Geplaatst: 19 december 201312 j Wat zijn vrouwvriendelijke boodschappen ? ..... die kende ik nog niet .....
Geplaatst: 19 december 201312 j Nee Mijke, niks naaigaren of tampons: zaad van bijzondere slasoorten, bloemkoolzaailingen, een hark, kruiwagen, dat soort dingen!
Geplaatst: 19 december 201312 j Hij had bloemen, bonbons, nylons en vooral veel wijn en lekkere hapjes: sushi, olijven, nootjes. O en hij had ook een minikerstboompje in de kar..zo`n ding met lichtjes er al in voor op tafel. Lie stond ernaast met onze kar: die had allemaal bonusspul en b-basicmerk..die koopt alleen wat in de aanbieding is. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 19 december 201312 j hmm.... Alles wat lekker, gezellig en overbodig is zijn dus vrouwendingen ? ( sowieso de Libelle dus ja )Op de Libelle na, rij ik dus steeds rond met vrouwendingen. moooi is dat. Heb ik weer Nu is het wachten op een Erny aan de kassa, die me aanspreekt op de inhoud van mijn kar. .... " is dat voor uw vrouwwww ??? " .... " Dat kan toch niet als alleenstaande man he ? " .....? ...... "Wat moet u daarmeeeee ??? "
Geplaatst: 19 december 201312 j nou wil ik ook wel eens weten...vrouwvriendelijke boodschappen...altijd handig bos rode rozen, vaasklaar (de liefde van de vrouw gaat over rozen)topgerechtje, panklaar (de liefde van de vrouw gaat door de maag)tijgervel, openhaardklaar (voor als Johnny Depp langs komt)selfie (van Johnny Depp dus, mansgroot)het puttertje, leesklaar (naast de doos Leonidas of Australian)de heule serie van Grey's (idem, jeeeeezzzz, dat zijn 9 series van 12 afleveringen)twee dagkaarten voor de spa (eerste dag weken, tweede dag peelen)een handdoekje voor bij de Bikramyoga, lichte lavendelgeur....?
Geplaatst: 19 december 201312 j De grapp'n en grol'n vloain over toafel hin en weer! En zain ik doar dat je een Grunnegs accent probaaist te noabaauweln? Mok mie de kachel noit aan! (Gronings opgezocht op: http://www.mijnwoordenboek.nl/dialect/gronings want ik ben maar import.) Ook een erg vreemd Gronings gezegde: Op hosevurrels over de beune mit schienvat in d`aand sjilotn zuikn. 19 december 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 19 december 201312 j ik was ook import (inmiddels alweer export ) maar ik kan het wel lezen ja verstaan doen ik het niet altijd, maar dat komt meer door het binnenmondse gebrabbel dan door het dialect. ik zit inmiddels weer tussen mijn oude vertrouwde dialect. mn vriend snapt er soms niets van, echte stadjer haha 19 december 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 19 december 201312 j met blote voeten op de zolder met een zaklantaren de sjalotte zoeken. Nee ik kan het niet verstaan. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 19 december 201312 j 't was op sokken... Enne... weet je misschien ook waar dat gezegde op slaat/betekent? 19 december 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 19 december 201312 j hozevurrels zijn sokken toch? edit: toch goed onthouden dus geen idee trouwens wat het betekend, heb de uitdrukking ook nog nooit gehoord. 19 december 201312 j aangepast door Gast
Geplaatst: 19 december 201312 j Nee mij onbekend.ook import maar wel heel lang hier in Grunn Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 19 december 201312 j Misschien iets van krap bij kas zitten...? Dat je daarom met je sokken aan met een zaklampje op de zolder de laatste sjalotjes moet gaan zoeken om nog wat te kunnen eten oid??
Geplaatst: 19 december 201312 j Ochh.. Mijke en Piroska. In uitzonderingsgevallen hebben jullie natuurlijk wel een punt, maar ik kan me Erny ook héél goed voorstellen he ? Het domme, soms gewoon infantiele gedrag wat je soms kan observeren in de supermarkt is toch écht wel tenenkrommend. dan nog ff mijzelf quoten: Erny haar bemoeienis vind ik dan minder ver gaan, blijkbaar heeft ze het leuk gebracht want de moeder in kwestie reageerde er goed op. dat we hier niet overheen lezen
Geplaatst: 19 december 201312 j Vrouwvriendelijk....écht mannelijk.....misschien eens de rollen omdraaien?? De laatste 3 secondes van dit filmpje.....Díe zijn vrouwvriendelijk!!! Volgend jaar haal ík de kerstboom!! http://www.youtube.com/watch?v=i59A37mDBvw
Geplaatst: 19 december 201312 j Op hosevurrels over de beune mit schienvat in d`aand sjilotn zuikn. Sta ik als geboren en getogen stadjer toch echt ff met de bek vol tanden... (maar mijke, stadjers spreken helemaal geen gronings.. ohja, is ook zo! Maar toch... shhhht! )
Geplaatst: 19 december 201312 j ik ben inmiddels meer bekend met de Drentse uitdrukkingen. kom wekelijks bij een vrouwtje in stad en ze komt telkens nieuwe uitdrukking in het Drents (oke soms niet altijd nieuw, maar dat is ze dan alweer vergeten ). afgelopen week was het:Leugens hebt korte bienties
Geplaatst: 19 december 201312 j leugens hebben korte beentjes.met andere woorden; al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.