Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Om het makkelijk te maken...

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

roodkapje of niet, het is wel een mooi kunstwerk.

na even googlen: het is een werk van Peter Evers genaamd ‘Vrouw met appel’ (www.kimmae.nl)

Geplaatst:

Hij paste ook erg goed bij het onderwerp

Alleen zocht ik appel vrouw.

Geplaatst:

Straks met onze Labrador Sem naar de dierenarts.

Hij heeft een vreemde bult in zijn lies...

Geplaatst:

Succes! Negen van de tien keer is zo'n rare bult gewoon iets 'onschuldigs' dus laten we dat hopen

Geplaatst:

Ik hoop het, maar ik vrees met grote vrezen..

Geplaatst:

Nou, sterkte dan... weet er alles van... het vrezen van bobbels bij beestjes....

Hoop dat het meevalt.

Geplaatst:

Dierenarts zegt in de gaten houden voor 2 wk. Als het flink groeit terug komen.

Geplaatst:

Ik heb een vraag of anderen dit ook overkomt.

Vandaag een 2e keer dat me dit overkwam. De vorige keer speelde een maand of 3 geleden.

De 1e keer sprak een man in een grote auto ( oud model luxe Mercedes, met zwitsers kenteken ) me aan op de parkeerplaats van de Appie. Hij reed daar rond en sprak me aan vanuit zijn auto terwijl ik de auto vulde met de boodschappen. Hele nette heer op hogere leeftijd; sikkelbaardje, netjes gekleed. Sprak compleet nederlands, best goed, maar duidelijk als buitenlander. Overigens naar mijn gevoel geen duitstalige of franstalige achtergrond.

Hij had een heel verhaal dat ie vertegenwoordiger was, maar niet met zijn spullen terug naar zwitserland kon. Hij moest zijn spullen kwijt. Of ik wat kon gebruiken. Ik mocht álles hebben Hij moest vanavond terug naar zwitserland en moest alles kwijt.

Ik vertrouwde het absoluut niet en heb de man vriendelijk doch beslist afgewezen. Oké, hij zou een ander zoeken.

Raar.

Vandaag was ik in een tuin aan het werk in een villawijk aan de rand van Rotterdam, langs een niet doorgaande weg, waar eigenlijk maar weinig mensen komen. Ik was klaar met die tuin en stond mijn auto te laden. Stopte er een auto naast me ( nu een deens kenteken en wederom een oud model erg luxe wagen, ik geloof in dit geval een amerikaan ) en een uiterst vriendelijke heer ( wederom een sikkelbaardje, maar nu rossig-bruin, de vorige was grijs ) vroeg mij hetzelfde als toen op de parkeerplaats. Hij wou zijn verhaal doen, heb het gelijk weggewuifd nadat ik vroeg of hij spullen gratis wilde aanbieden en hij daarop bevestigend knikte. Geen interesse.

Nee, het waren niet 2 dezelfde heren. Ook deze 2e sprak correct nederlands en best compleet ( niet met een kleine woordenschat ), maar was geen nederlander. Ook geen duitse achtergrond. Of hij deens was kon ik er niet uit opmaken.

Zijn dit Roma ?

Ik zou het niet weten.

Overkomt 1 van jullie dit wel eens ? En dan : waarom overkomt mij dit voor een 2e keer ?

Geplaatst:

Very very interessant... ben benieuwd wat dan de "hook" is...

Zouden ze dan bijvoorbeeld aanbieden om de spullen naar je huis te brengen en jatten ze dan ondertussen je huis leeg?... Wát zou daarachter zitten...

Lijkt me dat ze voor overtollig meubilair en huisraad ook bij de kringloop terecht kunnen en echt niet daarmee op straat mee hoeven te leuren... Dus er moet wel wat achter zitten, helemaal omdat het je nu al 2x is aangeboden op dezelfde manier...

Heeeel bijzonder...

edit: misschien eens bij de politie checken of deze truc bij hun bekend is?

Geplaatst:

Heel vreemd inderdaad.

Weet je om wat voor spullen het ging?

De boel maar in de gaten houden incl media, misschien komt er nog iets aan het licht.

Geplaatst:

Nee nog nooit gehad, maar ik heb dan ook geen auto. Het idee van Erny lijkt me nog niet eens zo gek!

Geplaatst:

Nr bord noteren en informeren bij de politie.

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Huishoudelijke spullen , huishoudmash, espressomaker, ijsmaker, dat soort dingen. luxe messenset. Kleine dozen, nieuw verpakt. Maar gratis he ? "ik moet er vanaf" - verhaal.

Geplaatst:

Vaag hoor... dat "nieuw verpakt" klink ook niet als gebruikte huisraad maar eerder als "van de vrachtwagen gevallen"... Maar dat "gratis" snap ik nog niet... waar is de oplichterstruc....?

En dat ze je dan ook nog twee keer in een paar maand aanspreken... heb je een oplichters-uitnodigend hoofd misschien?

Geplaatst:

Wat raar zeg...

Misschien de brutaliteit om daarna te ontkennen dat het gratis aangeboden werd en geld eisen?

Geplaatst:

Is gekende oplichterij. Bestaat al jaren, mijn ouders zijn er jaren geleden eens ingetrapt, gelukkig voor maar een klein bedrag. Ook terwijl ze aan hun auto stonden, kwam er een zogenaamde verkoper die van een beurs kwam en het vliegtuig moest nemen. Hij had nog een pannenset over. Ze mochten hem gratis hebben, hij moest enkel de BTW (21%) hebben. Pannenset had volgens de mooie, chique folder van hem een waarde van 1400 Euro. Ouders even naar de pannenset gekeken maar ze hadden niet meer dan 150 Euro tezamen bij. Eerst stelde hij voor om samen naar een bankcontact te gaan, maar dat vonden ze gelukkig te verdacht. Hij heeft ze dan verkocht voor 150 Euro. In werkelijkheid een matige pannenset. Ze hebben nog geluk want aan sommigen verkopen ze pannensets die de naam pannenset zelfs niet waardig zijn en vaak nog voor een bedrag van rond de 400 Euro of meer. Je moet maar eens googelen.

Geplaatst:

Oké ! Klinkt inderdaad als zoiets. Maar dan nog : nette oudere heren.

Wat een rare hobby voor die mannen

Het zou betekenen dat ik er uit zie als een gewillig potenieel slachtoffer. Geeft toch wel te denken

Geplaatst:

of als iemand met genoeg geld

Geplaatst:

Haha, nahh. Ik zag er vanmorgen zéker niet uit als iemand met genoeg geld nee; vies, bezweet, spinrag in mn haren ( ochtendje kruipen door de struikenborders, heermoes trekken en slootkant schonen in een grote tuin )

Nee.

Geplaatst:

jeej lucky me, ik heb zojuist in de kelder een opblaaszwembadje gevonden!! Die ga ik zo ff uitproberen op het balkon

Geplaatst:

Badder ze!!

Geplaatst:

Ziet er ongeveer zo uit:

Afbeelding-3376521406300812.jpg

Geplaatst:

Onder het motto niet geschoten - altijd mis:

Wie van de MTFD deelnemers gaat van 30 juli t/m 2 augustus 2014 naar de beurs op Landgoed de Schaffelaar Barneveld en wil een flesje meubelvernieuwer van "het rode stoeltje" voor me meenemen?

Het is voor mij te ver rijden namelijk

Wie?? Liefst via PB

Geplaatst:

5 weken Zweden 5 weken mooi weer, zelfs weinig muggen!tot volgende week... Dan ben ik weer op mijn landje

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.