Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Hoogste tijd dat jullie die toch gaan lezen! Er staan namelijk superleuke berichten tussen..en foto`s! Maar ik merk wel dat er niet zoveel gelezen wordt in de blogs..soms schrijf ik over iets en zie dan de volgende dag een vraag precies over dat onderwerp terug als topic...

En de prijsvraag vind iedereen ook moeilijk, terwijl hij voor wie die blogs leest niet zo moeilijk zo moeten zijn...

Daarover gesproken..zijn er nog wel mensen die de prijsvraag maken..of hebben jullie het allemaal opgegeven?

Zie: ( prijsvraag-februari-maart-2014-t12275.html )

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

ik lees ze ook wel hoor. maar pas wanneer ik eraan denk en dat is blijkbaar niet zo vaak.

makkelijker zou zijn als de blog updates ook in de ongelezen berichten lijst komt te staan. dan komen er denk ik ook meer reacties op.

prijsvraag heb ik ook allemaal opgezocht, maar ik doe niet mee

Geplaatst:

Ik prik elke keer een paar om te lezen, en dat verdeel ik onder: a. mensen die ik al ken, en b. mensen die ik totaal niet ken. Van elk drie bv. Ik heb de tijd niet hoor, om alles bij te houden. Maar als ik lees, lees ik gewoonlijk de hele historie van iemand.

Voor mezelf voorgenomen om in 2014 minimaal 1x per maand een update te geven. Beetje sullig klinkt dat. Stemmetje in het hoofd: ha, ha... daar zal iemand op zitten wachten... maar ok... als ik er zelf dan gein aan beleef is het goed. Ik zit regelmatig dingen op te merken die ik dan mentaal aan het opsparen ben voor een update een maand later. Klinkt ook niet spontaan, maar ja... het 'bloggen' is toch zowiezo wat minder spontaan dan een gewoon topic bijhouden. Of ik moet het als dagboek gaan gebruiken met noteren van zaai en poot data... maar zo stabiel ben ik gewoon niet: ik begin elk jaar op papier alles bij te houden, en op een gegeven moment explodeert de moestuin, en is het ondoenlijk alle gegevens bij te houden, dan heb je je tijd nodig in de tuin zelf

Geplaatst:

tja jasmin.......

dat wordt dan back to basic in de tuin van jasmin!

ik lees zelf ook al updates van de blogs, erg leuk om te lezen....

maar reageer heel vaak niet.... maaar lees wel

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

Ugh ugh... ehm ja sorry iedereen snel typen en met je man praten gaat niet samen ... zeker niet met ook nog eens zon aanvullende typ programma ugh ugh

Dus sorry zal netjes en rustig typen.

Geplaatst:

Het was nog wel te lezen hoor. Je kon al snel zien dst je de s typte i.p.v. de a en de x i.p.v. de z .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:
Maar als ik lees, lees ik gewoonlijk de hele historie van iemand.

Voor mezelf voorgenomen om in 2014 minimaal 1x per maand een update te geven en op een gegeven moment explodeert de moestuin, en is het ondoenlijk alle gegevens bij te houden, dan heb je je tijd nodig in de tuin zelf

Dat is wel een goed idee..heb ik nooit gedaan een hele historie lezen..veel leuker natuurlijk

Enne wat jij zegt over dat opschrijven is heel herkenbaar..ik heb bergen schriftblaadjes met aantekeningen gemaakt in maart april en mei..daarna: niets meer

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het heeft toch geen zin om losse updates te lezen, als je niet weet waar het vandaan komt, en hoe het gekomen is. Tenminste, in mijn geval, omdat ik natuurlijk een enorme archiefbak Moestuin updates heb, aangezien ik dus zo goed als nooit gelezen heb.

De rest onthoud ik prima hoor. Ik mis trouwens nog steeds HansM, daar was ik wel op gesteld, die ouwe brommert Iemand nog contact met hem?

Geplaatst:

Ik krijg nog steeds planten van hem hahah. Ooit es een of andere bes voor hem besteld in Engeland , met engelse aardbeisoortjes daarbij, opgestuurd en zou wat terugkrijgen. paar keer contact met hem daarover gehad, hij kon niet meer vinden wat ie mij zou sturen. Vertelde ik m , duurde weer 2 weken, vroeg er weer eens om. Nooit wat gehad.

Geeft niet hoor. Maar ik doe dat niet meer zo vanzelf nee.

Die updates. Ben ik toch wel wat nieuwsgierig over. Ik lees dus alle updates. Ik hou elke dag de nieuwe updates bij. Alles wat iedereen plaatst. Gewoon even kijken en alleen de update. Dat neemt toch niet zo veel tijd ? Als je dat elke dag doet, heb je op een gegeven moment van iedereen echt alles gelezen. Er verschijnen toch geen niet opeens nieuwe mensen met een hele geschiedenis ?

Zeg dat ik Jet dus volg. Ik heb ooit 2012 es doorgekeken. Nu hoef ik alleen maar de update te kijken toch ?

Moet ook zeggen trouwens, dat ik wel eens ergens blijf hangen , gewoon omdat ik dat dan graag langer bekijk, maar het meeste is toch zo gezien. Ik reageer ook lang niet overal. Hoeft ook niet he ?

Geplaatst:

Ik lees eigenlijk ook elke dag de moestuinipdates bij, altijd leuk om te zien wat anderen aan het doen zijn. Overigens heeft me dat niet geholpen om de foto's van de prijsvraag te vinden. Ik heb er even aan gezeten, herkende ook niets enhet kostte me stiekem ook te veel tijd... (Overigens voor de tip was dit...)

Geplaatst:

Die updates. Ben ik toch wel wat nieuwsgierig over. Ik lees dus alle updates. Ik hou elke dag de nieuwe updates bij. Alles wat iedereen plaatst. Gewoon even kijken en alleen de update. Dat neemt toch niet zo veel tijd ? Als je dat elke dag doet, heb je op een gegeven moment van iedereen echt alles gelezen. Er verschijnen toch geen niet opeens nieuwe mensen met een hele geschiedenis ?

Zeg dat ik Jet dus volg. Ik heb ooit 2012 es doorgekeken. Nu hoef ik alleen maar de update te kijken toch ?

Moet ook zeggen trouwens, dat ik wel eens ergens blijf hangen , gewoon omdat ik dat dan graag langer bekijk, maar het meeste is toch zo gezien. Ik reageer ook lang niet overal. Hoeft ook niet he ?

Als beginners is het wel een hoop. Nu met het nieuwe seizoen zijn er ook opeens weer veel mensen die weer updates plaatsen.

Ik blijf erbij dat de blog teveel weggestopt zit. Het is ook elke met weer zoeken tot hoever ik de vorige keer had gelezen omdat er geen gelesen/ongelezen markering is.

Geplaatst:

ik ben het met je eens marloes dat de blog op de hoofdpagina van het forum niet duidelijk genoeg zichtbaar is. Je kunt er niet aan zien of er nieuwe updates geplaatst zijn, en als je er op klikt moet je ook naar de datum kijken (en je de vorige herinneren) om te zien of er iets nieuws geplaatst is. Wat ik ook jammer vind is dat je apart door moet klikken naar de reacties, en dat er sowieso weinig gereageerd wordt. De meerwaarde van zon blog (ten opzichte van een dagboek) zou voor mij juist in die reacties liggen. Zelfs voor je eigengeschreven blog kun je niet zien of er iemand gereageerd heeft zonder eerst je blog te openen.

Geplaatst:
Zelfs voor je eigengeschreven blog kun je niet zien of er iemand gereageerd heeft zonder eerst je blog te openen.
Dat kan je met een abonement oplossen. dan krijg je een mailtje dat er een reactie is. Gebruikerspaneel>Moestuin seizoen> instellingen .

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.

Geplaatst:

Brrr, ik wil geen overbodige mailtjes! Ik heb het moestuinforum toch al open staan?

Geplaatst:

Nou sorry hoor. ik geef maar een oplossing. Nu weet ik dat jij dat als spam ziet

Geplaatst:

ach, spam... het is gewoon nogal een omweg voor iets dat gewoon in 1 oogopslag zichtbaar zou moeten (kunnen) zijn als je het forum open hebt staan. Overigens mag je het opvatten als een compliment dat ik het moestuinforum altijd open hebt staan

Geplaatst:

Nja. Gewoon de bovenste van de lijst nadat ik het gisteren bekeken heb, zijn de door mij nog niet bekeken updates.

Is wel waar dat het misschien beter kan ja. Of duidelijker. Ma goed, ik zie het allemaal toch wel, maakt mij dus niet zo veel uit.

Zijn nog wel meer dingen die vast wel beter kunnen. Onder andere : ons eigen gedrag

al die nodeloze topics van steeds weer diezelfde vragen bv.

Dat onophoudelijke off-topic gekakel bv

Geplaatst:

Ik zie het probleem niet... vanuit het Forumoverzicht ben je in één klik bij de Seizoenen... Prima bereikbaar.

En toen ik het forum net binnenkwam heb ik eerst álles gelezen, dus ook álle moestuinseizoenen. En moet zeggen dat al dat Off Topic-geklets er overal tussendoor het leesplezier van het betreffende seizoen wel erg wegnam.

Maar het is inderdaad wel jammer dat er nu minder reacties zijn en dus ook minder interactie is.

Heb zelf een abonnement op alle seizoenen en wordt dus heel handig via een pb verwittigd als er een update is.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Wat bedoel je met OT Erny? Zowel on topic als off topic kun je afkorten als OT. Zelfs het Oude Testament wordt afgekort als OT...

Zelf kijk ik meestal alle nieuwe seizoensupdates door nadat ik de nieuwe berichten op het forum gelezen heb. Vind het ook een beetje een achterhoekje. Een draadje als "wat heb je vandaag in de tuin gedaan" loopt veel lekkerder, maar daarin is het ongewenst als je (veel) foto's plaatst.

Geplaatst:

Ok... pas het wel ff aan...

Geplaatst:

Ik vond gewauwel dan wel weer een mooier woord...

Geplaatst:

eh... dat heb ik niet veranderd hoor... daar stond al geklets...

Geplaatst:

Het is ook niet dat de blog niet bereikbaar zijn, het is dat je niet kan zien wat je hebt gelezen en wat niet. Als je het elke dag leest is dat misschien geen probleem, maar dat doet niet iedereen.Het zit daardoor meer weggestopt. Nieuwe leden worden er zelfs op gewezen dat dat ook bestaat.

Stel jij post nu een blog, ik lees dat. Maar nadat ik de post heb gelezen worden er nog interessant reacties gepost. Die zie ik dan niet meer. Dat is iets wat je op het forum automatisch wel doet omdat het topic als ongelegen staat. Daardoor krijg je ook de interactie.

Geplaatst:

Maar daar kan je je dan toch ook weer op abonneren ... krijg je daar ook weer een pb voor.

En nieuwe leden moeten ook op het bestaan van méér topics en forummogelijkheden gewezen worden... Zelfs op het feit dat ze vragen/antwoorden ook zelf kunnen opzoeken. Dat is voor mij geen maatstaf.

Geplaatst:

Nou, dat laatste wat Loes zegt, zie ik ook wel hoor. Ik plaats wel eens een reactie ergen, met een vraag ofzo, en zie dan heel vaak, dat de blogger dat zélf helemaal niet ziet. Of ik vergeet zelf dat ik die vraag gesteld heb, en lees nooit het antwoord. Dat is bij mij inderdaad ook wel.

Kunnen verbeteringen in gemaakt worden ja.

Prominentere plek geven is ook wel een goeie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.