Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

oei

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Laten we eerst maar eens afwachten. Zo'n enorme druif als Maarten kan misschien heel goed vertellen over moestuinplanten, en druiven in het bijzonder!

Groenland is trouwens erg leuk. Een beetje vluchtig, wel zeer onderhoudend. Ik zet zelfs de ondertiteling aan (echt niet nodig om de inhoud te volgen), om ook de voor mij rare Belgische Vlaamse woorden mee te krijgen.

Geplaatst:

Heel herkenbaar Henk ik heb af en toe ook moeten Googelen om te weten waar hij het over had

Geplaatst:

Nou... als ik naar de beide heren kijk denk ik dat ik liever naar Maarten luíster en met de Groenlandmeneer ándere leuke dingen in de tuin zou doen.

Geplaatst:

ik ook Erny

Geplaatst:

hmmm, andere leuke dingen....

Geplaatst:

Mm, alle seniormoestuinheren die iets te vertellen hebben worden nu jaloers...

Geplaatst:

Gewoon even fantaseren heren (dat doen jullie toch ook?) Kijk nou hoe hij die kip vasthoudt..en hoe hij er bij kijkt

Geplaatst:

lekker chickie idd

Geplaatst:

Titel: Groenland

Zender: Eén

Datum: 23 maart 2014

Uitzendtijd: 18:10 - 18:30 uur

Kan iedereen een half uur naar Bartel kijken

Geplaatst:

En RobO naar het chickie

Geplaatst:

Vandaag is http://www.volgdevos.nl weer begonnen.

Toen ik het inschakelde, zag ik gelijk al een vos in de burcht liggen slapen.

Hopelijk krijgen we dit jaar weer net zulke mooie beelden als in 2013 met 5 jonge vosjes in en rond de vossenburcht.

Geplaatst:

oh leuk zeg ! bedankt voor de tip Marijke !

Geplaatst:
Nou... als ik naar de beide heren kijk denk ik dat ik liever naar Maarten luíster en met de Groenlandmeneer ándere leuke dingen in de tuin zou doen.

Wat valt er nou ánders in de tuin te doen, of iets leukers ?

Bij mij mogen alle vrouwen gestolen worden en nooit meer komen opdagen als ik mijn tuin maar heb.

..... ándere leuke dingen.....andere leuke dingen.... Die bestaan niet ...

Geplaatst:

Ik denk ik stel mijn vraag even in de babbeltuin. Omdat het voor mij niet nodig is om een heel topic voor mijn vraag te openen.

Afgelopen donderdag heb ik een pruimenboompje bij de Lidl gekocht. Het is een gele pruim. Maar ik heb geen idee wat voor soort het is. Er staat alleen Prunus Domestica op. Dus mijn vraag is of iemand van jullie toevallig weet wat voor soort het is .

Ik wilde hier graag een foto plaatsen, maar die staat op mijn telefoon en ik weet zo even niet hoe ik hem hier op de pc moet krijgen. Dat zou de boel natuurlijk wel verduidelijken.

Geplaatst:

Eigenlijk is de naam Prunus domestica nu een verzamelnaam van alle mogelijke rassen. Het is een pruim. Meer valt er niet echt over te zeggen. Staat er bij dat het een gele is, dan zal hij geel zijn. Het ras is dan nog onduidelijk en wil de verkoper kennelijk niet kwijt bij het verkopen. Dat kan verschillende redenen hebben, bijvoorbeeld omdat hij meerdere rassen kwijt wil ( die allemaal geel zijn ).

Je betaald dus weinig , maar dan ook voor een boompje waarvan het gegarandeerde ras niet vaststaat en dus geen garantie biedt.

Zo zag ik laatst een serie perenboompjes met het label : Pyrus communis. Dat is een peer. Tja. Je koopt dan een peer. En daar stopt het.

Wel is het zo, dat vaak de partijen boompjes wél van een en dezelfde afkomst ( ras ) zijn. Soms ook best een goed ras hoor ! Maja. op een of andere manier wil de verkoper daar geen moeite in steken om ze te benoemen. Heeft misschien zelfs wel alleen maar met het laten maken van de labels te maken. Kan hij héél héél veel labels laten drukken, zonder dat ie onderscheid hoeft te maken aan wat voor boompje het label gaat hangen. Ook een mogelijke oorzaak.

Het heeft hoe dan ook, met aandacht van de verkoper voor zijn product te maken. Aandacht kost geld. En geld mag het niet kosten, want het boompje biedt de verkoper minimale marge. ( winst )

Geplaatst:

Hey Bit, zou het ook niet zo kunnen zijn dat raskeuze voor sommige mensen uberhaupt niet zo interessant is? Het gros van de mensen dat bij bijvoorbeeld lidl een boompje koopt die ziet ze staan en denkt 'hey leuk, een pruim (voor de kinderen)!', en heeft niet meer informatie nodig omdat het ze niet boeit, of omdat ze toch niet zouden weten wat ze dan zouden moeten kiezen. Voor die doelgroep zou het benoemen van het ras wellicht juist alleen maar verwarrend werken. Op dezelfde manier als dat de appie op hun rundvleesproducten niet zet dat het scharrelvlees is, omdat het gekocht wordt door mensen die daar niet om geven en mensen alleen maar het idee zouden krijgen dat ze onnodig duur vlees kopen als het op de verpakking zou staan (wat niet zo is).

Geplaatst:

Druk druk druk op het werk, nog zes dagen werken en dan lekker twee weken vrij.

Vandaag lekker luieren, zo juist rijstpap gemaakt want vond een doosje risotto en wist niet zo goed wat er mee te doen. En heb mijn eigen gemaakte Vanilie extract gebruikt.

En ook wat schillen van de sinaasappel in een weckpot gedaan en inmaak brandewijn er op gegoten.

Hoe noemen we dat dan als dit klaar is, geen limoncello... Maar orangecello mmm nee we houden het maar op sinaasappellikeur.

Straks nog ff de was ophangen en dan her en der wat opruimen, want wil niet mijn vakantie op offeren aan de opruim en schoonmaak ziekte.

Geplaatst:

ik gok op reine claude

Geplaatst:

Bedankt iedereen voor het meedenken wat betreft het pruimenboompje. Ik wilde het graag weten omdat ik dan kon opzoeken of hij ook zelfbestuivend is of niet. We hebben wel een andere pruimenboom, maar die heeft nog geen bloesem gekregen vorig jaar. En dat is een Reine Victoria, dus daar is er niet 1 extra bij nodig. Maar ik weet niet of die wel of niet dan eventueel bij die gele pruim past haha.

Geplaatst:

Heb je de reclame folder niet meer soms staat daar de soort wel in vermeld?

Geplaatst:

@Mijke. Jij vermoedt dus een werkelijk doordachte marketingstrategie ? Wel boeiend, en vast en zeker ook van toepassing in veel gevallen. Ik had hem ook nog niet zo bekeken ( thanks )

Aan de andere kant , als het een echte marketingstrategie zou betreffen , afgestemd op het publiek van de Lidl, zou je toch eerder denken dat je ook geen kaartje laat maken met als enige titel : Prunus domestica. Of Pyrus communis en Malus, maar gewoon "Pruim" , "Peer" en "Appel". Zulke moeilijke benamingen zijn dan ook niet gepast.

Daartegen spreekt dan weer, dat ze de kaartjes in verschillende afzet-landen willen gebruiken en dan die benamingen weer wél passender zijn.

Ja, ja. Kruipen in de huid van een marketingstrateeg van het hoofdkantoor van de Lidl. Denk trouwens wél, dat ze er daar ook maar 1 in dienst hebben. Scheelt ook weer geld he ?

Geplaatst:
echte marketingstrategie zou betreffen , afgestemd op het publiek van de Lidl
Zulke moeilijke benamingen zijn dan ook niet gepast

Pas maar op Bit..het gros koopt hier bij de Lidl planten, zaden, bomen e.d.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.