Geplaatst: 8 mei 201510 j De kleinste voor vlees, nee de grootste Loraine laat je even weten hoeveel kuiks uitgekomen zijn ...
Geplaatst: 9 mei 201510 j Ondertussen 8 kuikens heb net nog gekekenZal morgen even foto's makenDan gaan ze ook uit de uitkomst machine en in het grote hokIn het begin kan je ze daar bijna niet weervinden maar drie weekjes later zijn ze er al bijna uitgegroeid EditHet gaat inderdaad om de grote Japanse kwartels coturnix japonicaZe zien er erg schattig uit maar zijn niet heel tam te krijgen Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 10 mei 201510 j 8 kuiks mooi aantal, nu de rest nog. Geeft ze wel de kans uit te komen Die kleine pluis bolletjes worden zeker snel groot, wist niet wat ik zag al zo groot echte kwartels.Zijn ze al gewend in hun ren?
Geplaatst: 10 mei 201510 j Ondertussen al 10 kuikensZe liggen lekker bij elkaar voor in de uitkomstbak kan dus net niet die hoek maken voor een fotoZal het zo nog eens weer proberenEentje was nog bezig met uitkomen verder waren er nog een paar eitjes aangepikt ben benieuwd hoeveel het er gaan worden De grote kuikens zijn al aardig gewend aan hun rennetjeZe pikken lekker op van alles en zijn erg rustig Groetjes Loraine "Wat niet kan, moet nog gebeuren."
Geplaatst: 12 mei 201510 j Zit nu in de wachtkamer van de huisarts.Moedervlek die raar doet wordt zo weggesneden. Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Geplaatst: 12 mei 201510 j Oh bibbers.... Sterkte!! Ik ben net terug van de fysio... blijkt dat er qua fitness-apparatuur nogal wat is veranderd sinds de 80'er jaren... Volgende keer kan ik inloggen met mn slimme sleutel (die ook met sensor mn kluisje sluit en opent) en dan steek ik die in de verschillende apparaten en dan houden die voor mij bij wat ik allemaal doe enzo... Kan een trainingschema ingevoerd worden etc.Kan ik thuis (of met smarthphone e.d.) ook weer inloggen op mn account en mn eventuele vorderingen bekijken.Nou... dát vind ik dan wel weer erg leuk speelgoed. Blijft natuurlijk wel dat dat fitnessen gewoon vervelend is... noodzakelijk kwaad... De revalidatie gaat natuurlijk helaas niet vanzelf, moet er wel wat voor doen. Dat doen die machines niet voor mij, hoe slim en leuk en mooi ze ook zijn...
Geplaatst: 12 mei 201510 j Oh bibbers.... Sterkte!! Ik ben net terug van de fysio... blijkt dat er qua fitness-apparatuur nogal wat is veranderd sinds de 80'er jaren... Volgende keer kan ik inloggen met mn slimme sleutel (die ook met sensor mn kluisje sluit en opent) en dan steek ik die in de verschillende apparaten en dan houden die voor mij bij wat ik allemaal doe enzo... Kan een trainingschema ingevoerd worden etc.Kan ik thuis (of met smarthphone e.d.) ook weer inloggen op mn account en mn eventuele vorderingen bekijken.Nou... dát vind ik dan wel weer erg leuk speelgoed. Blijft natuurlijk wel dat dat fitnessen gewoon vervelend is... noodzakelijk kwaad... De revalidatie gaat natuurlijk helaas niet vanzelf, moet er wel wat voor doen. Dat doen die machines niet voor mij, hoe slim en leuk en mooi ze ook zijn... lekker luxe. klinkt wel erg handig bij revalidatie om je voortgang te zien.
Geplaatst: 13 mei 201510 j Gaat net de bel... Ik zit te wachten op het afhalen van rolstoel en rollator... dus dat zouden ze kunnen zijn.Maar hoor ook stemmen van kleine jongetjes...Terwijl ik naar de deur hobbel... zegt er één: "Hier woont mijn buurvrouw"....Zegt een ander jochie: "Oh... is het een lekker ding??" Dus ik doe al lachend de deur open en waarschuw de ongeveer 8-jarige ventjes dat ik dat aan de andere kant van de deur prima kon horen... Maar ze kwamen dus Heitje voor een Karweitje doen... Ze zeiden dat het voor school was... Heb ze maar niet aan het werk gezet... ervaring heeft geleerd dat dat erg veel begeleiding benodigd.Keek nog wel met een schuin oog naar mn voortuintje waar het zwerfvuil van de hele straat uiteindelijk in terecht komt... En... heb vergeten te vragen wat tegenwoordig doorgaat voor een "Heitje"...
Geplaatst: 13 mei 201510 j Ik ben vandaag bij Brouwmarkt geweest in Almere. In een opwelling gingen zoon en ik naar de Primarkt in Almere, en in de trein daarnaartoe bedacht ik me dat de Brouwmarkt daar ook zit. Makkelijk bereikbaar vanaf station, overigens. Bij de Primarkt alleen maar twee hoedjes gekocht, de rest was niet echt mijn smaak wat daar verkocht werd, maar leuk eens gezien te hebben. Helaas kwam ik dus onvoorbereid bij Brouwmarkt. Ik wist dat ik héé'l graag watersloten wou, dus die heb ik nou, maar ik had geen overzicht over het uitgebreide assortiment daar. Zoveel potjes en flesjes met spullen als ascorbinezuur, gisten, hop, smaakstoffen etc. etc. Ook nog een extra plastic zeef meegenomen voor de kefir verwerking. Alles nog best gruwelijk prijzig. Ik was bijna 25 euro kwijt aan een lege 5liter fles, vier waterslotjes met stoppen en een zeefje. Zucht. De alcoholmeters maar laten liggen, ik kon niet bepalen wat nou de beste keus was. Die waterslotjes ga ik ook gebruiken met groente fermenteren. Systeempje bedenken, gaten in deksels gaan boren enzo... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 14 mei 201510 j brouwmarkt is top! en ze zijn ook aardigkom er 1 x per jaar om aan te vullen
Geplaatst: 14 mei 201510 j Babbelaars zijn het http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 14 mei 201510 j tipje: 5 literflessen kosten 2,60 bij de Macro, vol met gedestilleerd water
Geplaatst: 14 mei 201510 j Hele goeie tip: deze was 6,50LEEG http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 14 mei 201510 j Ik kom er een paar keer per jaar,als we de stad in gaan parkeren we de auto daar (nog gratis).Helaas is Almere aan het rotzooien,en willen ze de brouwmarkt er weg hebben. Wegens het bestemmingsplan.
Geplaatst: 22 mei 201510 j Straks gaan de tomaten naar buiten om af te harden . Hoop dat ze het redden zonder afdak en in potten. Ik heb uiteindelijk van het idee van een plastic kas of iets anders moeten afzien omdat we nog een betonplaten muur gaan maken. Dan hebben we qua ruimte gewoon een probleem als ik nog een kas ga neerzetten. Achja we proberen het gewoon, niet geschoten is altijd mis . Vergeet ook nog steeds een moestuinblogje aan te maken. Wel altijd aan het lezen hier maar foto's online gooien , nope. Hopelijk tijdens mijn vakantie wat meer tijd daarvoor! @Gemma: Ik hoop dat alles goed verlopen is en dat het niks ernstigs is. @Erny: Hahaha ach beter zo dan dat ze je uitschelden, toch? Edit: Ha! Net erachter gekomen dat de rode bes last heeft van luistjes. Makkelijk te zien als er mieren om de bladeren lopen. Was me al af aan het vragen waarom die het slechter begon te doen. Brandnetelgier en extract maken dus! Dankjewel voor het antwoord moestuinforum! “When the Last Tree Is Cut Down, the Last Fish Eaten, and the Last Stream Poisoned, You Will Realize That You Cannot Eat Money.”
Geplaatst: 26 mei 201510 j Ik schreef zojuist een blog over zaadjes ruilen - met een instructie voor hét ideale envelopje waarbij niks fout kan gaan. Gezien er hier nogal veel zaad per post wordt verzonden en niet iedereen dat altijd even handig doet ( ) leek het me wel relevant om dat even met jullie te delen http://plukjegelukje.blogspot.nl/2015/05/zaadjes-ruilen-en-hoe-je-ze-het-best.html
Geplaatst: 26 mei 201510 j Je lettertype is wel onmogelijk klein om te lezen Mijke. Ik moest twee keer vergroten voor ik het een beetje leesbaar vond.
Geplaatst: 26 mei 201510 j Ja... daar had ik ook last van... Moest behoorlijk ver uitscrollen om het te kunnen lezen.
Geplaatst: 26 mei 201510 j op mobiel was het prima leesbaar. op laptop een stuk minder. lettergrootte 9 is ook wel erg klein.
Geplaatst: 26 mei 201510 j Ik heb ook een laptoppie, geen idee hoeveel inch, maar ik kon het goed lezen al snap ik wel jullie probleem hoor, de letters waren niet bepaald groot.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.