Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Babbeltuin #2

Featured Replies

Geplaatst:

Ik zat er nét aan te denken... gewoon griezelig ....hihi

Geplaatst:

Gisteren een meevaller gehad we reden terug van de moestuin toen zag ik dat mensen de garage aan het opruimen waren en er lag een rol gaas op de container.

Auto omgedraaid ik ernaar toe en gevraagd of ik het gaas mee mocht nemen.

Dat was geen enkel probleem mocht meenemen wat ik wou uiteindelijk

1 rol nieuw groen geplastificeerd grof gaas meegenomen

1 rol fijn gaas

hele verzameling bamboe stokken in verschillende maten en

1 net van 10 meter bij 8 of zo

Geplaatst:

Dat zijn de leukere dingen.

Gaas is nog best duur kom ik achter. Het is wel echt nodig om de tuin katproof af te zetten dus mocht iemand nog een betaalbaar adresje weten...

Geplaatst:
Gisteren een meevaller gehad we reden terug van de moestuin toen zag ik dat mensen de garage aan het opruimen waren en er lag een rol gaas op de container.

Auto omgedraaid ik ernaar toe en gevraagd of ik het gaas mee mocht nemen.

Dat was geen enkel probleem mocht meenemen wat ik wou uiteindelijk

1 rol nieuw groen geplastificeerd grof gaas meegenomen

1 rol fijn gaas

hele verzameling bamboe stokken in verschillende maten en

1 net van 10 meter bij 8 of zo

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Zo ben weer stage aan het lopen, dit keer bij een aardbeien, asperge, prei, en frambozen planten kwekerij, heel tevreden ermee, buiten op de tractor rondhobbelen bevalt me 100% beter als binnen in de kassen, nu is het nog niet zo druk, maar over een paar weken begint het aardbeiplanten rooien 120 hec. . Nu op school bezig met mn spuitlecencie te halen en dan kan ik helemaal vooruit! Dikke prima dus

Omdat het kan.

Geplaatst:

Terug van vakantie in Zuid Duitsland, Zwarte Woud. Veel foto's gemaakt van paddenstoelen en zwammen

Vandaag voor het eerst sinds 2 weken weer naar de tuin geweest en zowaar kon ik de Rode Melde zaden oogsten... iemand nog interesse? 't Is een beetje veel

2013-10-01-1344251380635212.13

Geplaatst:

Kijk, een filmpje over onze moestuintjes! De mevrouw die geinterviewd wordt is onze bovenbuurvrouw, en de bank waar ze in het begin op zit is onze nieuwe gereedschapsbank, die we met geld van het oranjefonds op burendag in elkaar gezet hebben.

http://www.youtube.com/watch?v=G5fLqy4Wz_c

Geplaatst:

Leuk die enthousiaste bovenbuurvrouw.

Leuk zo eigen tuintje dicht bij.

Geplaatst:

Erg leuk!

Geplaatst:

Leuk filmpje

En de tuinen zo dicht bij

Goed plan zo tussen de huizen in

een beginner moet toch ergens beginnen en door jullie lukt het ook

Geplaatst:

Ja he! De tuintjes zijn niet zo groot maar van 12 vierkante meter kun je, als ik zo naar mn buren kijk, echt een aanzienlijk deel van je jaarlijkse boodschappen halen. En inderdaad, achter onze flat ligt nog zo'n grasveld niks te doen waar nooit iemand komt, mensen gooien de vreemdste dingen van hun balkon naar beneden (ui, schoenen, lege potten pindakaas), want niemand voelt zich er verantwoordelijk voor. Het grasveld waar de moestuintjes liggen is echter altijd schoon, en daar word met mooi weer ook veel meer gebruikt van gemaakt door spelende kinderen, badmintonnende gezinnen, kletsende buren etc. Kun je zien hoe veel een paar moestuintjes kunnen veranderen.

Die bovenbuurvrouw is wel fantastisch trouwens. Echt zo'n bezig bij die ALLES in de smiezen heeft wat er in de straat gebeurt, je kunt nooit eventjes ongemerkt langs haar glippen want ze heeft je al ver van tevoren gespot en je kunt er vergif op innemen dat je haar harde stem dan enthousiast "MIJKKEEEE! Heb je dit al gezien! Wil je nog een courgette! Wat doet jullie andijvie het goed! Heb je zus al gehoord!" of iets dergelijks hoort roepen

Een bijzonder figuur, erg leuk om zo iemand in je portiek of straat te hebben want ze is echt zo iemand die er voor zorgt dat iedereen elkaar beter leert kennen en dat er een leuke sfeer heerst overal, zij is ook degene die druk bezig is met het organiseren van oogstfeesten, en elke week wel minstens 1x per week voor je deur staat omdat ze eten over heeft of taart omdat ze jarig was of wat dan ook. Ze staat ook op allerlei gemeentefolders over dit soort projecten en in alle filmpjes daarover staat ze ook vooraan. Genia for president, roept mijn vriend dan

Geplaatst:

Wat een leuk initiatief, en wat een enthousiasme, dat wordt een groot succes zeker weten !!

Geplaatst:

Leuk filmpje, leuk initiatief... en inderdaad zijn er genoeg van deze flats waar overal ook alleen maar kale grasveldjes met hondestront liggen... Dit is zeker een betere invulling.

(Maar wel vreemd dat een woningbouwvereniging (Nijestee) eigen tv-programma's maakt... Waar zijn die normaal dan te zien, op StadjersTV oid??)

Geplaatst:

die waren idd te zien op OOGTV, geen idee of dat nu nog steeds zo is...

wordt ook gedeeld op FB en weet ik veel waar allemaal nog meer.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hoppatee geslaagd voor mn autorijbewijs, examinator kon al merken dat dit niet mijn eerste voertuig was wat ik bestuurd, ik speelde met de auto noemde die het!

Omdat het kan.

Geplaatst:

guus! gefeliciteerd

Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!

Geplaatst:

@Guus een Dikke PLUIM

Geplaatst:

(wat zei die examinator nou? speelgoedauto?)

aangepast door Gast

Geplaatst:

Goed gedaan Guus!

Geplaatst:

Gefeliciteerd Guus.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:
:thumbup:

(wat zei die examinator nou? speelgoedauto?)

neeje neeje veel tractor gereden en da kon hij hij merken

Omdat het kan.

Geplaatst:

Gefeliciteerd Guus.

Afgelopen september heb ik bloembollen in pot én vollegrond geplant voor aankomende lente. Echter blijken er nu al wat bollen uit te komen, die bedoeld zijn voor komst in mei of juni. Wat nu?

Geplaatst:

Gewoon lekker poten. Is redelijk gebruikelijk wel ( iets te vochtige opslag ) Gewoon proberen.

Geplaatst:

(ze heeft ze al geplant Bit ). Ik heb dat ook nu. Ik denk dat de bladeren van de bollen zich weer terugtrekken bij grote kou maar weet het ook niet zeker..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Oww. jee. Ik las of te gehaast of ben ook ( zoals velen ) slecht in begrijpend lezen.

Nee hoor. Kan ook geen kwaad. Blijft straks stilstaan in de winter, misschien iets schade oplopen wel, maar niet erg. Gaat gewoon goed.

Als het blauwe druifjes zijn : dat is héél normaal zelfs, dat ze al dik in het blad staan nu. Narcissen komen ook vaak te vroeg boven al. Tulpen moeten wel wegblijven nu.

Wat voor bollen zijn het ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.