Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Nou dat zou inderdaad handiger zijn, achteraf.. wat een geneuzel met die lui zeg. Het zal wel kloppen wat je zegt, ben ook halverwege het jaar getrouwd, daar snapten ze ook niets van.. je kan beter alles op 1 januari doen, dat is de enige datum waar ze naar kijken inderdaad..pffff

Geplaatst:

bij mij raakten ze ook halverwege het jaar mn rekeningnummer kwijt, en konden ze hem pas toen het jaar bijna om was er weer in krijgen. Mijn verhuizing was ook halverwege het jaar. Ik vrees dat je gelijk hebt loes...

Geplaatst:

ik ga emigreren!!!!

Onee, heb ik al gedaan… (nu nog even uitschrijven, dan ben ik van alles af daar)

Geplaatst:

wel op 1 januari

Geplaatst:

hahaha thanks voor de tip! een goeie inderdaad, ga ik onthouden...

Geplaatst:
De computer wil niet wat ik wil.

Ik heb de laatste versie van Flash player geinstaleerd met succes volgens adobe.

Maar als ik mijn computer open bij programma's staat Flash player er wel bij maar er staat geen mb vermeld.

Ik kan nu veel dingen niet open krijgen.

Nu al een paar maal geprobeerd opnieuw te instaleren maar het wil niet lukken. Ik snap ook niet dat het zomaar weg kan zijn, dat is nu al de tweede keer alleen de vorige keer kon ik zo Flash opnieuw instaleren.

Iemand tips?

misschien kun je hem beter de-installeren en chrome gebruiken, daar zit flash ingebouwd

(of er is weer eens een conflict tussen flashplayer en een van je ge-installeerde browsers, bijvoorbeeld firefox of chrome; je kunt dan alléén Internet explorer gebruiken met de apart ge-installeerde flashplayer)

Geplaatst:

Bij dat soort dingen ben ik altijd weer blij dat ik linux draai! Oh oeps, verkeerde topic?

Geplaatst:
Bij dat soort dingen ben ik altijd weer blij dat ik linux draai! Oh oeps, verkeerde topic?

Geplaatst:

Doe ik ook, maar jammer genoeg kan het daarmee ook fout gaan.

Geplaatst:

Even een andere klacht russen al het geklaag door.

Ik ben twee jaar geleden opgestapt uit de volkstuinvereniging van mijn woonplaats. Er wordt nu nog ruzie gemaakt over de manier en reden van opstappen. Ik ga er niet meer op in, ik verlaag me sinds mijn vertrek niet meer op dit niveau. De twee houden beiden niet erg veel van tuinieren en hebben beiden een echtgenote die er wél van houdt.

http://www.hskrant.nl/nieuws/18785/jaap-lourens-de-tuinvereniging-gaat-kapot-op-deze-manier/

http://www.hskrant.nl/nieuws/18787/jan-bos-er-is-maar-een-die-voor-gedonder-zorgt-hier/

Let wel: de man met de kas ben ik.

Mijn klacht is dat er maar één volkstuinvereniging in deze gemeente is. Met een streng hiërarchisch regime. Het zou fijn zijn als er rond Hoogezand-Sappemeer een tweede volkstuincomplex geopend zou worden. Het zou helemaal mooi zijn als de verschillende groenstroken in de gemeente in plantsoenen en bij scholen benut zouden kunnen worden ten bate van het moestuinieren voor alle inwoners. Voorbeelden hiervan zijn o.a. in de stad Groningen te vinden.

Geplaatst:

Huub, mijn advies: laat het vallen en steek je energie in het zoeken van een eigen tuin ergens..misschien is er een oude dame die haar tuin niet meer kan behappen? Misschien een boer die een stukje van zijn land wil verhuren?

Mijn klacht: de Fransen hebben een wet, zo heb ik vandaag gehoord, die zegt dat een percentage van de liedjes op de radio Frans moet zijn..uit angst dat de jonge FRansen hun taal verEngelsen..40 % geloof ik stelletje chauvinisten zeg..zo leren de jonge Fransen nooit hun talen

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ja, maar ze babbelen wel oeverloos tussen de muziek door, in het Frans (= trouwens bijna overal zo, dat babbelen)

(trouwens 2: ik heb een diep donkerbruin vermoeden dat onze jeugd ook niet zo best is in zijn talen, met uitzondering van de social media txt omg wtf nimb )

Geplaatst:

Pfff een dik uur uitgegleden bij de douch over de natte vloer alles doe pijn, inmiddels ook ff bij de huisarts langs geweest en morgen ochtend foto van mijn voet laten maken want dat ziet er niet al te best uit. Brand, steek, klop auwts

Tja waarom nu gelijk niet, dan ben ik miss vanavond pas om 24:00 thuis, terwijl ik morgen gelijk aan de beurt ben.

Ooh wat baal ik er van ben net een week weer aan het werk, en vanmiddag met de konijnen flat begonnen pfff

Geplaatst:

Flinke smak gemaakt zo te horen...

Tegen de zwelling moet je je pootje omhoog houden (maar dat wist je al wel denk ik) en een laagje gehakte ui erop ook tegen de zwelling, met lossige zwachtel erom. Zwachtel ook goed voor de rust van je voet... en dus minder pijn.

Niet erop staan!!! (bij gebrek aan krukken kun je omgekeerde bezems (met steel natuurlijk) oid onder je armen doen om rond te kunnen strompelen... )

En voor vannacht in bed is het misschien handig om iets (stevige overkapping) te hebben wat ervoor zorgt dat de dekens niet op je voeten rusten, scheelt ook heel veel pijn.

Sterkte ermee en hoop dat morgen blijkt dat er nix gebroken is.

Geplaatst:

Lastig zo'n val op de voet, sterkte ermee en rustig aan!

Ik rijd geen auto met alcohol op, maar spitskool snijden met een paar glazen port op moet toch kunnen zou je zeggen. Gisteravond sneed ik me toch een stuk van mijn linkerwijsvinger af en het ergste is, ik heb waarschijnlijk aan kannibalisme gedaan, want het stukje zou met de kool meegegaan kunnen zijn de pan in. Ik had niet direct door dat het er ook echt helemaal af was. Niks van geproefd verder, maar pijnlijk is mijn vinger zeker. En lastig is het, huishoudelijk werk zoals afwassen moet ik heel omzichtig doen, het mag niet nat worden. Het verschonen van de lappen en pleisters is dan des te pijnlijker en lastiger. Ik heb zonet pas de keuken weer in orde, allemaal bloed op het fornuis, aanrecht, de vloer. Maar geen zorgen verder, de vinger groeit wel weer dicht.

Geplaatst:

Hahaha nu jij ook sterkte, voet is aan de dikke kant tenen staan omhoog maar mijn elleboog doet ook behoorlijk zeer her en der beginnen er andere plekken zeer te doen maar ja even volhouden tot morgen ochtend. Vanavond mijn zwager maar ff bellen voor vervoer morgen ochtend.

Wilde op de fiets gaan net als vijf jaar geleden is dus eerder gebeurd

Geplaatst:

jeetje huub.....en eveline trouwens ook...

maar als je plastic handschoenen hebt vingers eraf knippen en die met pleister/verftape vastmaken en je kan gewoon aan de kleine schoonmaak

eveline ook sterkte natuurlijk

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

jij bent dus net zo'n gek als mn vriend. ff een paar weken doorwerken met een gebroken enkel is niet slim

@huub, met afwassen misschien een latexhandschoen over het verbandje/pleister heen doen?

dan blijft de boel droog.

Geplaatst:

even afwassen uitstellen??

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

voor alle pechvogeltjes :

Geplaatst:
naamloos-beterschap41651386699076.pngnaamloos-beterschap41651386699076.png
Geplaatst:

Hee Huub... die Hametumzalf die ik je heb gegeven op je wond smeren!!! (Als je tenminste nog wat over hebt...)...

Geplaatst:

Beterschap Eveline en Huub!

Gelukkig heb je nu niks/weinig meer te tellen/versturen Huub

Het zou fijn zijn als er rond Hoogezand-Sappemeer een tweede volkstuincomplex geopend zou worden.

Kost even wat energie, maar verzamel anders een groepje mensen die het daar ook niet meer leuk vinden en probeer het gezamenlijk van de grond te krijgen? Als je bij de gemeente aan klopt met een goed onderbouwd initiatief, wie weet hoe graag ze willen helpen. Zijn genoeg stukken grond die leeg zijn momenteel.

Geplaatst:

calendula/goudsbloem is denk beter bij een open wond

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Hametum komt van de toverhazelaar (Hamamelis) en is een wondzalf die ik al heel erg lang (meer als 40 jaar) met enorme tevredenheid gebruik. Gaat ontsteking tegen, is bloedstelpend, gaat bacterievorming tegen en bevordert de genezing etc.

Maar dan gebruik ik wel de Duitse versie:

http://www.hametum.de/hametum/wundheilung/hametum-wund-und-heilsalbe/

en niet dat slappe aftreksel van vsm (dat ondertussen ook alweer uit de handel schijnt te zijn).

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.