Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

erny...

je hebt gelijk!!!!

ik d8 ff dat je paardekastanje bedoelde

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

@ Erny, ik heb nog wel van die zalf, maar het is echt een gapende wond van 17 bij 5 mm. Het leek me het beste om het eerst gewoon steriel verbinden, meer niet. Maar bij de volgende verschoning doe ik er wel wat op.

Geplaatst:

huub ...

je kan die zalf ook net naast de open wond smeren....die zalf trekt er dan ook wel in hoor

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Of op het gaasje smeren op de plek waar ie op de wond komt...

Succes!

Geplaatst:

Kweenie hoor, maar als het echt een open wond is zoals Huub zegt, zou ik er lekker met mn fikken vanaf blijven en er niks op smeren tenzij de dokter dat zegt

Geplaatst:

Even de doktersassistente gebeld, betadinezalf was het advies, dat zit er nu op.

Edit: tekst gewijzigd en klacht over post weggehaald, die gaat naar het desbetreffend topic.

Geplaatst:
Hahaha nu jij ook sterkte, voet is aan de dikke kant tenen staan omhoog maar mijn elleboog doet ook behoorlijk zeer her en der beginnen er andere plekken zeer te doen maar ja even volhouden tot morgen ochtend. Vanavond mijn zwager maar ff bellen voor vervoer morgen ochtend.

Wilde op de fiets gaan net als vijf jaar geleden is dus eerder gebeurd

en? hoe is het nu met je voet?

Geplaatst:

Nou, zo blijkt toch maar weer eens dat ik gelijk heb als ik bang ben voor kinderen met vuurwerk. Ik snap werkelijk niet waarom mensen daar zo luchtig over doen. Gisteravond zat ik op de bank en ik hoorde de buurjongens al een poosje met hun vuurwerk klieren. Ik was net van plan om even polshoogte te gaan nemen toen ik de stem van de buurman hoorde, en even later nog wat andere volwassenen - waardoor ik er van uit ging dat het al opgelost werd. Twee seconden later komt vriendlief terug van het boodschappen en zegt "Goh, misschien moeten we toch eventjes 112 bellen ofzo.". Dus ik kijk naar buiten en ja hoor, staat daar gewoon een van de kelders van het flatgebouw tegenover flink in de fik! Marinus vertelde dat zijn telefoon leeg was, en dat de buren aan het twijfelen waren of ze wel of niet moesten bellen, zucht. Dus ik bellen.

Uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee, ze waren er echt binnen 2 minuten als het niet minder was, dus de kelder is niet eens volledig uitgefikt. Ik vermoed wel dat de mensen die er recht en schuin boven woonden wat water- en/of roetschade zullen hebben, want die zaten flink in de wind en hebben de nacht ook elders doorgebracht. De schuinboven buren hebben overigens een gehandicapped kind dat met de ambulance afgevoerd werd. Ik hoop maar dat dat gewoon een voorzorgmaatregel was, en dat er niet iets ernstigs was ofzo!

't Was trouwens wel snel duidelijk in wat voor buurt we wonen... binnen luttele seconden kwamen buren van straten verderop op de fiets langs om een kijkje te nemen, in no time stond de hele straat vol

1480693_10152095199886967_1803149838_n.jpg

Geplaatst:

Ja dat zal het gehandicapte kind geweest zijn denk ik, daar was de hele tijd brandweer en ambulancepersoneel bij aanwezig en die is uiteindelijk ook met de ambulance afgevoerd. Als het een ander jongetje was dan was het probably een van de belhamels die het vuur aangestoken heeft... zij claimden dat ze het "ontdekt" hadden

Geplaatst:

Ik ben ook helemaal niet blij met vuurwerk: onze koeienstal heeft een rieten dak, als daar brand in komt......

Voor mijn gemoedsrust is het ideaal als het rond Oud & Nieuw flink regent, en regent en nog veel meer regent!

Sorry voor de vuurwerkliefhebbers, maar ik zie er de lol niet van in (en dan heb ik het nog niet eens over de stress voor de dieren, de oog- en vingerletsels, de verontreiniging, de kosten, ...)

Geplaatst:

Je weet oiok in wat voor buurt je woont als de buren afwachten en later alle buren wel als de kippen bij zijn om te ramptoeristen, maar iemand die later aan komt lopen (jouw) vriend de aangewezen pipo moet zijn om de brandweer te bellen. Lekker dan

En hier hetzelfde hoor Marijke. Ik snap niet waar mensen in tijden van crisis de centen vandaan halen om honderd duizenden euro´s aan vieze vervuilende troep de lucht in te schieten. Tevens zijn we in de meeste regio´s al niet meer van je eigen straatje vegen, dus mag de gemeente de zooi weer opruimen. Dieren, ook wilde, die wekenlang moeten bijkomen van een hartstilstand. Mensen die zichzelf verminken heb ik geen medelijden mee. Onzinnig gedoe.

Een door de stad georganiseerd vuurwerk spectakel en voor de burgers verbieden, dat zou ik prima vinden.

Geplaatst:

Ik zou al heel gelukkig zijn als ze al het knalvuurwerk zouden afschaffen, en ook daadwerkelijk zouden gaan handhaven op het vuurwerkverbod dat er wel degelijk geldt. Een paar uur siervuurwerk met oud en nieuw moet kunnen en vind ik ook nog wel mooi, dan blijf ik wel lekker binnen. Maar in realiteit begint het geknal gewoon al weken, soms maanden van tevoren en daar word ik helemaal gestoord van!

Geplaatst:
. Ik snap niet waar mensen in tijden van crisis de centen vandaan halen om honderd duizenden euro´s aan vieze vervuilende troep de lucht in te schieten. .

Er is natuurlijk ook helemaal geen crisis.. we zijn hier gewoon stikrijk...(en ik hoor om me heen jonge ouders klagen wat ze nog voor de kerst voor hun kinderen kunnen kopen..("ik weet niks meer, ze hebben alles al... ")

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Helaas geldt die rijkdom niet voor iedereen, Appelvrouw.

Hoewel ik mij afvraag of die overvloed van speelgoed wel nodig en verstandig is.

Maar ik doe vrijwilligerswerk voor de Voedselbank en hoor genoeg schrijnende verhalen.

Armoede is er wel zeker in deze crisisperiode.

Geplaatst:

Pff door de val begin ik nu steeds meer te voelen, maar das eenreactie van je spieren, behalve dan nek klachten nu ook al heel de dag lichte hoofdpijn. Overral komen er blauwe plekken te voorschijn.

Geplaatst:

Hoofdpijn klinkt niet goed, ben je op je hoofd gevallen of heb je die gestoten misschien? En hoe is het nou met je voet ondertussen?

Geplaatst:

Bij het uitglijden vol op mijn rug terecht gekomen, heb niet gevoelt dat ik mijn voet zeer gedaan heb, dat merkte ik later pas, kwam ook met mijn hand waar ik twee maal aan geopereerd ben vlak op de grond terecht dat voelde ik wel, en met mijn hoofd tegen de grond of post heb ik ook gevoeld, denk dat ik daar hoofdpijn van heb.

Mijn voet is aan de onderkant blauw, was gisteren nog dik nu niet meer en nog heel erg pijnlijk, op de foto's geen breuk te zien gelukkig.

Maar heb nu overal door het lichaam spierpijn, en een pijnlijke stuit waar nu ook een blauwe plek zit.

Geplaatst:

@ Eveline, zet 'm op. Je bent zo weer op de been. Effe doorbijten en rustig aan doen. Sterkte en beterschap!

Geplaatst:

Bah Eveline, wat kan je je beurs voelen dan he.. letterlijk. Hopelijk ben je snel weer wat mobiel zonder dat het aan alle kanten pijn doet. Beterschap!

Geplaatst:

G*dver! Gaat het net zo'n 3 weken beter met m'n acne dankzij véél aandacht er voor (eet o.a. al 1,5week geen brood meer etc.), ontstaat er nu vanuit het niets een absurd groot geval van snel 3cm² Zeer grote litteken kans dus als die knapt in bed.

3 verschillende maskers voor die plek dus op de planning voor vanavond.. Uitdrogen!

Geplaatst:

Ik vind het knap dat je geen bood meer eet Dennis. Je hebt het idee dat je dieet helpt? Laten we hopen dat het een soort final tegenstrubbeling is van het acnebeestje...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ben je dan nu een gluten-vrij dieet aan het proberen?

Geplaatst:

Waar zit die abces ...? Welke plek.

Geplaatst:

(@Erny) Gluten-vrij dieet, nee dat niet. Moet ook eerlijk zeggen dat ik soms nog wel een enkel broodje neem , maar normaal gesproken waren het 4 a 5 broodjes op 'n dag.. Is nu meestal 0, soms 1. Opzich lastig om die omslag te maken, omdat het toch een gewoonte is.. Maar het lukt, misschien juist iets te goed: begin het brood als vijand te beschouwen, ook als ik 1 broodje eet ontstaat dr een soort gevoel van 'Shit, risicovol!'.

(@Appelvrouw) Maar of het helpt? Lastig om te zeggen vind ik eigenlijk, maar ik vermoed van wel. Heb véél gelezen en er zijn ook meerdere theorieën te vinden, maar ik vond het meest waarschijnlijke toch wel het allergie verhaal. Ik geloof er niet in dat m'n acne komt door dingen die ik soms eet, want mijn acne is toch wel flink erger dan gemiddeld. Wat allergie betreft heb ik ergens een beredenering gelezen dat als je allergisch bent voor dat brood, je lichaam het gevecht aangaat zodra het brood binnenkomt, waardoor het de goede voedingsstoffen ook minder zou opnemen. Interessant, want na school was ik echt altijd gewoon moe.. Terwijl ik nu veel meer energie heb. (Eet nu op school meestal 'n banaan, appel en tomaat). Zit ook aan de groene smoothies.. Lekker makkelijke manier om 200 a 300 gram groente per dag naar binnen te krijgen

(@Eveline) Deze zit op m'n wang, zo'n 3 centimeter onder mn oog. Gelukkig wel op m'n rechterwang.. was toch al de slechtste kant van m'n gezicht; dus als ik tijdens presentaties ofzo zorg dat mensen vooral links zien.. (Haha, eigenlijk wel triest dat je ondertussen na zoveel acne gedoe soms zo denkt.)

(Ondertussen is hij wel weer wat kleiner, na 3 uur lang ( )vochtig houden met goudbloemtinctuur (70% alcohol))

EDIT: WAARSCHUWING: HIERONDER VOLGT EEN LANG VERHAAL

En ik wil echt niet zeggen dat brood slecht is. Maar bij acne kan het wel een negatief effect hebben.

Wit brood heeft z'n nadelen i.v.m. de suikers die er inzitten, waardoor je bloedsuikerspiegel toeneemt en daarmee ook je insuline niveau. Insuline is een hormoon wat véél andere hormonen stimuleert. Insuline heeft dus ook effect op de aanmaak van cellen, talg en het afsterven van cellen. In de pubertijd is er daarom sowieso een hoger insuline niveau: je moet groeien! Cellen aanmaken! etc. Maar teveel suikers zorgen dus ook voor meer insuline, waardoor alles uit zn balans kan raken. Cellen die bijv. sneller worden aangemaakt, terwijl de oude cellen niet meer op tijd dood gaan: die blijven dus aan elkaar plakken, worden door de nieuwe cellen wel omhoog gedrukt, en blijven als 'plakken' aan elkaar hangen op je huid en verstoppen je poriën. (En om nog dieper op de stof in te gaan: de acne bacterie houdt van zuurstof arme ruimtes ).

En waarom ik dan wellicht allergisch zou kunnen reageren op brood: dat zou weer een oorzaak kunnen zijn van een onbalans in m'n imuumsysteem. Je hebt cellen die vechten en cellen die bewaken. (Vechters ruim Ik zou dan veel ste veel 'bewakers' hebben, die dus overgevoelig reageren en dus ook het brood als slecht aanzien. Voorlopig dus even geen brood voor de zekerheid en proberen m'n imuumsysteem in balans te krijgen.

Maar dat gaat allemaal nog weer veel dieper.. Bijvoorbeeld;

Lage methylatie > Metabolishe inbalans > Chronisch hoge histamine levels (deactivatie van histamine vind minder plaats)> toename van IL-10 hormoon door witte bloed cellen > IL-10 activeert de 'bewakers' en deactiveerd de 'vechters' > kans dat je overgevoelig gaat reageren op dingen > imuumsysteemreactie & hormonen die weer reageren etc...........................

En dan zijn in dit zinnetje ook nog eens vele vertakkingen te maken naar zijwegen die ook weer z'n effecten hebben Maar ik denk dat uiteindelijk de oorzaak van m'n acne in een te snelle stofwisseling of darmwand beschadiging kan liggen, waardoor er gewoon teveel (gif)stoffen te slecht verteerd worden en meer in je bloed terecht komen.

Achja, lang verhaal Maar heb zelf onwijs de drang om exact te weten hoe en wat.. Wil weten waarom ik wat smeer, waarom ik iets eet of niet eet, wil kunnen beargumenteren waarom iets werkt of niet. (Alleen door zoveel kennis heb ik wel steeds meer de vraag wat een huisarts of dermatoloog me moet vertellen.. Want chemische zalfjes hoef ik toch niet ).

En als we toch in een klaag topic zitten.. In 2 havo had ik het vak verzorging.. Er wordt leuk uitgelegd wat een puistje is en hoe het puistje werkt en dat Clearasil te koop is, maar.. Effecten van voeding & processen in je lichaam uitleggen zou geen kwaad kunnen. Je kan denken; Ach, puberteit, hoort er bij.. Maar tenslotte zijn het wel ontstekingen die toch een teken zijn van iets wat mis is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.