat testen vaak een doel op zich geworden zijn. En multiple choice vind ik ook een drakerige vorm. Je kan als deelnemer enorm mazzelen of nodeloos in verwarring gebracht worden. Past niet bij iedere leerstijl.

Geplaatst:

Ik zeg: WEG met alle toetsen...

En als ik toch weg mag doen: WEG met alle ziektes

Agnetha, sterkte...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Agnetha heel veel sterkte.

Geplaatst:

Toetsen, ze zijn net iets te vaak kansloos Hele periode niks voor marketing gedaan, ook niet geleerd.. Wel een 5,8 gehaald dankzij de meerkeuze vragen.. Wel fijn die 5,8, scheelt me een herkansing. Bedankt leraar! En oja, genoeg leraren die hier toegeven dat ze van een 5,2 een 5,7 kunnen maken: als je maar inzet toont tijdens de lessen. Wie weet had ik ook deze keer mazzel

Fijn voor de student.. Maar uiteindelijk ook wel belachelijk dat het zo kan gaan. Maarja, zoveel dingen die belachelijk lopen. Zelf een verslag 30minuten te laat inleveren: lever hem maar weer in bij de herkansing. Maar de leraar mag zelf in ene die herkansing wel binnen 7 dagen eisen, terwijl de regels toch echt 10 dagen zeggen. Kom op zeg, als je zo strikt bent op je eigen regeltjes.. Doe dat dan niet alleen in je eigen voordeel. Wees een voorbeeld voor de student, wees een goede leraar.

In augustus meer nieuws dat is lang wachten maar ja vakantie periode. Mo

Sterkte met de onzekerheid! En ehhh, Of het sportief is weet ik niet.. Maar een beetje zeuren & overdrijven helpt vaak zat wel bij dokters, is mijn ervaring.. Als je nu zou zeggen dat je heup soms pijn doet.. Best kans dat het in ene een paar weken eerder kan.

Geplaatst:

Dank jullie wel allemaal. Heb morgen weer contact met umcg. Toch proberen de mri eerder. En idd ga daar weer flink klagen en zeuren haha. Hopelijk krijg ik het dan voor klaar maar ja het is ook vakantie periode. Dit is onmenselijk zo lang wachten. Ben 28 heb nog een hele toekomst. Wil graag kinderen. Maar ben positief dat helpt me een hele boel. En wil ik echt nergens aan denken wil ik nog wel eens een jointje roken. Om even nergens aan te hoeven denken. En struin dan lekker mijn tuin rond!!

Geplaatst:

Sterkte ermee! Rot zeg

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Geplaatst:
Dank jullie wel allemaal. Heb morgen weer contact met umcg. Toch proberen de mri eerder. En idd ga daar weer flink klagen en zeuren haha. Hopelijk krijg ik het dan voor klaar maar ja het is ook vakantie periode. Dit is onmenselijk zo lang wachten. Ben 28 heb nog een hele toekomst. Wil graag kinderen. Maar ben positief dat helpt me een hele boel. En wil ik echt nergens aan denken wil ik nog wel eens een jointje roken. Om even nergens aan te hoeven denken. En struin dan lekker mijn tuin rond!!

Je bent trouwens niet gebonden aan het umcg.

Alle ziektenkostenverzekeringen hebben "wachtlijstbemiddeling" ....dus daar zou je ook heen kunnen bellen....ze kijken dan of er een ziekenhuis in de buurt (of als jij dat aangeeft dat afstand geen probleem is) óók verder weg eerder plek heeft om de mri te doen. Je mag ook naar Duitsland of België van de meeste verzekeringen. Met 1 telefoontje weet je of dát voor jou ook een mogelijkheid is.

Succes!

Geplaatst:

Medelijden

Dat is wat ik heb met al die kinderen die met een popelend hartje deze morgen met de ouders per auto naar zee vertrokken zijn en nu nog in de file staan.

Te weinig eten en drinken aan boord en de kinderen maar janken.

Zoals ze hier, op 45 km van Oostende, stapvoets voorbijvliegen zijn ze zeker nog meer dan een uur onderweg.

En dan begint de eeuwige zoektocht naar een parkeerplaats, nog een uur of twee verloren en dan een half uur moeten wandelen naar het overvolle strand.

Een uurtje of twee later moeten ze weer opkrassen om op de terugweg weer in file te gaan staan. Een ganse dag onderweg om een paar uur aan zee te kunnen zijn.

Die kinderen zijn te beklagen vind ik.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:
- - En wil ik echt nergens aan denken wil ik nog wel eens een jointje roken. Om even nergens aan te hoeven denken. En struin dan lekker mijn tuin rond!!

Ontspannen gevoel geeft dat, maar is ook een goeie pijnstiller. Je hebt het er niet over gehad of je ook pijn hebt, maar dat helpt wel. En je slaapt er goed op.

Sterkte!

Geplaatst:

Er komt (weer!) noodweer aan, de lucht is blauwzwart, het rommelt in de verte en best eng: het is windstil, geen blad aan de boom dat beweegt, dat belooft niet veel soeps. De stroom is nu al 3x uitgevallen vanavond, gelukkig vond ik de batterij van mijn laptop want ik werd al knettergek van telkens opnieuw opstarten. De broedmachine heb ik ingepakt met piepschuim want zometeen is er opeens een paar uur geen stroom meer en heb ik geen kuikens.... Ik wil morgen niet WEER wakker worden met al mijn planten omvergewaaid, ik had ze nog niet eens allemaal een stokkie gegeven vandaag (

ooh oops... moest bij klaagbaak...niet hier bij onkruid.. ik kan het niet verplaatsen helaas.. sorry!

dank moderator voor het verplaatsen!

Geplaatst:

Zat ik zelf ook al aan te denken om ergens anders de mri te doen. Heb liever ook een open mri.

Ja ik gebruik het ook tegen de pijn!! Helpt goed. Maar moet wel oppassen dat ik het niet te vaak doe! En slapen ja dat gaat goed. Word niet elke keer wakker van de pijn.

Geplaatst:
maar ja het is ook vakantie periode./quote]

Dat zou geen reden mogen zijn.. Je lichaam viert geen vakantie. Gewoon beleefd blijven maar wel erg proberen je zin te krijgen!

(En ehh, je erg goed inlezen in dingen kan helpen.. Kunnen dokters je minder snel weg krijgen met 'praatjes')

Geplaatst:
Zat ik zelf ook al aan te denken om ergens anders de mri te doen. Heb liever ook een open mri.

Ja ik gebruik het ook tegen de pijn!! Helpt goed. Maar moet wel oppassen dat ik het niet te vaak doe! En slapen ja dat gaat goed. Word niet elke keer wakker van de pijn.

Vraag desnoods je huisarts of je ziekte kosten verzekering ook voor je te bemiddelen om je afspraak te vervroegen. Of een second opinion in een ander ziekenhuis.

Zolang in spanning zitten kan echt niet.

Geplaatst:

Een klacht tegen de duiven. De ratten van de lucht.

Ik woon in de stad. Balkonnetje. Zicht op een grote groene binnenruimte tussen de gestapelde huizen. Groot geboomte. Oud. Van alles wat.

Er staat ook een grote kers. Elk jaar een pracht. Halve pracht eigenlijk, want de duiven eten de bloemknoppen er in het begin al voor de helft uit, maar oké.

Dan komen de kersen. Weet ik niet wat daar dit jaar de reden voor is dat er dit jaar nu wél kersen in hangen nog, want dat is al jaren niet meer gebeurd. Maar goed. Er hangen kersen in nu.

En daar zijn de duiven. Van die lome, veel te dikke, bijna niet tot vliegen te bewegen houtduiven. Stadsduiven. Vies. Lelijke strontproducerende dikke ratten. Ziektedragers. Blehh

Tot op hun kop hangend ( ja, dat kunnen er sommigen nog wel met hun vette lijven ) pikken ze in de kersen. Die kersen vallen in 9 van de 10 gevallen dus uit de boom. Een enkele keer lukt het de duif een kers in de snavel te klemmen en die wordt dan voor een deel ook echt opgegeten ( de helft laten ze vallen natuurlijk )

Maar 9 van de 10 kersen vallen op de grond. De grond is bezaaid met kersen.

Hoe stom kun je als dier zijn ? Waarom komt nou geen duif op het idee om ( lekker makkelijk ) eerst eens de kersen op de grond op te eten ??

De katten !! hoor ik u denken. Ja de katten.

Dat is een andere klacht waard, die ga ik ook vast nog eens plaatsen. De katten. Woon je in de stad en daar wonen mensen. Aso's die een huisdier wensen, maar anderen de last in de schoenen schuiven. Ongelooflijk dat zulke middeleeuwse toestanden nog steeds sociaal geaccepteerd zijn ( dus géén aso ): het houden van een huisdier die al poepend en zeikend in het rond mogen lopen. Maar die bewaar ik voor een andere keer, als ik lekker aan de koffie, mijn hart wil luchten

Geplaatst:

Dat ik blijkbaar erg aantrekkelijk ben voor teken, heb 3 beten met rode plekken erom op mijn benen en kan morgen weer een kuurtje gaan halen bij de huisarts aldus mijn liefhebbende wederhelft die zich de naam van de antibiotica niet kan herinneren anders had hij hem zelf wel voorgeschreven!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.