Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Yogurt met room kom je weer aan.recept van de diatiest

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Mischien spelt brood proberen? Of juist glutenvrij brood. Afhankelijk van waar ie op reageert

Geplaatst:

Allemaal lastig, want yoghurt... Zuivel is niet bepaald ideaal voor acne. O.a. de calcium kan de opname van zink verslechteren = meer roodheid. Spelt/glutenvrijbrood..Sinds die bloedtest geen allergie kon aanwijzen heb ik geen idee waar het probleem zit. Tarwe kan sowieso slecht zijn, maar brood schijnt ook zeer makkelijk verteerbare koolhydraten te hebben, waardoor je bloedsuikerspiegel snel kan stijgen. En een hoge bloedsuikerspiegel = veel insuline > speelt grote rol bij acne. Maar zal zodra ik tijd heb me er echt weer even in verdiepen, zal toch wel makkelijker zijn als dr in ieder geval één brood soort zou zijn die zou kunnen. Misschien is niks eten nog het makkelijkste

Geplaatst:

drinken dan maar?

Geplaatst:

Dennis, waarom ga je niet eens naar een natuurdiëtist voor goede adviezen? Zoveel afvallen is ook niet gezond, zeker niet als je nog in de groei bent zoals jij.

Geplaatst:

schrap je niet teveel?

van bijna al het eten/drinken is wel iets te vinden wat slecht is. maar niet alle benodigde voedingsstoffen binnen krijgen is nog veel slechter!

je zegt: "calcium kan de opname van zink verslechteren", maar dat betekend niet dat je calcium dan maar helemaal moet gaan schrappen. je lichaam heeft calcium nodig voor botopbouw, bloedstolling, spieren, hormoonafgifte, celdeling enz, enz enz. daar kan je niet zonder.

Geplaatst:

Dit maakt me bang zie!

Als de politie vind dat het de schuld is van het slachtoffer dat ze afgerammeld worden. Waar blijft tegenwoordig onze vrijheid?

Gaat het er in Nederland ook zo aan toe zoals in Brussel?

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland/article/detail/1777248/2014/01/20/Politie-Wat-kom-je-hier-doen-met-een-schone-Mercedes.dhtml

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dertig jaar geleden was ik aan het stoeien met een buurman en per ongeluk kwam zijn knokkel met iets teveel kracht tegen mijn ribbenkast waarop ik een rib brak.

Nu zat ik laatst op de fiets, stapte af en wilde hem op de standaard zetten, maar die brak af (ja er breekt van alles in dit bericht, dus wees gewaarschuwd). Aan de andere kant van de fiets zit nóg een standaard. Die wilde ik uitzetten, maar moest me over de fiets buigen. Ik voelde hoe het zadel tegen ribben drukte en ik hoorde en voelde iets knappen, direct gevolgd door hevige pijn. Dat bleek dus diezelfde rib weer te zijn als toen, alleen doet het nu veel meer pijn (verbeeld ik me).

Verder wil mijn grote teen niet genezen, dat gewricht is vorig jaar juni gescheurd in lengterichting, teen staat scheef en gaat opzwellen en pijn doen bij beweging, hurken etc... (tuinieren ). De voet gaat nu in gips en dat betekent zes (6) weken gedwongen rust.

Erny en Thea, ik had beloofd dat ik jullie nog wat zou helpen met tuinieren, maar reken maar niet op mij dit seizoen. Ook heb ik geen moestuin buitenshuis momenteel, ben al blij als ik mijn huistuintje kan bolwerken.

Geplaatst:

he dagverdamme huub, wat een pech allemaal!

Geplaatst:

Ja, hier waren we ook al via pb over aan de klets... vervelend voor je...

Het heerst wel op het forum zeg, het ribben breken...

Succes met je rustperiode en de genezing en qua tuinieren maak je maar niet druk daarover. Ik reken wat dat betreft niet eens echt op mezélf (en dat was vorig jaar maar goed ook gezien alle blessures) dus al helemaal niet op anderen... Je weet nooit wat er allemaal kan gaan gebeuren. Het komt zoals het komt.

Je kunt natuurlijk ook gewoon in het zonnetje komen zitten en genieten he, dat weet je.

Geplaatst:

Oh gadsie Huub, wat een ellende!!!

Veel sterkte en doe voorzichtig aan, zodat je niet nog meer breekt...

Geplaatst:
... ... Het komt zoals het komt.

Je kunt natuurlijk ook gewoon in het zonnetje komen zitten en genieten he, dat weet je.

Ja dat weet ik heel goed, en ook dat je dat meent. Graag!

Geplaatst:

Huub wel hebben elkaar ook al gemail,maar veel sterkte.computertuin?

Geplaatst:

Huub, snel beter worden en dus veel bij anderen op de tuin zitten om te kijken en koffie/thee/limonade te drinken.

Sterkte.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Dank jullie! Thea, Computertuin? NEVER!

Andere hobby > winterhobby > modelbouw > modeltreinen > locomotief aan het bouwen op schaal, 1:87 > licht, schoon werk. Eigenlijk een winterhobby, maar nu komt het goed van pas.

Geplaatst:

Goh Huub,

Dat is ook vervelend zeg.

Die rib blijft dus echt een zwakke plek.

Maar wat leuk dat je ook nog een andere hobby hebt.

Lijkt me gaaf om een locomotief op schaal te maken, je hebt er alleen heel veel geduld voor nodig.

Ik wens je heel veel sterkte met je gebroken rib en je gipsbeen.

Ga je nog een foto-serie maken van die modelbouw locomotief ???

Groetjes,

Conny.

P.S. Ik hoop dat het gisp er al af is als de Wedstrijd Prei de volle grond in moet.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Veel sterkte Huub !!En goed herstel .

Ik hoop dat je je tijd voldoende door komt met je modelbouw,

en anders over tuinen en planten etc is nog genoeg te lezen,

misschien dat je dat leuk vindt ??

Geplaatst:

Hey Huub, ff rekenen... over 6 weken is het 4 maart. Dat is toch nog vroeg genoeg om het hele seizoen mee te draaien? Of denk je dat je dan nog niet hersteld bent?

Geplaatst:

@ Mijke, in elk geval ga ik nu niet naar een stuk tuin op zoek dat in de buurt ligt. Ik moet ook voorzichtig blijven, de blessures genezen niet meer zo goed, de voet vertoont volgens de ha ook tekenen van slijtage. Verder artrose, dus ik moet wel een beetje gas terug nemen, leuk of niet. Hopelijk valt het mee, dan kan ik altijd wat in Erny haar tuinen mee rommelen, zonder de druk van een grote moestuin voor mezelf.

Hoe is het met jou, je krijgt toch in maart je stukje tuin? Hoe is het met de veldsla afgelopen? Klagen mag hier, dat het niet goed is opgekomen bijvoorbeeld, dan klaag ik wel weer dat je het niet goed gezaaid zal hebben...

En verder @ Heleen, lees ik graag over moes en kruidentuinieren. Ben nu een boekje aan het lezen over geneeskrachtige kruiden.

Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan. Er moest nog een klein stukje in mijn achtertuintje gedaan worden, zodat het gemak mij de rest van het seizoen dient. Dus ik heb het gips vandaag even van mijn voet afgeschoven, dat schuif ik zo wel weer terug. De pijn in de rib is bijna niet te doen, maar goed, het is klaar nu. Nu rust.

Geplaatst:

Toch proberen niet meer te roken is beter voor je lijf.Ik weet je ben eraf,maar deze tip maakt het misschien makkelijke.goed voor het lijf en beurs.

Geplaatst:

Dank je Thea, het niet roken geeft me energie én mogelijk wat extra geneeskracht. Het gaat ditmaal om volhouden, stoppen kan ik wel. Maar het gaat goed nu, gewoon zo doorgaan met gestopt te blijven. Inderdaad wat je zegt, goed voor lijf en beurs...

Geplaatst:

Heey!!! Huub , Wat een ellende !! Beterschap hoor en niet roken !! Denk aan de afspraak

Geplaatst:

Niet fijn , Huub!

Die rib lijkt me echt vreselijk lastig en pijnlijk. Moet dan wel weer lachen om dat gips om je voet wat je er " effe afschuift" !

Hou vol, 6 weken zijn zo om, en dan kan je weer lekker rommelen in je eigen of andermans tuin!

Geplaatst:

Ja 6 weken is zo voorbij,anders als 9 mnd.

Geplaatst:

Ja die 9 maanden daar weet ik dan weer niet over mee te praten.

Maar u ook al enige tijd niet meer dame, of ben ik nu onbeleefd?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.