Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Gisteren de appel/perzikwijn geheveld,15 flessen.(dus niet gegeten,maar wel gedronken)

Nu staat alleen de saké nog.

Het wordt tijd voor de LENTE!!! Want iik wil graag de paardenbloemenwijn maken,maar ik vind dan de franse benaming weer chic

Geplaatst:

Straks bieten en tuinbonen van eigen kweek

Geplaatst:

Gisteren: ingemaakte courgette met pasta met bolognesesaus en scherpe pepersaus. Vandaag: de andere helft van de pot courgettes met pasta en Marokkaanse saus.

aangepast door Gast

Geplaatst:

BB&R uit de vriezer, met ui en knof en een snippertje boerenkool uet

Geplaatst:

Bietjes met rettich zoetzuur, met daarbij aardappels, schol en mosterd-roomsaus.

Geplaatst:

Rettich zoetzuur... receptje??

Geplaatst:

Rettich zoetzuur

1 kg rettich

750 g suiker

1/2 liter appelazijn

1/2 tl peper

1/2 tl nootmuskaat

1/2 tl gember

1 el honing

Snijd de rettich in dunne plakken.

Doe alle ingrediënten in een pan en kook tot de rettich glazig is.

Haal de rettich uit de pan en laat het azijnmengsel nog 15 minuten inkoken.

Doe de rettich in potten en vul die af met het azijnmengsel.

Sluit de potten.

aangepast door Gast

Geplaatst:

Thanx! En met "muskaat" bedoel je dan gewoon "nootmuskaat" toch?

Geplaatst:

Inderdaad.

Ik zal het even wijzigen.

Geplaatst:

Wij groeien onze eigen koriander en andere kruiden, dat gaat bijna overal in

Geplaatst:

rijst, kerrie-koolraap-reepjes, varkensvlees met roedjaksaus, zuurzoet (1), eitje van de vriendelijke boer (2)

(dat zit zo: (1) per ongeluk teveel inmaakazijn gebruikt en (2) we zagen in oktober iemand lopen met een opvallend Frans petje en een tray eitjes. Dat ging maar nét goed door onze vuurdoorn (die inmiddels is vervangen door hopelijk een stokroos) en zo raakten we aan de praat. Hij levert elke maand 30 eitjes die grotendeels in de top-cake van mijn vrouw verwerkt worden en daarna door ons, de buurtjes, de tuinclub.... )

Geplaatst:

Ik heb net het laatste restje gegeten van de pompoensoep van mijn laatste twee al bijna rimpelige pompoentjes... de soep was zo ingedikt, dat ik hem over een restje witte rijst van 1 dag geleden heb gedaan, even opwarmen in de oven, gerapte kaas erover... was yammie...

Geplaatst:

hutspot met bal gehakt

Geplaatst:

Gisteren stoofschotel wortel/pastinaak.

Vandaag een stamppot (hutspot) van het restant.

Geplaatst:

vissoepje met pastinaaklucifertjes en bosuiringetjes, sla, omelet met oude geitenkaas, broodje

Geplaatst:

rode kool, pastinaakpuree, ragoutje

(dat gaat zo: lamsschenkeltje in de pot met een hele ui en een wortel en laurier en foelie, 3 uurtjes bluppen; bouillon zeven en schenkeltje ontvlezen in kleine stukjes

in 50 g boter klein uitje en sjalotje braden tot glazig,

50 g meel in één keer erdoor roeren, bouillon per lepel bijvoegen en roeren roeren roeren, 20 minuutjes garen

vlees erbij, P&Z, thijm, nootmuskaat, 2 eidooiers van het vuur af erdoor roeren

vlak voor serveren peterselie erbij)

Geplaatst:

Man man als ik de laatste berichten lees is t net of ik naar een menukaart zit te staren

Gisteren peultjes uit de vriezer getrokken voor door de gehakt, broccoli, pindasaus en mie. Vandaag boontjes bij aardappels en een speklap. Lekker Hollands

Good things come in small packages

Geplaatst:

lekker menuutje!

Geplaatst:

Stoofpotje met zalm (2 pers):

400 gr schorseneren

2 wortels

1 of 2 pastinaken

2 tenen knoflook

2 dl vis- of kruidenbouillon

1 el tomatenpuree

saffraan

tijm

venkelzaad

250 gr zalm

1 el boter

salie

Groenten schoonmaken en in reepjes/schijfjes snijden, knoflook fijnsnijden.

De groenten, de knoflook en het venkelzaad in de bouillon met wat extra water laten sudderen. Saffraan, tomatenpuree, tijm toevoegen.

Bak de salie in de boter en bak hierin de zalm.

Bind het groentegerecht indien gewenst met een beetje maizena.

Geplaatst:

laatste boerenkool, de groene, met een lekkere bal

(de rode redbor ziet er wel mooi uit maar smaakt toch wel wat minder dan de groene vind ik; wat vinden jullie daar van? Misschien een ander receptje?)

Geplaatst:

we gaan zo tomatensoep eten met tomaten van eigen kweek. (diepvries)

Geplaatst:

bloemkool souperdesoup recept uit "Home Made"

bakje filodeeg met ricotta en de laatste nz spinazie en parm kaas

pasta erwtjes met olijfolie knof thijm en varkensvleesje marsala en tomaatspeksaus

citroentaart van Marjan

(dat zit zo: we hadden eters van de tuinclub, de startseizoenshap, )

Geplaatst:

Ovenschotel van pastinaak, wortel, spekjes en kruiderij, bestrooid met kaas met daarnaast een salade van crosnes.

Geplaatst:

Ik heb net een lekker tomaatje gegeten en hij was heerlijk. Eerste oogst 2013 tomaat werd binnen 2 dagen volledig rood. Heerlijk! Tiny Tom tomaat

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.