prettig gestoord Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Mescun sla, ijsbergsla en botersla allemaal door elkaar met een eitje em een yoghurt dressing als lunch. Thaise kippensoep met belachelijk veel verse knoflook, peulen, uien (uit eigen tuin) paprika, pepers, omeletreepjes en rijstsamenet een zo juist gebakken maisbrood als avondeten..Mmmmm Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Jorieke123 Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Nee Conny, dat is ons allereerste geslachte varken. Van augustus vorig jaar Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Tuinbonen! Met huid en haar: de grootste peul van iedere plant afgehaald, punten afgehaald - geen draad nog -, afgespoeld en in stukken gesneden. Meegebakken met voorgekookte en voorgebakken krielen. Op het laatst de saus van yoghurt, eidooier, mosterd, citroensap, peper, zout, knoflook, nootmuskaat, olijfolie, suiker, fijgesneden hertshoornweegbree, rucola in het zaad, veldsla in het zaad, munt, dille en de eerste paarse broccoli met veel steel erbij gedaan en even mee laten pruttelen.
elrike Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Pannenkoeken met vlierbloesem. De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Nancy Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Hoe maak je dat, pannekoeken met vlierbloesem?Ik maak wel thee vd vlierbloesem, heeeel lekker! Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
elrike Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 Ik heb ooit gehoord om gewoon pannenkoekdeeg in de pan te doen en dan zo'n groot scherm er gewoon op te doen, ik drukte het een beetje erin maar ja hoe draai je zo'n pannenkoek dan om?Ik heb geprobeerd alle steeltjes snel weg te knippen en toen gewoon omgedraaid.De pannenkoek daarna gewoon een hand bloesem door het beslag, stuk beter maar niet bijzonder. De thee doe je ook gewoon een handje bloesem in de thee toch? Of heb je nog andere gebruiksaanwijzingen voor vlierbloesem? Ik heb wat te enthousiast geplukt ervan (er is hier een vlierbloesemhemel in de buurt ontdekte ik vanmorgen) De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
jeanne-heijmans Geplaatst: 25 juni 2013 Geplaatst: 25 juni 2013 vandaag N.Z spinazie was echt heerlijk zacht,morgen wortelen en peultjes.
HuubvG Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Hoe maak je dat, pannekoeken met vlierbloesem?Ik maak wel thee vd vlierbloesem, heeeel lekker!Ik had de koekenpanmanier gedaan, de bloemen afgeknipt om de andere kant te kunnen bakken. Maar ik vond de steeltjes niet lekker. Appelvrouw geeft het recept een paar berichten terug: in het beslag dopen en frituren. Ik hoef geen gebakken vlierbloesems meer, ga nu voor de thee en wacht dan op de bessen voor lekkere vlierbessensiroop. In dit https://www.moestuinforum.nl/vlierbloesem-t5441.html topic staan wel recepten voor thee Elrike.
Nancy Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 De thee doe je ook gewoon een handje bloesem in de thee toch? Of heb je nog andere gebruiksaanwijzingen voor vlierbloesem? Ik heb wat te enthousiast geplukt ervan (er is hier een vlierbloesemhemel in de buurt ontdekte ik vanmorgen) Ik pak altijd gewoon een heel scherm en doe dat in een mok met kokend water, een halve minuut.Ik vind dit de lekkerste thee die er is, dus ik heb al heeel veel gedroogd.Als je bijv andere kruiden zoals heermoes, goudsbloem (allebei voor iedereen heeel gezond) pakt, dan is dat niet zo heel lekker, hop, vlierbloesem erbij en hij is echt heel lekker.Vlierbloesem mag je gewoon met andere kruiden mengen.Als het vers is een halve minuut en gedroogde kruiden enkele minuten. Maar ik ga hier in het weekend ook de vlierbloesem in het deeg van de pannekoeken doen, gewoon losse bloempjes, lijkt me lekker. Hier kom je nog eens op ideeen. Leuk! Ik zeg maar zoo, das korter dan dierentuin.
ilse Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 vandaag gebruik ik rozemarijn uit de tuin.op het menu staat:gebakken aardappeltjes met grof zout, peper en rozemarijnhamburgertjeen een salade van tomaat, komkommer, ei. Daar doorheen mayo, zout en peper http://meestuintje.blogspot.nl/
snekermoestuin Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 salade met krop- pluksla en rucola Kijk ook eens op ons blog http://snekermoestuin.blogspot.com/
RobO Geplaatst: 26 juni 2013 Geplaatst: 26 juni 2013 Frieslanders met een takje rozemarijn, bietjes met beetje boter, sla met sausje van knof + egyptisch uitje + bieslookringetjes + olijfolie + wijnazijn + yoghurt + mayo + eitje balletje gehakt met kerriekruid + oystersaus + eitje + P&Z + semmelkorrels uit Oostenrijk (veuls te veul volgens mijn echtgenote... ) Griekse kersen toe, steunt elkaar koopt Eurowaar, want de onze zijn nog niet rijp
elrike Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 De thee doe je ook gewoon een handje bloesem in de thee toch? Of heb je nog andere gebruiksaanwijzingen voor vlierbloesem? Ik heb wat te enthousiast geplukt ervan (er is hier een vlierbloesemhemel in de buurt ontdekte ik vanmorgen) Ik pak altijd gewoon een heel scherm en doe dat in een mok met kokend water, een halve minuut.Ik vind dit de lekkerste thee die er is, dus ik heb al heeel veel gedroogd.Als je bijv andere kruiden zoals heermoes, goudsbloem (allebei voor iedereen heeel gezond) pakt, dan is dat niet zo heel lekker, hop, vlierbloesem erbij en hij is echt heel lekker.Vlierbloesem mag je gewoon met andere kruiden mengen.Als het vers is een halve minuut en gedroogde kruiden enkele minuten. Maar ik ga hier in het weekend ook de vlierbloesem in het deeg van de pannekoeken doen, gewoon losse bloempjes, lijkt me lekker. Hier kom je nog eens op ideeen. Leuk! Ik heb nog steeds niet alle bloemetjes van de schermen af en 2 bakken vol bloemen in water met citroen staan. Dat wordt de siroop/limonade. De rest ben ik steeds thee mee aan het zetten, maar nu heb ik dus zoveel dat ik het wil gaan drogen om zo langer te kunnen bewaren, weet je ook hoe ik dat het beste kan doen? De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Agnetha Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Dat zou ik ook wel willen weten?? Hoelang ik moet drogen. Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
HuubvG Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Vanmiddag: volkoren donker meergranenbroodje in de minioven met kaas geroosterd. Snackkomkommer en hertshoornweegbree er overheen. Vanavond: soepje van doperwten, kapucijners, wortelen, ui, een hele knoflookbol, selderie en peterselie. Scharrelkipfilet laatste minuut erbij en een pakje cup a soup voor het luie gemak. Thee met munt toe.
jeanne-heijmans Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Nu niet zelf gegeten,maar veel peultjes en wortelen weg gegeven.
jootje Geplaatst: 27 juni 2013 Geplaatst: 27 juni 2013 Gegeten, sla met rammenas en peultjes. Venkel uit de oven en rabarber crumble. yum!
ilse Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 zojuist een heerlijk kopje thee gezet van chocolade mint mmmm http://meestuintje.blogspot.nl/
Kassiopei Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Dat zou ik ook wel willen weten?? Hoelang ik moet drogen. Ik heb de bloemschermen geregen aan een touwtje en opgehangen.Af en toe een knijper ertussen, zodat ze niet te dicht op elkaar kwamen.Na een week was het wel droog.
Agnetha Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Oké dan heb ik het goed gedaan. Dank je wel! Yeah we zijn in het bezit van een 100m2 moestuin!
Theepot Geplaatst: 28 juni 2013 Geplaatst: 28 juni 2013 Peultjes en uitjes (de lenteuitjes) verwerkt in een pakje beef shanghai. lekker Wat een luxe dat je gweoon je tuin in kan lopen om er even iets uit te halen. verser kan het gewoon niet. uit de grond, door het water heen en in de pan. http://fluitjesnieuweleven.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 29 juni 2013 Geplaatst: 29 juni 2013 Wat een luxe dat je gweoon je tuin in kan lopen om er even iets uit te halen. verser kan het gewoon niet. uit de grond, door het water heen en in de pan. ja, heerlijk, genieten we elke dag van! Gisteren weer met de sla met kruiden (en een pizza van Appie)
Aanbevolen berichten