Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Klaagbank #2

Featured Replies

Geplaatst:

En dan wil ik even klagen over het HBO! Pffoe, wat zwaar Ben verband door de zon.. Terwijl ik toch echt alleen tijdens school buiten ben geweest Opzich ideaal die pauze's en een heerlijke binnentuin

Geplaatst:

Ik zou willen klagen dat ik wederom een auto heb die na 2 jaar niet meer door de APK komt en er ook geen onderdelen meer voor te krijgen zijn (dan wordt het erg moeilijk), maar dit leed wordt verzacht met het feit dat ik vanaf volgende week een nieuwe páárse auto voor de deur heb staan Uit '99, bewezen betrouwbaar exemplaar die er nog goed uitziet en belangrijker ook technisch in zeer goede staat is.

Uit principe rijd ik 2e hands auto's helemaal op, ondanks de zorgen die daar soms bij komen kijken als er onderdelen van ellende af vallen... dit is daarna gelukkig éven voorbij

Geplaatst:

Zal ik... zal ik niet... ok... jullie mogen meegenieten of mij uitlachen of iets anders... beetje meelij is zeker ook welkom...

Lang stuk geworden...

Ok... Erny in de bocht of beter gezegd... UIT de bocht...

Eergisteren heerlijke dag op de tuin, eerst wat spit tegenzin maar na aanpassing van de plannen toch nog goed gewerkt.

En ging uiteindelijk denk ik om een uur of 9 - half 10 ofzo richting huis.

Weet nog dat ik netjes het hek op slot heb gedaan en toen op de fiets ben gestapt...

en toen....

Werd ik wakker in het ziekenhuis op de eerste hulp!!!

Geen idee waarom ik daar was. Hoe ik daar gekomen was, welk ziekenhuis ik was... Wat ze nog wilden doen, wat ze al hadden gedaan.

Wat mij betreft werd ik nét wakker. Wat hun betreft was ik denk ik al vaker "helder geweest" (achteraf gezien). Neurologisch onderzoek leek mij niet nodig (zij zochten oorzaak van de val en ik dacht dat de fietstas dat was). En nadat ze nog wat buisjes bloed hebben afgenomen (ook weer blauwe plekken van want er is heel wat keren misgeprikt.... ) Heb ik mij vervolgens zelf ontslagen (had mijzelf op straat bewusteloos en al blijkbaar in de broek gepist en dat begon toch wel erg vunzig en ongemakkelijk aan te voelen). Ik wilde naar HUIS! en toen was het al kwart voor 12... Dus ik mis wel een paar uur....

Was een heel erg surrealistische ervaring...

Toen op zoek naar mijn fiets die daar ergens zou zijn (politieman zei volgende dag dat ze dat allemaal aan mij hadden verteld... maar.... dáár weet ík ook al nix meer van... ).

Nog met de portier een complete ronde, helemaal om het ziekenhuis heen, naar de parkeergarage, langs alle dichte fietsenstallingen gelopen (huh... achteraf denk ik... waarom want daar had de politie mijn fiets ook niet neer kunnen zetten...) ipv gelijk naar de openbare plek waar hij de volgende dag wél bleek te staan. Maar ik liep niet zo lekker dus die hele wandeling, dat niet al te snuggere behulpzame mannetje (dat wel keurig mijn fietstassen voor mij droeg) volgend, was denk ik achteraf ook niet zo'n slimme actie.

Uiteindelijk Fred gebeld en die is mij komen halen. Redder in nood!

Ojee... wat was er nóu weer gebeurd....

Ben bewusteloos gevonden in het fietstunneltje onder de snelweg door... (vlak nadat ik dus op de fiets ben gestapt) (daar ga je dan ook behoorlijk hard naar beneden met km of 27)... denk dat door hobbel oid mijn fietstas tussen de spaken is gekomen (is al eerder gebeurd) en dat ik toen over de kop ben geslagen.

Maar ik weet van nix!! Helemaal nix... vreemd hoor.

Vond in mijn jaszak een briefje met diverse namen en telefoonnummers en dat bleken de mensen te zijn die mij gevonden hebben en de ambulance hebben gebeld e.d. Schijn hun zelf om hun telefoonnummers te hebben gevraagd dus was toen wel weer bij zinnen.

Schijnbaar heb ik toch nog wat valtechnieken kunnen toepassen... kreukelzone heeft gewerkt... hele pijnlijke heup maar daar hebben de vetlagen goed gefunctioneerd, schouder en zere elleboog hebben ook klap opgevangen, en toch ook nog met mijn hoofd tegen de grond geklapt... maar... dat had er veel erger uit kunnen zien. Beetje schram boven de wenkbrauw en onder de neus wat dik. Valt dus mee... Wel wat hoofdpijn dus rustig aan.

En... denk dat het stuur in mijn ribbenkast is geknald want daar komt nu toch wel de ergste pijn vandaan... zwaar gekneusd of fractuurtje ofzo... Niet hardop lachen dus

En her en der komen nu prachtige blauwe plekken tevoorschijn.

Ben dus weer flink met de Arnica aan het smeren.

Verder was het gisteren nog een hele speurtocht naar waar mijn fiets gebleven was. Door storing in het systeem (tuurlijk... ) stond mijn ongeval nergens vermeldt dus was ook niet terug te vinden wie die politiemannen met busje waren die mijn elektrische fiets hadden meegenomen.

Uiteindelijk heb ik zelf maar wat speurwerk verricht (dame bij de politie op kantoor bakte er niet veel van, heeft uiteindelijk maar een mail naar iederéén gestuurd...) de meldkamer gebeld, dienstdoende eenheid opgespoord en kwam er zo al snel achter dat ze die voor het ziekenhuis hadden neergezet (wat ze normaal dus niet doen.... weet zeker dat dat van mij moest... want hoé zou ik anders weer thuis moeten komen na de eerste hulpacties... zo dacht ik denk ik... Maar... ook dát weet ik niet meer...). Had wél mijn fietssleutel in mijn jaszak... ook zo raar...

Politieman die ik aan de lijn had wist wel te vertellen dat ik eigenlijk ook helemaal niet mee wilde met de ambulance... Jeetje... wat bén ik toch eigenwijs!!

Fiets is er erg goed vanafgekomen, alsof er nix is gebeurd.

En ik voel me nu ook iets beter, nu de wat betere pijnstiller (nog over van die zenuwtoestand met mijn arm) ook aanslaat en de eerste spierpijnen wat afnemen.

Tja... dus het harde werk op de tuin dat op het program stond is wel weer even uitgesteld... helaas wordt het weer een tijd rustig aan doen. Pffff.... what else is new...

En... achteraf kan er natuurlijk weer hartelijk om gelachen worden...

Alleen ik dan nog niet voluit en hardop...

Oh, en waar klaag ik dan over? Over een niet aflatende reeks aan blessures en kwetsuren die mij het tuinieren behoorlijk moeilijk maken...

Geplaatst:

Jeemp, wat een verhaal zeg. Het ergste wat bij mij opkomt is eigenlijk niet wat je overkomt , maar de totale black out. Ook van dingen die je nog wel bewust hebt meegemaakt, maar nu niet meer weet. Creepie ! En dus ook eigenlijk het dunne draadje waar jij ( we , wij allemaal, ook ik ) aan hangen. tssss.

succes. En doe maar even rustig aan ja. ( lekker tuinieren dan maar )

Geplaatst:

Nou, dat is niet mis Erny, toch maar niet al te licht over denken...

Lijkt me ook heel vreemd zo wakker te worden en een paar uur kwijt zijn.

Sterkte en doe rustig aan!

Geplaatst:

jemig neem het wel serieus hé, en doe nu rustig aan. sterkte

Geplaatst:

zo Erny,das niet niks zeg en het lijkt mij niet echt lekker stukken kwijt te zijn,maar wie weet komt dat later nog boven.

Zorg goed voor jezelf en geef jezelf de rust om bij te komen.

sterkte

De herinneringen die je later wil hebben,

moet je nu maken

Geplaatst:

Beterschap Erny!

Lijkt me erg raar en een beetje frustrerend om delen niet meer te weten, gewoon eng.

Geplaatst:

Erny, beterschap!!

Neem vooral de rust om die hoofdpijn kwijt te raken.

En voor je straks weer gaat fietsen: maak twee plaatjes triplex vast aan de zijkanten van de bagagedrager dan kunnen de fietstassen niet meer tussen de spaken komen.

Geplaatst:

Ja eigenwijs is Erny wel.Goed idee van Malouis Erny.

Heb je al gebeld maar toch BETERSCHAP.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Erny, heftig verhaal! Gaat het alweer een beetje?

Geplaatst:

Het beste Erny,

Veel sterkte! Heel eng zo'n stuk tijd dat ineens weg is (ook eigen ervaring).

Doe rustig aan, ziek goed uit. Ik duim voor je, voor wat het waard is ....

Groet, RvO

Geplaatst:

Jee,wat een verhaal zeg.Heel veel sterkte,en dat je maar weer snel mag opknappen. En het idee van Malouis maar als eerste uitvoeren.

Geplaatst:

Aan allen: Bedankt voor de reacties en het medeleven en de goeie tips.

Ik neem het zéker serieus, al klink ik misschien een beetje lakoniek. Da's waarschijnlijk om de moed erin te houden want helaas heb ik dus al behoorlijk geoefend met het "rustig aan doen"...

Fietstas-zijrekje/plankje lijkt me ook een heel goed idee. Stuk veiliger! Ik was ook al met snelbinders aan het knoeien geweest maar blijvende oplossing is veel beter.

En het raarste blijft dus echt dat ik zo'n 2 uur kwijt ben terwijl ik toen blijkbaar wel gewoon goed functioneerde... heel weird ja.

En door opmerking van Thea (telefonisch) net realiseer ik mij bijvoorbeeld opeens waar dat beurse gevoel in mijn bovenbeen vandaan komt.... de Tetanusprik natuurlijk!

Maar vond dat verhaal van forumlid die zomaar door gekke vrouw behoorlijk erg in elkaar was geslagen véél erger hoor... Dan valt het bij mij gelukkig nog mee, had veel erger kunnen zijn.

Oh... en mocht iemand bij de Aldi die aanbieding (elk jaar) van fietstassen voor ongeveer 5 euro per stuk zien dan graag melden...

Geplaatst:

Doen we,je hoort het gelijk. fijn weekend.

Geplaatst:

Dan ben je de eerste die het hoort

Geplaatst:

Hoi Erny,

van-harte-beterschap-2016451367009237.jpg

Groetjes Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Erny!

Eigenwijs inderdaad, maar goed dat het goed is afgelopen.Volgens mij moet je ook ff oppassen.

Ik vind het wel pittig dat je gewoon twee uur kwijt bent.

Ik zou even heel kalm aan doen, en misschien maandag toch even overleggen met je huisarts? Heb je geen hersenschudding?

Let in ieder geval even goed op jezelf de aankomende dagen.

Zo zie je maar weer dat fietsen heel ongezond kan zijn

Dikke knuffel vanuit de Franse ziekenboeg...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Jet zijn jullie ook nog niet beter?

Geplaatst:

he Erny

Beterschap gewenst!

...en koop ff andere fietstassen ajb...

Geplaatst:

Nou... die wensen werken goed... ! Voelt over het geheel (behalve het ribje) al weer een stuk beter (ondanks dat ik niet helemaal rustig aan heb kunnen doen ). Wel interessant te observeren zijn de blauwe plekken die nu opduiken.... Soort CSI .... Afdruk van handvat stuur in been... hoe past dát in het plaatje???

Geplaatst:
Soort CSI .... Afdruk van handvat stuur in been...

Digitale reconstructie!

Geplaatst:

Erny..........

Geplaatst:

Fotootje ???

Wie weet ben je over je stuur geslagen door de snelheid.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Ehhh Erny, vriendlief hier is arts en zegt je zeer zeker te laten onderzoeken door een neuroloog, kan toch echt ernstiger schade hebben alsdat je vermoed!

Verder. Beterschap en veel plezier met CSI spelen aan de hand van je blauwe plekken

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.