Geplaatst: 13 november 201411 j Ik denk dat intratuin dezelfde muts uit China besteld en er dan mooi winst op maakt @Stan succes!! (heb je melk/yoghurt achter de hand voor proefgrage niet geheel peperbestendige klanten? ..... à 8 euro /glas of zo )
Geplaatst: 13 november 201411 j Winst weet ik zozeer nog niet, misschien maakt die webshop er meer winst op. Intratuin heeft namelijk naast de inkoop te maken met allerlei bijkomende kosten zoals personeel, een pand, reclame etc. Daardoor is de winstmarge van een Intratuin misschien (waarschijnlijk wel ) lager dan die van de online verkoper. Het voordeel wat je bij intratuin hebt is dat wanneer je nu er naar toe gaat je de kerstmuts binnen een dag hebt en de beleving die je er bij hebt Intratuin zelf koopt die kerstmutsen misschien wel voor 6 cent per stuk in trouwens, gewoon containers tegelijk. Grote kostenposten van een winkel zijn ook het in- en uitrichten er van. Personeel is er soms dagen mee bezig, zo hebben wij nu in de winkel alle sneeuwscheppen, strooizout etc er weer staan. Met het risico dat het misschien wel helemaal niet gaat sneeuwen. Kosten in dat geval: Eén week in en uitpakken van de afdeling + vloeroppervlakte in gebruik wat niks opgeleverd heeft. Plus als je ook nieuwe producten naast de voorraad er bij hebt besteld een nog grotere voorraad om weer op te slaan in de zomer. Ook een enorme kostenpost, voorraad.
Geplaatst: 13 november 201411 j Puur voor de kick ben ik hier zaterdag 15 november a.s. te vinden : http://www.maplantis.com/map?event-map=53f260f70364eff455bf056d&event-id=543c52b8e4b0dc05f2dd56d3. Veel van mijn peper-recepten ga ik dan in mijn pop-up restaurant proberen te verkopen(en wat inmaak(pepers) en kruiden(real hot chilipoeder) en azijnen. Een heet koekje of stukje chocolade bij de koffie/thee of een stukje (heet)gebak(ik ben er nu al druk mee). Succes
Geplaatst: 13 november 201411 j Grote kostenposten van een winkel zijn ook het in- en uitrichten er van. Personeel is er soms dagen mee bezig, Dagen.. Voor onze kerstshow kan je gerust rekenen op vele weken Maar denk inderdaad dat het werk dat ze aan zo'n kerstmuts hebben de grootste kostenpost vormt. De ruimte dat het inneemt in de winkel zal niks kosten, die vierkante meters zijn er toch al. Of die kerstmuts er nou hangt of niet.. @Erny.. Over dat dorpje: toen Alibaba naar de beurs ging was er, dacht ik, op NOS (of RTL?) een item waarbij een lokale boer was overgegaan op het produceren van tassen. Het produceren van tassen en verkopen was dankzij Alibaba/AliExpress een optie geworden en dat verdiende veel beter dan het verbouwen van gewassen. Dus dat idyllische beeld is niet helemaal onzin Ookal zullen er meer fabrieken zijn dan boertjes die overstappen op dit soort dingen. > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 14 november 201411 j Dat zijn inderdaad goede initiatieven... Maar dat Kerstmutsje van jou komt dan weer niet bij zo'n fabriekje vandaan denk ik... Maar echt absurd ja... 0.49 cent incl verzendkosten vanuit Azie... absurd...
Geplaatst: 14 november 201411 j (goed businessmodelletje geedee, zou er ook zakdoekjes bij verkopen voor flink wat eurootjes) en wat de mutsen betreft: ik denk dat ook het businessmodelletje van de hollandse zakenlui wat veranderd is, vroeger namen de winkeliers de inkoopprijs en deden er 20% op , nu kijken ze wat de klant er voor wil betalen en schrijven af en toe in de krant dat er een groot tekort aan kerstmutsen is vanwege een slechte oogst...de gedroogde vijgen uit Turkije zijn in twee jaar van 5 euro naar 9 euro gegaan, de walnootjes van 2 euro naar 7 euro per kg ongepeld ...)
Geplaatst: 16 november 201411 j Gisteren Restaurantday was geweldig. Het weer viel wat tegen maar het was zeker een leuke dag en een mooie ervaring rijker. Enkel de dag starte wat rommelig zoals printer wilde niet werken en een dubbele boeking op de ruimte . De hele dag door was er aanloop en niet heel erg druk dus ook veel tijd om een praatje te kunnen maken en wat uitleg te geven over o.a de pepers en gebruik ervan in gerechten. Ik had aardig wat home-made-producten mee en vooral de Capsicumgelei(paprika/pepergelei) sloeg in als een bom. Opvallend was ook wel dat erg veel mensen ook wel het super-hete wilden proberen. Zeker een 20-tal bezoekers hebben van de aller heetste peper(Carolina Reaper (1,2 tot 2,2 mil. scoville-schaal, en komt in de buurt van peperspray)) in de wereld(op honing) gesnoept. Daarnaast had ik hete taart(cake) mee die iets milder was dan de cakerol die op de laaste MTFD te snoepen was. Ook de quiche's die ik op een van de MTFD bijeenkomsten heb laten proeven zijn gisteren wel bevonden . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 16 november 201411 j leuk zeg! ik was helemaal vergeten dat het nu alweer pop-up restaurant day was, heb zelf helemaal niks meer gedaan. Luek dat het bij jou zo'n succes was! Ga je denk je hierna nog weer een keer meedoen?
Geplaatst: 16 november 201411 j Die kans is idd erg groot dat ik een van de volgende keren weer iets ga doen(februari of mei). Echter zijn er nu ook verzoeken om op de lokatie die ik gebruikte eens in de xxx tijd eens wat te gaan koken voor groepen van 10 tot 15 mensen. Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 16 november 201411 j @Jane Doe, als je het komt afhalen wel . Naar jou brengen ga ik niet doen (is wat verweg ). Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 16 november 201411 j Ja als het balletje gaat rollen.................. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 16 november 201411 j Uitje Amsterdam lijkt me wel wat, maar zal er voorlopig niet van komen. Met mtfd mogelijk, als ik heel lief vraag
Geplaatst: 16 november 201411 j @Jane Doe, mtfd kan idd ook . Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 17 november 201411 j Catering aan huis kan ook toch? Lijkt me wel heerlijk dat, als wij hier een kruidenspiraal gaan bouwen, dat jij dan komt koken voor ons De kok krijgt ook een bed natuurlijk... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 november 201411 j @Jet, dat klinkt goed maar, of ik daar dan tijd voor heb/kan maken ? Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel.
Geplaatst: 17 november 201411 j Net gespot bij de Jumbo... Pindakaas speciaal voor vogels... 200 gram voor 2,99 !! En ik heb een pot Calvé van 650 gram voor 2,69.... En nu op TLC... de Fastfoodbaby... peutertje krijgt maar liefst 2000 calorieën per dag binnen via fastfood!!!!
Geplaatst: 17 november 201411 j @Jet, dat klinkt goed maar, of ik daar dan tijd voor heb/kan maken ? Je moet er toch ook eens uit? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 17 november 201411 j Net gespot bij de Jumbo... Pindakaas speciaal voor vogels... 200 gram voor 2,99 !! En ik heb een pot Calvé van 650 gram voor 2,69.... En nu op TLC... de Fastfoodbaby... peutertje krijgt maar liefst 2000 calorieën per dag binnen via fastfood!!!! ja leuk maar vogeltjes mogen geen calve Zo bekeken is de prijs niet zo heel gek denk ik. In vogelpindakaas zit als het goed is ALLEEN MAAR pindakaas, en dus geen goedkope opvulmiddelen zoals palmvet, zout en suiker. Bovendien zal de afname een stuk kleiner zijn, wat het productieproces relatief gezien dus duurder maakt. Dus zo vergeleken met elkaar klopt het opzich wel.
Geplaatst: 17 november 201411 j Ging mij er meer om dat de vogeltjes dan dus nóg duurdere Pindakaas zouden eten dan ik... Gourmet-vogeltjes....
Geplaatst: 18 november 201411 j och, als je omrekent hoe lang 1 vogeltje van 1 zo'n pot zal eten zal het alsnog wel meevallen lijkt me
Geplaatst: 18 november 201411 j Tja hier kocht ik ook wel eens zo'n speciale pot pindakaas voor de vogeltjes op de markt (99 cent) lekker met meelwormen en zaadjes erin Eerste twee potten gingen goed, kleine vogeltjes en af en toe een duif deden er weken mee. Tot de Vlaamse gaaien en kraaien het ontdekten en die in 10 minuten een pot leeg vraten Daar begin ik dus maar niet meer aan, die rovers zijn al dik genoeg
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.