Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ja, dat is hem!

Hartelijk dank

Geplaatst:

*komt voorzichtig om het hoekje gluren*

Geplaatst:

Goeiemorgen! Heb je lekker geslapen?

Geplaatst:

Ook goedemorgen, Erny.

Ja, dank je, lekker geslapen, alleen wat kort.

'k Moest gisteravond weg en na thuiskomst nog naar het Slotdebat gekeken...

Een kort nachtje dus.

Straks, na het stemmen, lekker in de tuin werken.

Geplaatst:
Goeiemorgen! Heb je lekker geslapen?

Weer ontwaakt door het lentezonnetje

• 2 weken later...
Geplaatst:

Wat vinden mensen hier trouwens van de kwaliteit van Bakker.com? Ik heb er zelf een paar keer planten vandaag gehaald, maar die sloegen niet echt goed aan.

Geplaatst:

Één keer geprobeerd en daarna nooit meer.

Bij een gedeelte zat er smet in de planten, andere planten waren volledig levenloos.

Van een bestelling van tegen de 300 euro, hebben slechts 2 rozen en een framboos het overleeft.

Zelfs de bloeigarantie hielp geen zier, want wat ik opnieuw kreeg opgestuurd was net zo levenloos.

Dus ik heb uiteindelijk mijn verlies maar genomen en ben helemaal gekapt met die firma.

Daar stopte het helaas niet mee, want dan krijg je nog nieuwsbrieven en post waarop je je helemaal niet op hebt geabonneerd.

En dan vooral van die hele vervelende post; van u heeft gewonnen, open die envelop nou maar...

Ik denk dat dit meer iets is voor de klaagbaak, tenzij wij de enige klagers zijn.

Geplaatst:

Ik twijfelde ook of ik het daar moest plaatsen of hier, maar blijkbaar ben ik dus niet de enige die daar een miskoop gedaan heeft. Ik kreeg een mini perzik voor mijn verjaardag, dus bij Bakker eentje uitgezocht want daar heb je 5 jaar garantie. 2x achter elkaar zijn ze dood gegaan, daarna ook maar mijn verlies genomen. Koop volgende keer wel ergens anders

Geplaatst:

laatst een dermatoloog gezien op tv die de tuiniers waarschuwde.. we gaan te vaak zonder bescherming de zon in.

Dus vandaag smeren en petje op!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik vind er alleen zo allemachtig veel (kankerverwekkende) stoffen in die smeerzooi zitten. En omdat je huid veel opneemt, neemt het die giftige stoffen ook op. Ik smeer mij dus nooit in. Heb wel hoogzomer als de zon fel schijnt ,een pet/hoed op,tegen een zonnesteek

Geplaatst:

Dus volgens jou krijg je eerder kanker als jij je niet insmeert dan als jij je wel insmeert?

Geplaatst:

Er bestaan ook zonnebrandcrèmes zonder verdachte stoffen, ga maar eens bij een natuurvoedingswinkel kijken.

Geplaatst:

Ik heb echt factor coltrui nodig, anders zie ik er heel snel als een gekookte kreeft uit. Met de vijver aanleggen al 2x verbrand in het voorjaarszonnetje

Geplaatst:
Dus volgens jou krijg je eerder kanker als jij je niet insmeert dan als jij je wel insmeert?

Dan lees jij het niet goed

Ik vraag mij af of die kankerverwekkende stoffen niet meehelpen in het proces, daarom ik smeer mij NIET /nooit in,

Ik denk niet dat je kanker van de zon (alleen) krijgt. Relatief gezien worden wij hier in NL maar zeer weinig geconfronteerd met zon, vergeleken met zuiderlijker landen. En daar komt het toch niet zo vaak voor, Maar betuttelend NL weet het gelukkig altijd beter.

Ieder moet maar doen waar hij /zij zich fijn bij voelt.

Geplaatst:

Achja, iedereen doet maar wat die wilt. Volgens mij zijn wij helemaal niet zo betuttelend als Nederland maar oke

Geplaatst:

Dan lees jij het niet goed

Ik vraag mij af of die kankerverwekkende stoffen niet meehelpen in het proces, daarom ik smeer mij NIET /nooit in,

Ik denk niet dat je kanker van de zon (alleen) krijgt. Relatief gezien worden wij hier in NL maar zeer weinig geconfronteerd met zon, vergeleken met zuiderlijker landen. En daar komt het toch niet zo vaak voor, Maar betuttelend NL weet het gelukkig altijd beter.

Ieder moet maar doen waar hij /zij zich fijn bij voelt.

onze hollandse melkflessen huid is er ook iets minder voor gemaakt dan in de zuiderlijke landen.

Geplaatst:

Ik weet niet of het een reactie op betuttelend is, maar 't is wel maf dat ik tot gisteren nog met de ijsmuts en wanten op rondliep, en dan komt de temperatuur vandaag in de dubbele cijfers en gelijk gaat het over insmeren tegen de zon en afdekken met petjes!

Is het voorjaar al begonnen?

Geplaatst:

Hier was het 25 graden en echt veel zon. Je zou nogal opvallen met je wanten en je muts

Geplaatst:

Vraag me af of het niet beter is vroeg in het seizoen wat milde blootstelling op te doen en aldoende wat af te harden, ipv met ongetrainde huid hoppa in bikini op een Spaans strand te gaan liggen bakken.

Ik ben afgelopen week ook verbrand (niet op de tuin, overigens), dus ik hou voorlopig maar even mijn hoed op als de zon schijnt. En ook maar even kijken voor de natuurwinkelzonnebrand.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

Tuurlijk is dat beter om het op te bouwen

Geplaatst:

Tja ik smeerde vroeger ook nooit en haal inderdaad het smeersel nu bij de bio. Maar het liefst dek ik me gewoon af..zeker in het voorjaar. Petje op en lange mouwen. Vorig voorjaar was ik in Zweden daar verklaren ze je voor gek..eindelijk zon..vitamine D! Bij de eerste zon gaat half Zweden half naakt in de voortuin zitten zonnen..zonder petje

Trouwens verbranden schijnt funest te zijn voor je huid

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik smeer mij toch in. Het is bewezen dat elke keer je verbrand bent, dat de kans op kanker explosief toeneemt. Liever dan een kleine stijging op kanker met zonnecrème (wat trouwens niet vast staat) dan constant te verbranden. Een donkerdere huid kan er ook veel beter tegen. Het voordeel van een lichtere huid is wel dat je veel vlugger vitamine D opneemt, dus heel handig in de winter.

Het beste is waarschijnlijk de huid zoveel mogelijk afdekken maar dat kun je bijna niet met jouw neus, gezicht. Het gezicht is trouwens altijd het eerste dat bij mij verbrand.

Geplaatst:

Ik smeer me niet in. Kan me niet herinneren dat ik me vorig jaar op enig moment ingesmeerd hebt. De hele dag buten, dag na dag, In weer en wind en dus ook in de zon/ warmte.

Nu draag ik graag coltruien, dunne katoenen dan wel ( laagjes tegen de kou ). Maar nu is het warm. Sta ( of kruip ) ik daar in mn coltrui Durf hem niet uit te doen vanwege mn nek ( hele dag aanleg, p9 potjes poten, kruipend de tuin door )

Heb wel een 2 tal strooien hoeden liggen in mn auto. Maar ja. zet je zo'n ding op ? Ja, bij 30+ graden wel .... Was dit de klaagbaak ?

Geplaatst:

Vandaag toch wel mooi met strohoed door de tuin gescharreld hoor. Het zal me worst wezen hoe dat er (niet) uitziet Nadeel: een zweethoofd. Maar ja, beter dat dan een rood-gloeiend verbrand gezicht. Mijn rood is overigens vandaag overgegaan in bruin(ig), gelukkig maar.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.