Geplaatst: 27 juli 201411 j Weinig muggen... Zitten die dan dit jaar allemaal hiero???? Maar... heel fijn voor je ... dat scheelt heel wat ergernis.Veel plezier verder daar in het nog hogere Noorden!!!
Geplaatst: 27 juli 201411 j Zenks. Ff vermelden dat in de supermarkt van Fjällbacka vandaag de tomaten met Afwijkende kleur zoAls geel en paars 10 euro per kilo kosten. Ook Andere groente is erg duur... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 juli 201411 j Sta ik net in de rij voor de kassa van de Appie. De jongen vóór mij had wat boodschappen en 1 tientje bij zich. Het totaal bleek echter 10.30 Hij werd er rood van Ik was eigenlijk al van zins om hem 0.30 cent te geven ( hij zelf zei tegen de kassière dat er maar een boodschap af moest, om onder die 10 euro te blijven ).Maar de kassière zei de jongen heel nuchter: nee, geeft niet. Is goed zo ..... Hoezo Appie ? Kunnen we voortaan onderhandelen aan de kassa ? Whahahah. Nog nóóit meegemaakt hahaha.Heerlijk. We babbelden er tezamen over. De kassière zei dus in de uitleg aan mij, dat er ook mensen soms méér betalen, als ze niet gepast hebben, en geen klein geld terug willen ..... Op die manier moet ze alleen wel zorgen dat aan het eind van de dag het totaal wel ongeveer klopt..... Whahahah... wisten jullie dat ?
Geplaatst: 28 juli 201411 j hahaha, nouja dat is ook onzin. Tenminste, dat ze moeten zorgen dat aan het eind van de dag het totaal klopt. Ja, wel als ze een tekort hebben (hoewel een tekort van een paar euro's gewoon binnen de marge is, dat kan es gebeuren), maar een teveel hoeven ze echt niet te compenseren. Toen ik achter de kassa werkte had ik incidenteel ook wel eens zo'n klant die geen wisselgeld hoefde, of zelfs wel eens mensen die fooi gaven. Maar dat is echt incidenteel hoor. Die fooi, die stop je gewoon in de kassa en niet in je eigen zak. Het is dus hartstikke aardig van de cassiere dat ze zo iemand die 30 cent mist dan laat gaan omdat ze weet dat er die dag toevallig iemand anders 30 cent te veel heeft betaald. Maar dat is wel gewoon haar eigen keus, en niet zoiets als bedrijfspolicy.
Geplaatst: 28 juli 201411 j Heel erg leuk Loes. Heel leuk. @Mijke. Nee, dat zal geen bedrijfspolicy zijn nee. Wel valt me dus op dat tegenwoordig bij een dergelijk bedrijf kennelijk wel de policy heerst, dat ze ruimte laten tot eigen keus van een iemand als de kassière. Dat was vroeger echt wel anders. Ik vond het leuk
Geplaatst: 28 juli 201411 j nouja, 'vroeger' toen ik achter de kassa zat, dat was rond 2000, was dat ook al zo hoor. Heeft niet zo veel met policy te maken, meer met vertrouwen in je werknemers (al dan niet gedwongen doordat je simpelweg niet altijd iedereen kunt controleren)
Geplaatst: 28 juli 201411 j @ikje Dat is tegenwoordigheid van geest , heel erg leuk.Ik heb pas nog bijgepast voor een klein jochie voor me (5/6 jaar) dat 20 cent tekort kwam, hoefde daar ook niet over na te denken.
Geplaatst: 5 augustus 201411 j kennen jullie dit initiatief al? http://www.restaurantday.org/ Het is een dag die wereldwijd 4x per jaar gehouden wordt. Op die dag 'openen' mensen over de hele wereld gedurende 1 dag hun eigen minirestaurantje. Sommigen doen dit in parken, anderen gewoon thuis. In het ene restaurant passen 50 mensen, bij de andere maar 2. Het ene restaurant serveert een 3 gangenmenu, het andere restaurant verkoopt alleen pannenkoeken. Iedereen kan meedoen, en je kunt een beetje winst maken, maar het is vooral niet commercieel. Een kennis van mij gaat proberen in Groningen (waar nog nooit iets georganiseerd is op restaurant day) een soortvan 'restaurantjes-straat' te organiseren, waar verschillende minirestaurantjes komen te staan. Het lijkt me echt supertof! Zit er over te denken om ook mee te doen, alleen de datum is wat onhandig... Maar tof idee toch!
Geplaatst: 7 augustus 201411 j Eigenlijk de 2e keer pas dit jaar, dat ik gedwongen word om naar binnen te gaan op de tuin.Niet zo gek natuurlijk, om mijn huisje van binnen eens uit te mesten.Geknetter en gedonder om mij heen. Niet echt véél regen, maar het wordt nat nu.Benauwd warm.
Geplaatst: 7 augustus 201411 j Het is hier bloedheet met zon en wind. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 7 augustus 201411 j Dus je hebt een mooie zomer tot nu toe? Een beetje verfrissing is wel erg lekker voor stoffige tuintjes.Het zal de regen zijn geweest die hier gisteren overtrok. Nu hebben we ook zonnig weer. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 7 augustus 201411 j hier scheen vanochtend de zon. opeens werd het donker, een harde donderslag en voordat ik bij de deur was kwam de regen met bakken uit de lucht. inmiddels schijnt de zon alweer. raar weertje.
Geplaatst: 7 augustus 201411 j Ik kom maar niet weg van de tuin. Zulk mooi weer is het. Dooodstil, windstil, nat en zonnig en zwoel.
Geplaatst: 7 augustus 201411 j Zo weer iets van me laten horen! Druk druk met vakantie werk bij een aardbei planten kwekerij 15 september 201510 j aangepast door Gast Omdat het kan.
Geplaatst: 8 augustus 201411 j Wij zijn vanmorgen bij een fruitkwekerij/plattelandswinkel/minicamping op visite geweest om eens van andere ondernemers te horen hoe zij bepaalde dingen aanpakken. We hadden gevraagd of ze een half uurtje tijd voor ons hadden. Uiteindelijk zijn we ruim 2,5 uur aan de klets geweest; wat een verschrikkelijk aardige mensen en wat een liefde voor hun bedrijf! We hebben veel van ze opgestoken, en kregen ook nog heerlijke zelfgemaakte poffert bij de koffie. Mocht je toevallig ooit eens in de buurt van Noordbroek zijn, ga dan zeker eens kijken of ze open zijn. Leuk! http://www.fruitgaard.nl/
Geplaatst: 8 augustus 201411 j Dat ziet er heel goed uit allemaal Mijke Is het misschien een idee om een topic te maken met adresjes van dergelijke winkeltjes, boerderijen waar ze zelfgemaakte produkten, kaas , bio vlees, wild, groente etc etc verkopen?
Geplaatst: 8 augustus 201411 j Dat kan je zélf ook gewoon doen hoor. Dacht eigenlijk wel dat er meerdere topic zijn die verkoopadressen opsommen over van alles, maar of dat ook voor iets dergelijks specifieks geldt ?Zoek zelf maar even.
Geplaatst: 8 augustus 201411 j Dank je, weet ik Bit. Kan zo snel geen bestaand topic vinden met de zoekfunctie. Te veel steekwoorden I guess Maar jij weet ze te vinden?
Geplaatst: 8 augustus 201411 j Nee, dat niet. Ook niet gezocht, want ik zoek ze niet Beetje bot he ? Nee, het is eerder dat er een aantal topics moeten zijn met allerlei linken van te bezoeken adressen of verkoopplekken die interessant kunnen zijn voor de hobby-moes-tuinier-koker-eter-genieter en het liefst gezond en onbespoten en en en.Nee. Ik weet ze ook niet zo 1-2-3 te vinden ( en niet gezocht dus ) Open je er zelf 1.
Geplaatst: 8 augustus 201411 j We hebben deze:braderien-markten-beurzen-moestuindagen-t646.htmlhttps://www.moestuinforum.nl/topic/584-braderi%C3%ABn-markten-beurzen-moestuindagen/ en nog wel zo'n paar in die richting maar bij mijn weten geen die winkeltjes e.d. opsomt.
Geplaatst: 15 augustus 201411 j Heel sterk column op Volkskrant.nl met een grote kern van waarheid: 'We hebben medelijden met een 17-jarige zonder bier. Wie is er nou sneu?' > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 15 augustus 201411 j Mij wordt vaak verweten op verjaardagen e.d. dat ik niet "gezellig" mee doe. Waarop ik dan antwoord dat ik er echt niet gezelliger van word als ik iets moet drinken wat ik niet lekker vind. Sommige mensen snappen daar dus niets van en zeggen dan dat ik het moet leren drinken. Maar waarom zou ik daar moeite voor doen? Ik ben helemaal niet tegen alcohol drinken, gewoon omdat je het lekker vindt en met mate. Ik vind de meeste bier-en wijnsoorten gewoon echt niet lekker. Wel drink ik heel soms appelcider, mede of een likeurtje. Het is triest dat gezelligheid voor veel mensen afhangt van het feit of er alcohol gedronken wordt of niet of zich niet kunnen ontspannen zonder dat wijntje Het is eigenlijk een beetje verborgen alcohollisme denk ik.
Geplaatst: 15 augustus 201411 j Erg herkenbaar Jenneke, en je hebt helemaal gelijk. Waarom zou je je laten pushen tot iets wat niet per se gezond of lekker is? Ik heb niet het gevoel dat ik iets mis zonder alcohol hoor Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017
Geplaatst: 16 augustus 201411 j Hier nog iemand, ben van de Cola.Word ook vaak verwacht dat je dan wel rijd, want jij drinkt toch niet?
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.