malouis Geplaatst: 5 juli 2013 Geplaatst: 5 juli 2013 Een salade van krulsla, stengeluitjes, citroenmelisse, munt en nog wat andere kruiden, aardappeltje en biefstukje.En een bak aardbeien toe.
Jorieke123 Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 We gaan zo een hartige taart met ei en ui eten Erg lekker! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Gwen Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 En vergiet vol sla uit eigen tuin, pittig gekruide stukjes kipfilet, huisgemaakte Tzatziki, stukjes tomaat en stukjes ei! Dat allemaal in een grote kom en smullen maar!
Maarten Geplaatst: 6 juli 2013 Geplaatst: 6 juli 2013 Risotto Primavera met net geoogste doperwten en tuinbonen. Op smaak gebracht met bieslook, mint en basilicum uit de kruidentuin.
dennislp Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Afgelopen jaar wat ananasaardbei stekjes gekregen (nogmaals bedankt Jorieke ). Maar helaas, labeltjes foetsie en dacht ze kwijt te zijn. Tot dat ik vandaag in ene de aardbeien zag hangen! Lekker aardbeitje! En ook leuk hoe wit hij is. > Planten kopen? Doe het bewust!
aalterse-willy Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Aardappelen, rode eersteling;Tomaat, HobbyF1, uit de kasSla, meikoningin uit de kas, wel niet gekropt maar zeer malsRode bietjes zoet-zuur van vorig jaarDessertje aardbeienLekker Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
jeanne-heijmans Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 Willy vond jij de eerste rode eersteling lekker? ik vond de gewone eersteling niets aan ook de mona lisa niet,volgend jaar wordt het voor mij belle de fontaine.zo lekkere smaak.de mayan gold staat nog dus weet ik nog niet.
Stan Geplaatst: 7 juli 2013 Geplaatst: 7 juli 2013 eerste nieuwe aardappels uez en eikenbladsla ueblb Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
aalterse-willy Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Willy vond jij de eerste rode eersteling lekker? ik vond de gewone eersteling niets aan ook de mona lisa niet,volgend jaar wordt het voor mij belle de fontaine.zo lekkere smaak.de mayan gold staat nog dus weet ik nog niet. Wel eerlijk gezegd vind ik ze wat droog maar wel eetbaar, er zijn betere ja maar deze hebben we gekweekt en we gaan ze op eten ook Wij koken ze steeds in de pel en pellen ze na het koken, de hele kleintjes niet.Ook in twee keer koken. De première uit de kas waren beter van smaak, die van buiten nog niet geproefd. Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
elrike Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Dit is hem, 1 van de 2 die ik dit jaar heb. En terwijl ik dit typ smolt deze al in mijn mond weg. De 2e aardbei is bijna rood, maar die mag mijn zoon. En dan al die andere jaren kon ik er niet tegenaan eten zoveel aardbeien had ik, de winter en een paar vervelende katten hebben ervoor gezorgd dat ik nog 3 plantjes overhad, en de andere plantjes hebben het zo groot worden niet eens gehaald dus die gaven geen aardbeien. De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.
Indy Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Maceronisalade met sla uet,ui uet,en bieslook uet.Eitjes erdoor uek.
prettig gestoord Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Vietnamese springrolls beetje koriander en gehakte dubbel gebrande pinda's erover en dan oprollendippen in een eigengemaakt vissausje..Mmmmmm Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
malouis Geplaatst: 8 juli 2013 Geplaatst: 8 juli 2013 Gisteren jonge kapucijners en worteltjes met aarappelpuree en een varkenslapje, en aardbeien toe.Vandaag stamppotje warmoes met spekjes en een gekookt eitje, en aardbeien toe.
RobO Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 eergisteren : bloemkool long island, frieslanders en vitelotte uit de oven met knoflook, kaasplakken volgens omi's recept, sla met walnootjes en spekjes (die paarse vitelotte werd aardig bloemig in de oven, smaak niet geweldig, frieslanders waren veel lekkerder, iemand nog tips?) gisteren: tauge (en barbeknoei bij vrienden)
RobO Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 vandaag: sugarsnaps rijst, tempeh reepjes met nootmuskaat en laos morgen: eigen export rattes d'ardeche in Colmar France, hihi, dat zal ze leren die franse supers, we gaan op tuinkantie
Gwen Geplaatst: 9 juli 2013 Geplaatst: 9 juli 2013 Een vreselijk lekkere saus, gemaakt van zo'n 10 kilo afgekeurde tomaten van de groenteturk! Wat ik over heb staat in de vriezer te bevriezen in handzame porties die ik morgen als blokken in een zak mik om de bakjes weer als vriesvorm te kunnen gebruiken!
JohnnyQ1 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Brocolli! Mijn eerste echte groente! De sla eten we trouwens al weken van. 2 plantjes zijn nu uitgeput. Nog 2 over en er komt nieuw kweeksel aan
JohnnyQ1 Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 en vanavond die heerlijk woekerende rucola voor door de pasta. Ze doen een wedstrijd met mijn sperciebonen wie het eerste boven aan de staak is...
prettig gestoord Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Een handje ananas aardbeitjes zo in de tuin opgepeuzeld. Vanavond ijsbergsla die het dit jaar trouwens extreem goed doet bij mij, met kruiden en yoghurt dressing. Dat samen met een stokbroodje warme kipfilet. Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!
Gwen Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Rucola die een staak in klimt? Gaaf! Heb je er een foto van?
DebjeDuif Geplaatst: 10 juli 2013 Geplaatst: 10 juli 2013 Handenvol framboosaardbeien, af en toe al een enkele geplukt, en nu ineens hangen mn planten heeelemaal vol met dieprode verrukelijke aardbeien! “Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.
Aanbevolen berichten