Nicolette Geplaatst: 24 mei 2013 Geplaatst: 24 mei 2013 gisteren pompoen en salad wrap met de allerlaatste pompoen die ik nog had liggen van de afgelopen oogst en italiaanse pluksla uit de tuin. Vandaag de andere helft van de pompoen gebruikt om er lekkere pompoensoep van te maken. Nu wachten tot er weer nieuwe pompoenen geoogst kunnen worden. Eerst moeten de plantjes eerst maar eens gaan groeien.
Gemma Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Stamppot raapsteeltjes vandaag! http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 )
Erny Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Eitje met tomaten en ui en kaas met: Bieslook, Oregano en Rucola... op Turks Brood.
prettig gestoord Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Asperges, zalm en aardappels. Als toetje nog een rabarbercompote mjammie! Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
RobO Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Grijns...was ik maar jaloers De mijne ambachtelijk, zonder vulmiddelen of toegevoegd vet...  mmmm, leuk hoor, nou ben Ãk weer jaloers
Gwen Geplaatst: 25 mei 2013 Geplaatst: 25 mei 2013 Amandelen, paprika, romatomaat, vanilleyoghurt, olijfjes in verschillende smaakjes, een banaan, appel en water!
arjanm Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Â Nog niet gegeten, maar wel gemaakt: rabarberjam, rabarbersiroop en rabarberwijn
Indy Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Heb je van de wijn ook het receptje die je met ons wil delen?
arjanm Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Heb je van de wijn ook het receptje die je met ons wil delen? Hij is nog lekker aan het gisten, dus ik heb hem nog niet kunnen proeven. Misschien smaakt het wel nergens naar
meekje Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Stamppotje van radijsjes loof met een paar zongedroogde tomaten, kruiden en wat room erdoor Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen... Groetjes! Meekje
arjanm Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 Gemengde salade uit eigen tuin van pluksla, snijsla, rucola, snijmoes, zuring, radijs, en ingemaakte courgette.Samen met spare ribs uit Zelhem en zelfgemaakte ovenfriet.
Piroska Geplaatst: 26 mei 2013 Geplaatst: 26 mei 2013 salade van rucola en uitdunbietjes-blaadjes, verder verse koriander door de cocos/kerrie/vis saus http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Hoezo: Spinazie!! grijns ?Of bedoel je: Spinazie!!
Erny Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Spinazie is voor mij nooooit , ben er dol op dus altijd En uit eigen tuin is dus zelfs nog veeeeeel lekkerder...
Agnetha Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Heerlijke salade met radijs rucola sla bieslook en uistengels. De eerst salade uit de tuin. Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Jorieke123 Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Een enorme halskarbonade, gebakken in roomboter Met een flinke salade er bij. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Tijdens het tuinieren met de schoolkinderen bij de NME hebben we rauwe spinazie gegeten, waar een beetje zand op zat maar dat gaf niks. Zo nu en dan een blaadje proeven tijdens het afsnijden van de spinazie. Eerst denk je dat het bitter gaat smaken, maar dan proef je dat het iets zoetig is en heel sappig en mals. Vol trots namen ze elk een plastic zakje verse spinazie mee. Daarna heb ik tijdens het tuinieren in eigen NME tuin de rauwe toppen van de Japanse duizendknoop gegeten, zalig! Op kauwen en vezels uitspugen. Tot nu toe dorst ik het alleen gekookt te eten. Zacht zuur, en niet zomaar een zuur wat je proeft http://www.mergenmetz.nl/sf.mcgi?6899. Geen oxaalzuur van rabarber, dát is pas zuur, bah, heheh... Daarnaast ben ik ook nog blijven snoepen van de overgebleven spinaziebladeren.
thea Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.
HuubvG Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Deze zonnige middag met jonge levenslustige kinderen maakte me weer blij na een koude start en een deprimerend weekeinde bij mijn oude zieke moeder, die overigens ook nog steeds boordevol levenslust zit.
pet Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Toevallig heb ik van de Japanse duizendknoop fruitleer gemaakt. Beetje vezelig, maar erg lekker. Het is een bijzonder smaakje. Zure frisse appels, daar doet het nog het meest aan denken. Je zou het bijna gaan kweken.
nanda Geplaatst: 27 mei 2013 Geplaatst: 27 mei 2013 Salade met sla (natuurlijk), rucola, radijs, heel klein komkommertje en lekker veel mierikswortel - allemaal uit de tuin - met sausje, tonijn en stokbrood.En verder tomaten/komkommer/groente soep waarvan het meeste helaas nu even uit de winkel komt maar de kruiden wel uit eigen tuin komen.
Aanbevolen berichten