Geplaatst: 27 maart 201411 j Gelukkig zijn we er weer, heb jullie gemist hoor!! Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 27 maart 201411 j Zoooo happy.... het gaat goed met de kleintje schoondochter krijg binnenkort een test ivm downsyndrome. Dit komt zowel bij haar als bij mij in de familie voor.Maar zo als alles er nu uit ziet ziet de zwangerschap er goed uit.... Pppfff ben toch blij dat zij een andere gynaecoloog heeft genomen.
Geplaatst: 27 maart 201411 j @Mijke. Jij vermoedt dus een werkelijk doordachte marketingstrategie ? Wel boeiend, en vast en zeker ook van toepassing in veel gevallen. Ik had hem ook nog niet zo bekeken ( thanks )Aan de andere kant , als het een echte marketingstrategie zou betreffen , afgestemd op het publiek van de Lidl, zou je toch eerder denken dat je ook geen kaartje laat maken met als enige titel : Prunus domestica. Of Pyrus communis en Malus, maar gewoon "Pruim" , "Peer" en "Appel". Zulke moeilijke benamingen zijn dan ook niet gepast.Daartegen spreekt dan weer, dat ze de kaartjes in verschillende afzet-landen willen gebruiken en dan die benamingen weer wél passender zijn. Ja, ja. Kruipen in de huid van een marketingstrateeg van het hoofdkantoor van de Lidl. Denk trouwens wél, dat ze er daar ook maar 1 in dienst hebben. Scheelt ook weer geld he ? Nouja, vermoed... het zou me in ieder geval niet verbazen. Kijk, de verpakkingen van ah basic moeten net zo goed worden ontworpen als de verpakkingen van ah excellent. Alleen ah excellent moet luxe uitstralen, dus is het zwart, met een mat plasticje, en met zilveren letters, en een product heet dan pain du nogwat. En datzelfde brood zit bij ah basic in een standaard plasticje, met maar 2 kleuren; basic rood, en wit. En dan heet het gewoon afbakbrood. Er wordt daar net zo goed nagedacht over hoe ze iets een luxe uitstraling kunnen geven, als over hoe ze iets een goedkope uitstraling kunnen geven, en veel daarvan doe je met naamgeving. En dat geldt ook voor alle prijsklasses daar tussenin. Dus waarom niet voor de pruim bij de lidl?
Geplaatst: 27 maart 201411 j Als of de LIDL, AH, of DEKA(die heeft wel zelf ook een echt tuincentrum) dat laat maken. Nee hoor komt gewoon van een grote fruitteler die een gat in de markt ziet/zag en zijn gewas kan dumpen in een uni-verpakking. Op de massa zodat het niets kost en zoals Bit aan geeft over heel Europa of nog verder verkocht kan worden. De doel groep is een ieder die denkt ach voor dat geld neem ik het maar mee. Van beginnende moestuinder tot moestuinders met erg veel ruimte voor fruit oid. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 27 maart 201411 j daar is dan toch ook over nagedacht? niet door de lidl maar wel door die grote fruitteler.een uni-verpakking voor de massa moet je geen "delicieux"-lidl jasje geven.
Geplaatst: 27 maart 201411 j Niet vergeten aan de achterkant van het kleurige label te kijken. Daar vond ik vorig jaar toch echt de rasnamen.
Geplaatst: 31 maart 201411 j Van de week opnieuw eigenwijs geweest en een kapotte zonnebloem (zat een vraatgat in) gezaaid. Nooit gedacht dat deze daadwerkelijk zou ontkiemen. Deze krijgt een ereplekje in mijn tuin als hij het ook nog overleefd. Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.
Geplaatst: 31 maart 201411 j Jaaaa! Ohhh wat ben ik blij! Een 8,4 voor het meest irritante tentame van het jaar > 1e keer ging de toets niet door: leraar aantal weken afwezig> 2e keer werd de verkeerde toets uitgedeeld: toets werd weer uitgesteld.> 3e keer hadden alle studenten bij alle inholland vestigingen kut cijfers. Zo'n 300 toetsen, maar de voldoendes waren op een paar handjes te tellen.> 4e keer dus een 8,4 *pffiew* , dat lucht op. En vooral omdat ik er deze keer alles behalve vertrouwen in had. De avond er voor om 22:00 dacht ik nog dat het hem niet werd. Tot dat ik een kwartiertje later me absurd goed kon concentreren (denk 'n soort trance..): tot 02:00 aan een stuk doorgeleerd en ondanks dat ik al sinds 12:00 aan het leren was, en niet voor niks dus. Voelt toch weer als jezelf overwinnen.. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 31 maart 201411 j Whaa vanavond krijg ik weer een echo. Heb er zin in kijken hoe het met het kleintje is!! Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Geplaatst: 2 april 201411 j Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Nu alweer woensdag en ik wordt weer steeds nieuwsgieriger hoe de plantjes er thuis bij staan Aan de andere kant is het ook wel leuk dat op kamers wonen, want dan zie elk weekend meteen duidelijk een verschil na een week groeien Tenminste dat laatste hoop ik dan
Geplaatst: 2 april 201411 j Jaaaa! Ohhh wat ben ik blij! Een 8,4 ... Voelt toch weer als jezelf overwinnen.. Dennis: We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 5 april 201411 j Lekker met de deuren open.... denk je dan... Opeens ruikt het erg naar verbrand plastic... en een rookwaas aan de achterkant... Grote kolom met donkere rook met lekkende vlammen boven de huizen aan de achterkant uit... Brand.... aan de overkant van mn achterburen dus... Bedumerweg...De wind staat precies mijn kant op...Tatuuttatuuuttatuuut... de brandweer komt er ook al aan. Dus deuren snel dicht en mij maar gevoegd bij de rest van de buurtbevolking die zich richting Bedumerwegkruispunt spoedden... Brandje kijken... Vette bovenbrand... Die woning is helemaal uitgefikt dus...Heb geen ambulance horen voorbijscheuren dus vermoed dat er niemand gewond is geraakt. Eng hoor... brand...
Geplaatst: 6 april 201411 j Vanavond goede vrind op bezoek... het blijkt om het huis van zijn nichtje te gaan...
Geplaatst: 6 april 201411 j Bah naar is dat..goed te horen dat er geen gewonden zijn, maar het lijkt me vreselijk huis en haard kwijt te raken. Gisteren had ik samen met de buren een surpriseparty geregeld voor Lie. Het is zo dat als je hier je verjaardag wilt vieren met vrienden/buren dat je dan wel verplicht bent dat het een maaltijd te doen..(de mensen begrijpen het niet als je ze uitnodigt voor een drankje..dat is voor hen ook een manier om jou uit te nodigen, en dan bedoelen ze toch gewoon die maaltijd..daar zijn we in het begin 2 x ingestonken..maar dat is een ander verhaal.) Met de buurvrouwen overlegd, en stiekem boodschappen met ze gedaan..Lie verteld dat we uit eten gingen zodat hij in ieder geval "toonbaar"voor de dag zou komen..en niet in zijn werkbroek/trui met gaten. 20 man en een enorm koud buffet (we kunnen er nog dagen van eten ( vooral de aardappeltortilla aten ze dan weer niet..Spaans hè, wat de boer niet kent.. )) stonden beneden te wachten toen hij de trap af kwam..zijn ogen waren heel groot ..en hij heeft een superavond gehad. Wat ik leuk vond was dat iedereen ook graag dit voor hem deed..hij is altijd enorm behulpzaam voor veel mensen, en helpt iedereen hier in het dorp die erom vraagt met zijn steigers uit te lenen of zijn bus..of met een lastige klus. Het was een geweldige avond.. Grappig is ook de soort drank die mensen meenemen als cadeau..we zitten hier toch vlak bij de Elzas, hij kreeg van verschillende mensen gewurtztraminer, pinot gris en cremant d `Alsace.. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 april 201411 j Dank. Hij komt nu uit zijn bed, helemaal happy nog. Heerlijk als je 66 wordt en 7 vrouwen willen voor je koken Hij had weinig door, alleen had ik een briefje laten liggen..per ongeluk natuurlijk..met de initialen van de buren, maar hij dacht dat die misschien meegingen naar het restau.Er is nog zat eten over, en vandaag eten we tortilla, pizza, tarte provencale en nog een bak groenterepen met aioli.( weer gek: rauwe bleekselderij hadden de meesten nog nooit gegeten..wat is dat vroegen de meesten ) We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 april 201411 j Gisteren met pa op "bezoek" geweest naar de Oehoe van http://www.beleefdelente.nl . Hier komen wij al jaren, ook toen het net bekend was dat er een Oehoe zat. Waar het de laatste jaren heel simpel was om de Oehoe te zien omdat je wist waar het nest zat is het dit jaar een echte uitdaging geworden Het heeft ons anderhalf uur geduurd maar toen hebben we het mannetje gespot Toen we aan kwamen lopen zag ik nog net wat in mijn oog hoek wegvliegen in de verte en ik was er van overtuigd dat hem moest zijn. Na een uur lang "gefopt" te zijn daarna door een andere roofvogel die ook in de groeve rond vloog spotte we uiteindelijk de Oehoe. Op een gegeven moment landde de andere roofvogel en toen vloog hij plots weg en kwam de Oehoe er achter aan, waarschijnlijk om zijn territorium af te bakenen. Terwijl pa druk bezig was met die andere roofvogel te volgen, nog twijfelend of dat de Oehoe was, had ik gelukkig de achtervolgende vogel in de gaten gehouden, er van overtuigd dat dat de Oehoe moest zijn, want ik had de andere roofvogel als goed door de verrekijker gezien. Na met de verrekijker de plek af te speuren waar ik de vogel had zien landen op de "rotswand" kregen we hem mooi in het vizier en was de Oehoe duidelijk te herkennen Echt top! En dat op het moment dat we bijna weer naar huis waren gegaan. Mooi dat we hem gezien hebben, ook aangezien je daarna dagenlang had getwijfeld heb ik hem nou wel of niet zien vliegen Een leuke avond na een dag hard werken en een mooi vader en zoon moment
Geplaatst: 6 april 201411 j Anderhalf uur om een Oehoe te spotten lijkt me niet zoveel. Bijzonder hoor! @Jet:
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.