Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ja,ze komen 2 x per jaar schouwen,en als je tuin niet voldoet aan wat zij netjes onderhouden vinden ,krijg je een brief. Reageer je dan nog niet,dan komen zij het doen.

Geplaatst:

Gauw verhuizen

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Inderdaad

Geplaatst:

Mijn buurvrouw met totaal betegelde achter"tuin" klaagt over de blaadjes die van mijn pruimeboom komen en haar tuin in waaien...

En als er iets door het kleine stukje schutting groeit trekt ze dat eruit en gooit het terug mijn tuin in... Zo zielig...

Geplaatst:

ik ken dat wel van woningbouwverenigingen die een nette tuin eisen van de huurders. bij een kennis vergeet de woningbouw telkens dat ze die woning hebben verkocht. staan ze elke herfst weer voor de deur omdat het blad niet in de tuin mag blijven liggen als mulch laag.

maar dat de gemeente de tuintjes controleert... beetje overdreven.

Geplaatst:

Er wordt zelfs met uitzetting gedreigd (en doorgevoerd) als je je tuin dan niet volgens hun idee inricht...! Is twee vrinden van mij overkomen...

Geplaatst:

Unbelievable. Nooit geweten dat dat soms ( in kennelijk , sommige gemeenten ) zo werkt. Erg zeg !

Maar zo kan ik nog wel een hele trits verhalen opschrijven, wat je allemaal tegenkomt in " ik wil graag een nieuwe tuin -en-land ". We doen met de hoveniers ook aan onderhoud. Bij rijke landhuizen , bij rijtjeswoningen , bij omaatjes en opaatjes, bij juppies en juffies. Je komt rare mensen tegen hoor !

Dat van die blaadjes over de schutting is wijdverbreid ( hebben die mensen niks anders te doen dan op blaadjes letten ? )

Bij aanleggen tuinen is het steevast: ow, nee, dat geeft zo'n zooi in het najaar. Ow nee, die heeft zo snel luizen, ow nee, daar komen insecten op af. ow nee. die ruikt !!

MIND YOU !!

en was het nou 1 klant..... nee, écht. de MEERDERHEID zit zo in elkaar hoor.

ma ja. wij belijden ook van alles met de mond he ? Wij praten met z'n allen een heel topic vol over hoe erg Monsanto en aanverwante bedrijven wel niet zijn, maar rennen als eerste de Lidl plat voor een zakje zaad omdat dat zo lekker goedkoop is.

tja.

Geplaatst:

wegens studiedag naar Garderen: ik klaag dat de auto er net zo lang over doet als de trein-bus-lopen, gemiddeld 40 km/h vandaag

Geplaatst:

Volgende week nog steeds geen zaden bij de Lidl... Ik word ongeduldig

Groet,

Geert-Jan

Geplaatst:

Even uitgebreid klagen ( tja, weer deels me eigen schuld, of de techniek van het wegenzoeken )

Rondje België vandaag. Ging ik vanmorgen eerst naar forumlid tomvdv. Leuk. Prachtige moestuin en kweektechnieken, alà Borsalino een beetje. Daar heen om snoeiuitleg te geven en samen zijn pasverworven 'spillen' uit te snoeien. Koud, winderig en wat nattig, maar dat mocht de pret niet drukken. Enthousiate leuke liefhebber. Stond te glunderen bij zijn mooie nieuwe kas en zijn Bato-bakken rekken.

Prachtige open jonge aanleg. Veel techniek. En de klus, denk ik , goed geklaard.

Goed. Toen op weg naar Sugar. Die zit in de buurt van Hasselt, das nog wel even verder.

Van te voren op Google alles uitgezocht. Me Iphone ingesteld. En gaan. Wilde daar érg graag eens kijken , en een stekje van een mooie soortje braam wil ik óók wel.

Aangekomen op mijn bestemming ( volgens voorbereiding Google en daarna mijn Iphone ( die al bijna leeg was want oplaadsnoertje ging kapot ) sta je te kijken. Ik kan het huisnummer niet vinden. En wat is het koud !! Tja... en dán België he ? Niks tegen belgie verder hoor, maar helemaal zo geregeld als bij ons is het toch ook weer niet. Dus eerst vragen. Zit ik wel in de goede straat. Ja.

Dan maar bellen. "ik sta bij 't frituurke' Sugar : ?? frituurke ? Ja daar en daar, op de parkeerplaats. tegenover de Hyundai-dealer. Hij op internet zoeken. Uitleg volgt ( 3 rotondes verder enzo ) en ik zeg : maar is dat allemaal nog steeds die en die straat. Sugar : je staat niet op mijn straat.

Ik snap er niks van. Ik sta toch echt op de genoemde straat. Ik weer locatie en bestemming zoeken. Heb ik opeens iets van 4 dezelfde straatnamen in de buurt van Hasselt.

Sugar komt me halen ( aardig he ? )

Ik sta inmiddels op een parkeerplaats voor de Hubo en de Lidl. Ow zegt Sugar, das makkelijk. Weer wat later: je staat waarschijnlijk bij een andere hubo en Lidl want hier sta je niet.

Nou ja. Lang verhaal. Maar ik bleek waarschijnlijk in een heel verkeerde gemeente te staan. En elke gemeente heeft kennelijk zo'n ( toch rare ) straatnaam. Na ja. Ik geef het op.

Weer terug. Geen Sugar. Sorry Sugar !! Het lag in geen geval aan hem. Ik ben daar ook gewoon slecht in dus. En in ieder geval in België.

Geplaatst:

Mooi verhaal! Maar wél jammer van je geplande bezoekje...

Geplaatst:

Bit, Tienen is toch nog 35 km van Hasselt verwijderd. Ik weet echt niet waar je zat, 't was niet hier in de buurt... Terwijl het hier onwaarschijnlijk makkelijk om te vinden is

Maar je bent nog altijd welkom.

Geplaatst:

Hier op 't forum is iedereen makkelijk te vinden...

En dat is géén klacht.

Geplaatst:

"Tienen" heb ik zien staan in de lijst op me Iphone ( ze hebben daar zeker 4, als het er al niet 6 zijn, dezelfde straatnamen in de buurt van Hasselt )

Kwam niet in me óp dat ik in Tienen moest zijn hahaha.

Geeft niks. Volgende keer beter

Geplaatst:

je stond ten minste nog in de buurt van de goede hasselt

Geplaatst:

Was waarschijnlijk maar één straat, maar men spreekt daar zo langzaam dat je het waarschijnlijk 4 keer gehoord hebt..

(Sorry, kon het niet laten - als OostVlaming)

Geplaatst:
"Tienen" heb ik zien staan in de lijst op me Iphone ( ze hebben daar zeker 4, als het er al niet 6 zijn, dezelfde straatnamen in de buurt van Hasselt )

jammer Bit, toch een mooie trip met goeie friet in de buurt, volgende keer de postcode in je iphone?

Geplaatst:

In Nederland werkt dat wel ja, zoeken op postcode. De belgische pit ie niet.

Maar moet zeggen: het ligt ook grotendeels bij mij hoor. En vandaar ook in dit klaagtopic he ?

Irritaties en 'klachten' liggen vaak in onszelf opgesloten.

Geplaatst:

Vandaag dus de eerste zwerm bladluizen gezien, duizenden waren er geloof ik, leek op een donkere wolk, een paar gevangen om te zien wat het was maar toen verhuisden ze enkele meter verderop.

Tijdens het stekken van chrysanten viel het me op dat er zoveel witte beestjes in die pot zaten. In totaal voor een pot 37 larven van de junikever plus nog een paar duizendpoten en van die harde wormen, ken de naam niet maar ze rollen zich ook direct op.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Mag weeral klagen en zagen se.

Bij het uitgraven van dhalia welke tussen de aronskelken stonden heb ik de riek gebroken.

Te lang onder spanning gehouden en klak, de stalen schacht afgebroken, als het nu nog de steel geweest was...... Die had ik kunnen vervangen maar nu is het oud ijzer.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Bedoel je misschien pissebedden...?

Geplaatst:

Tja... staal is ook niet meer wat het vroeger was... mijn "stalen" schop is ook gewoon gebroken... terwijl het zogenaamd Heavy Duty zou zijn...

Maar... iets anders te klagen...

Lange wachtlijst voor de moestuinen.... veel belangstelling daarvoor blijkbaar... maar tegen de tijd dat men aan de beurt is... heeft men óf geen belangstelling meer óf ergens anders een tuin aangenomen zonder af te melden op onze lijst... óf een totaal onrealistisch beeld van moestuinderen gecreeërd.... Blijkbaar... Want dat het hard werken is en dat er veel tijd in gaat zitten vergeten ze dan blijkbaar even in hun droombeeld van "de eigen moestuin met zelf geteelde gezonde groentes"...

Want... voel me een marktvrouw die met tuintjes loopt te leuren... Moet de één na de ander benaderen en de wachtlijst slinkt daardoor behoorlijk snel. Meestal krijg ik niet eens een reactie op mijn mail... Heb daarom ook maar een reactie tijd ingesteld... binnen een week reageren anders ga ik naar de volgende. Anders duurt het maanden voor ik een nieuwe pachter vind.

Heb gister weer een bezichtiging gedaan en dacht door het mailcontact dat het wel Done Deal was... maar... nee hoor... ze doet het toch maar niet... omdat het zo nat is denkt ze in de zomer niet genoeg te kunnen oogsten en het is toch wel een hele investering aan gereedschap en zaad ed....

Dát had ze dus ook wel eerder kunnen bedenken. En, zoals ik haar al vertelde, hebben we juist voordeel in de zomer van de natheid omdat we dan minder (of helemaal niet) met water hoeven te slepen... Het is zelfs één van de hoger gelegen tuinen waar géén water op staat.

Dus beetje rare smoes.

En dus zijn we weer een maand verder (sinds het slappe-handjes-vrouwtje) en kan ik weer aan het hengelen naar een geschikte tuinder met realistische voorstelling van zaken.

Ondertussen groeit het gras vrolijk verder op die tuin, is ook niet doodgevroren helaas, en kan ik straks een grasveld gaan verpachten...

Nou maar hopen dat de volgende mensen op de lijst wel wat realistischer zijn...

Ik heb drie hengels uitgegooid... kijken wie er gaan bijten...

Geplaatst:

En eerste update, één hengeltje kunnen binnenhalen, hebben plannen voor boerderijgebeuren dus geen belangstelling meer... Wel fijn dat ie zo snel reageerde.

Volgende!

Oh... en voor de duidelijkheid... deze mensen hebben zich allemaal begin 2013 aangemeld... dus heel recent!

Geplaatst:

Hhaha Erny. Hier op het complex ook hoor ! Is het zover, trekken ze zich terug.....

Andere manier van klagen : de rijdende rechter !!

Vanavond een item bij de rijdende rechter over een mevrouw die vind dat de boom wat verderop wég moet ( leuke redenen, waaróm ) en een buurman die dat tegen wil houden : s m u l l e n

Geplaatst:

Balen dat een van mijn nijne mannetje ziek ik

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.