Geplaatst: 26 december 20196 j Heerlijkheid Rob . Wij hebben ons redelijk verstopt kunnen houden, met de kids en vrienden al eerder onze eindejaarsfeestdag gehouden en verder ben ik niet zo dol op Kerst.Wat wel heel fijn is onze traditie twee dagen lang de tijd te nemen een serie te kijken. We blijken alleen plotseling eenzame ouderen te zijn onze buren kwamen ons een reeds klaargemaakte kerstdiner brengen, tot en met de traditionele buche de Noël incluis. Was erg lekker en we hoefden er niet langdurig voor opgeprikt aan tafel te zitten, het was geheel klaar voor bord op schoot. Dit was het voorgerecht: foi gras met uienchutney, truffelboterbroodjes, paturainsurimi en blini s met zalm. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 30 december 20196 j aldi: blauwe bessen aanbiedingedit: ging voor niks, waren er nog niet, toen maar naar de appie 1kg vries voor een euro of 4
Geplaatst: 2 januari 20206 j Ik zoek een foto die Charly ergens heeft geplaatst van een boom in Valencia wie kan die voor mij vinden We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 januari 20206 j Ik zoek een foto die Charly ergens heeft geplaatst van een boom in Valencia wie kan die voor mij vinden Charly moestuin = zweet op je rug om uiteindelijk uit te kunnen delen = met z'n tweetjes 27 kroppen sla in 1 week moeten opeten = bij de oogst er achter komen dat de konijntjes je voor waren = hosta's kweken om de slakken tevreden te houden
Geplaatst: 3 januari 20206 j Zoektip: Helemaal linksboven:Snelle links | leden | zoek een lid (Charly dus)Helemaal onderaan komt dan 'Charly' te staan, met rechts daarvan 'berichten'. Klik op 'berichten'Zo krijg je alle berichten van Charly te zien.Linksboven staat 'doorzoek deze resultaten'valencia is uiteraard het zoekwoord.En zie:post406958.html?hilit=valencia#p406958 Kortere route kan ook:Helemaal rechtsboven: 'Uitgebreid zoeken'Sleutelwoord valenciaAuteur Charly Inhoud bloempot of bak berekenen
Geplaatst: 3 januari 20206 j Hahahaha. Nou. Dat wist ik ook niet. Van die manier van zoeken. Fijn dat Henk mijn foto’s voor je gevonden heeft, Appelvrouw wees bevriend met kleine dingen
Geplaatst: 3 januari 20206 j Ik zoek een foto die Charly ergens heeft geplaatst van een boom in Valencia wie kan die voor mij vinden Je bedoelt deze rakker ? Dan zou het kunnen dat je de Ficus macrophylla Strangler fig bedoelt. Die staat in de Jardins de la Glorieta te Valencia. De plankachtige steunwortels die de grootbladige vijgenboom (die 40 meter hoog kan worden) op oudere leeftijd vormt zijn zo groot dat ze alleen in steden en parken met veel ruimte kunnen staan. https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 5 januari 20206 j Dank jullie. Ik had wel gezocht maar niet goed genoeg alleen de term Valencia met charly erbij gaf niks.Voortaan kan ik het beter dank zij Henkhulp We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 januari 20206 j Vandaag een stadswandeling door Valencia Wat een ding he. Echt ontzagwekkend. En mooi ook nog!Found it! En de zusjes ook..prachtig echt. Zoek Lie! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 8 januari 20206 j Nu 2019 afgelopen is, stuurt Google Maps mensen een overzichtje van al hun reizen van dat jaar.Om mijn reizen van 2019 te laten zien is geen al te grote kaart nodig:Ja, dat was het wel, en een fiets is mijn meest geavanceerde vervoermiddel geweest, zonder accu natuurlijk.Het gaat nog lastig worden voor mij om in 2020 een beetje CO2-neutraler te gaan reizen...
Geplaatst: 9 januari 20206 j Moet je daarvoor google maps als navigatie hebben gebruikt? Ik zat even te kijken maar bij mijn google account staat er niets in de tijdlijn dus ook geen mooi overzichts kaartje van 2019.
Geplaatst: 9 januari 20206 j Ik denk dat je als regel 'mobiele data' aan moet hebben staan. Dat had ik andere jaren niet altijd, als je een vaste Wifi verbinding hebt hoeft dat ook niet, maar als je als postbode werkt wil je baas via GPS kunnen zien of je je route wel loopt, dus ik heb dat altijd aan gehad.Alhoewel, als ik het bericht van Google Maps erbij pak staat er: "You're receiving this email because you turned on Location History, a Google Account–level setting that saves where you go in your private Timeline." Ik wist niet eens af van die instelling 'Location History'.Ik kon wel ook reizen in 2018 en 2019 terugvinden. Het zou me niets verbazen als Google dit allemaal bijhoudt met of zonder onze toestemming, of... we zullen wel toestemming hebben gegeven via de kleine lettertjes in de algemene voorwaarden.
Geplaatst: 9 januari 20206 j Ik heb GPS meestal uit staan, zonde van het stroomverbruik. Voor navigatie zet ik het wel eens aan maar dan gebruik ik openstreetmap (OsmAnd). Dat werkt lopend/fietsend net wat beter vind ik. Meer wandelpaden/fietspaden die correct worden weergegeven en ook weergave van de fietsknooppunten waarmee leuke routes kunnen worden gefietst.
Geplaatst: 10 januari 20206 j Ik denk dat je als regel 'mobiele data' aan moet hebben staan. Dat had ik andere jaren niet altijd, als je een vaste Wifi verbinding hebt hoeft dat ook niet, maar als je als postbode werkt wil je baas via GPS kunnen zien of je je route wel loopt, ... . Knap hoor, terwijl je roeiend je broodkruimels verdient ziet de baas jou je route lopen? Het moet toch niet gekker worden daar in het Friese https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 10 januari 20206 j Knap hoor, terwijl je roeiend je broodkruimels verdient ziet de baas jou je route lopen? Het moet toch niet gekker worden daar in het Friese Mijn baas denkt vast dat ik Jezus Christus ben: die ziet mijn route lijntjes overal door het water gaan! Ach, ze weten natuurlijk op kantoor dat ik roeiend de post bezorg. Bij postbode baantjes wordt standaard gevraagd dat je een smartphone hebt met GPS, dat is bij PostNL ook zo, alleen bij PostNL staat daar ook een geringe vergoeding tegenover. Je krijgt ook een scanner mee om sommige poststukken te scannen bij PostNL.Wat eigenlijk voor de hele werkcultuur in Nederland geldt, en in andere beroepen nog veel sterker: de eisen op het gebied van registratie zijn sterk toegenomen, en in nogal wat beroepen wordt geklaagd dat je daardoor aan het eigenlijke werk minder toekomt.En er blijkt altijd geld te zijn voor nieuwe technische snufjes die gegevens bijhouden, maar er is nooit geld om werknemers fatsoenlijk te betalen. Die balans is scheef, dat is een breder cultuurprobleem dat is in de hele westerse wereld ziet. Werknemers krijgen ook het gevoel voor een registratiesysteem te werken inplaats van met en voor mensen. Daar heb ik persoonlijk geen last van bij zo'n smartphone die dan mee moet, dat stelt niks voor, maar ik maak me wel zorgen om deze cultuur in bredere zin.
Geplaatst: 10 januari 20206 j tsja, vreemd dat je baas je zo moet kunnen volgen, is dat wel ok? Dat zie je bij veel meer beroepen. Een vriend van mij bijvoorbeeld is vrachtwagenchauffeur en daar is dat standaard bijvoorbeeld. Ik hou daar niet van, maar tegenwoordig is het niet anders bij veel beroepen.
Geplaatst: 10 januari 20206 j Allemaal big money, die registraties.Nog even en 'humaniteit' komt alleen nog in scrabble voor. En nee.. geen winterdepressie hier met mooi aardappelloof van 17 cm. hoog ! https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Geplaatst: 11 januari 20206 j @Flup: ja die chauffeur snap ik, rijtijdenbesluit en zo, is er voor postbode's een looptijdenbesluit dan? of misschien iets van regelzucht? wat is het belang van zijn baas? linkje
Geplaatst: 11 januari 20206 j Rob ik denk dat ze op deze manier kunnen controleren of hij wel bij een bepaald adres is geweest.Er verdwijnt natuurlijk wel eens wat...
Geplaatst: 11 januari 20206 j Mocht er een klacht binnenkomen, dan kunnen ze inderdaad op kantoor zien of ik wel of niet op een bepaald adres ben geweest. Alleen kan het ook eerder mis zijn gegaan, dus het kantoor kan moeilijk met zekerheid vaststellen of het de schuld van de bezorger is als een stuk niet arriveert. Vrachtwagen chauffeurs hebben al sinds de jaren '70 een tachograaf in de cabine zitten, dus de rijtijden konden al worden gecontroleerd. Voor hun leveranties moet worden getekend, dus zo bekeken lijkt extra contrôle via GPS overbodig. Maar het zou me haast verbazen als ze niet ook nog werden verplicht traceerbaar te zijn via een smartphone. Wettig lijkt het me wel, als een werkgever het niet heimelijk doet en niet in de privésfeer van de werknemer terechtkomt.Maar die regel die de privacy moet beschermen heeft het wel uitdrukkelijk over werknemers en werkgevers, dus over wat binnen een arbeidsovereenkomst geldt. Vanwege toenemend gebruik van flexwerkers en ZZP-ers hoeven die regels niet te worden nageleefd. In mijn contract staat expliciet vermeld dat het geen arbeidsovereenkomst is. Er is nogal wat quasi-zelfstandigheid gecreëerd in contracten. Bij PostNL ben je wel werknemer en wordt je op uurbasis betaald, maar zoiets als SandD kon alleen concurreren met PostNL door te bezuinigen op dingen waar je eigenlijk niet op zou moeten bezuinigen. Zo'n contract wat je daar krijgt stelt echt niet veel voor. Niet dat het mij wat uitmaakt, ik leef een beetje buiten veel maatschappelijke conventies om, en weet dat ik mijn mijn CV als zwerver en ook vanwege mijn leeftijd niet op zoiets als een 'goede baan' nog hoef te hopen. Dat maakt mij niet uit, ik heb recentelijk, vooral in het buitenland, genoeg interessante betrekkingen gehad. In Nederland is weinig sociale mobiliteit mogelijk, dat is al langer zo. Om nog een voorbeeld te noemen van het soort ding waar ik me dan wel aan stoor: je krijgt als postbezorger maar iets van 3 of 4 cent (ik weet het exacte getal niet eens meer) voor het eerste poststuk per adres, en voor meerdere poststukken op hetzelfde adres 1 cent per stuk. Dat is haast niks vergeleken met de waarde van een postzegel. Waar gaat al dat geld dan heen? Nou, onder andere naar technologie die tellingen verricht en daarbij dus onderscheid maakt tussen een poststuk voor hetzelfde adres en een poststuk voor een uniek adres, want o.a. op basis daarvan wordt de vergoeding voor de postbode bepaald. Mijn maandelijkse loonstrookje is 3 bladzijden volgeschreven met allerhande afzonderlijk gekwantificeerde onderdeeltjes van wat ik heb gedaan; het gewicht doet ook mee, en voor zoiets als het sorteren wordt dan wel weer een tijdsberekening toegepast. Allerhande details worden geregistreerd en verrekend, maar dat alles gaat niet ten dienste van de bezorging. Het is het opslorpen van middelen door technocratie en bureaucratie, en voor in elk geval alle dienstverlenende beroepen die er zijn kun je wel een aantal gelijkwaardige of zelfs betere voorbeelden noemen van geld wat in een zwart gat verdwijnt. Efficiëntie? Daar doen we niet meer aan.
Geplaatst: 12 januari 20206 j ah, dank voor de info, ik stuur mijn volgende brief met meer respect (wij hebben Pim, een geweldige postbode, altijd goed voor een praatje, soepel waar het soepel moet zijn, elke keer weer een verhaaltje of/hoe/wanneer hij met prepensioen zal gaan )
Geplaatst: 12 januari 20206 j https://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/1167879/duizenden-poststukken-in-schuur-postbode.html Ik word niet in de gaten gehouden door middels mijn telefoon maar via mijn sleutel.Iedereen op het werk heeft een eigen sleutel die laat precies zien welke deur ik ben binnen gegaan en hoe laat, tevens geeft niet iedere sleutel toegang tot iedere deur.
Geplaatst: 12 januari 20206 j Als ik het zo lees, is het inderdaad hulde voor de postbodes om onder die omstandigheden te werken. Post nl medewerkers hier in de buurt zijn vaak nogal gestressed en gehaast. Wat ik alleen niet snap is dat we hier sinds een tijd bijna elke avond een post nl bus voor de deur hebben staan met 2 inzittenden. Staan er vaak tussen 20:00 en 21:00, beetje roken en op telefoon zitten. En daarna vertrekken ze weer.
Geplaatst: 13 januari 20206 j https://www.welingelichtekringen.nl/samenleving/1167879/duizenden-poststukken-in-schuur-postbode.html Ik word niet in de gaten gehouden door middels mijn telefoon maar via mijn sleutel..Helaas, je telefoon wordt ook in de gaten gehouden. Alleen door een andere partij dan je werkgever https://www.moestuinforum.nl/blogs/blog/379-grorks-blog/https://www.moestuinforum.nl/topic/23955-zij-en-heur-landleven/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.