Ga naar inhoud

Wat heb je net gegeten? (uit eigen tuin) #2

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een salade van krulsla, stengeluitjes, citroenmelisse, munt en nog wat andere kruiden, aardappeltje en biefstukje.

En een bak aardbeien toe.

Geplaatst:

En vergiet vol sla uit eigen tuin, pittig gekruide stukjes kipfilet, huisgemaakte Tzatziki, stukjes tomaat en stukjes ei! Dat allemaal in een grote kom en smullen maar!

Geplaatst:

Risotto Primavera met net geoogste doperwten en tuinbonen. Op smaak gebracht met bieslook, mint en basilicum uit de kruidentuin.

Geplaatst:

Aardappelen, rode eersteling;

Tomaat, HobbyF1, uit de kas

Sla, meikoningin uit de kas, wel niet gekropt maar zeer mals

Rode bietjes zoet-zuur van vorig jaar

Dessertje aardbeien

Lekker

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Willy vond jij de eerste rode eersteling lekker? ik vond de gewone eersteling niets aan ook de mona lisa niet,volgend jaar wordt het voor mij belle de fontaine.zo lekkere smaak.de mayan gold staat nog dus weet ik nog niet.

Geplaatst:
Willy vond jij de eerste rode eersteling lekker? ik vond de gewone eersteling niets aan ook de mona lisa niet,volgend jaar wordt het voor mij belle de fontaine.zo lekkere smaak.de mayan gold staat nog dus weet ik nog niet.

Wel eerlijk gezegd vind ik ze wat droog maar wel eetbaar, er zijn betere ja maar deze hebben we gekweekt en we gaan ze op eten ook

Wij koken ze steeds in de pel en pellen ze na het koken, de hele kleintjes niet.

Ook in twee keer koken.

De première uit de kas waren beter van smaak, die van buiten nog niet geproefd.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Dit is hem, 1 van de 2 die ik dit jaar heb.

En terwijl ik dit typ smolt deze al in mijn mond weg. De 2e aardbei is bijna rood, maar die mag mijn zoon.

dsc0016427771373285171.JPG

En dan al die andere jaren kon ik er niet tegenaan eten zoveel aardbeien had ik, de winter en een paar vervelende katten hebben ervoor gezorgd dat ik nog 3 plantjes overhad, en de andere plantjes hebben het zo groot worden niet eens gehaald dus die gaven geen aardbeien.

De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht.

Geplaatst:

Vietnamese springrolls

sdc1261629971373309555.JPGsdc1261763171373309569.JPG beetje koriander en gehakte dubbel gebrande pinda's erover en dan oprollen

sdc1262039491373309601.JPG

dippen in een eigengemaakt vissausje..Mmmmmm

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Gisteren jonge kapucijners en worteltjes met aarappelpuree en een varkenslapje, en aardbeien toe.

Vandaag stamppotje warmoes met spekjes en een gekookt eitje, en aardbeien toe.

Geplaatst:

eergisteren : bloemkool long island, frieslanders en vitelotte uit de oven met knoflook, kaasplakken volgens omi's recept, sla met walnootjes en spekjes

(die paarse vitelotte werd aardig bloemig in de oven, smaak niet geweldig, frieslanders waren veel lekkerder, iemand nog tips?)

gisteren: tauge (en barbeknoei bij vrienden)

Geplaatst:

vandaag: sugarsnaps

rijst, tempeh reepjes met nootmuskaat en laos

morgen: eigen export rattes d'ardeche in Colmar France, hihi, dat zal ze leren die franse supers, we gaan op tuinkantie

Geplaatst:

Een vreselijk lekkere saus, gemaakt van zo'n 10 kilo afgekeurde tomaten van de groenteturk! Wat ik over heb staat in de vriezer te bevriezen in handzame porties die ik morgen als blokken in een zak mik om de bakjes weer als vriesvorm te kunnen gebruiken!

Geplaatst:

Brocolli! Mijn eerste echte groente! De sla eten we trouwens al weken van. 2 plantjes zijn nu uitgeput. Nog 2 over en er komt nieuw kweeksel aan

Geplaatst:

en vanavond die heerlijk woekerende rucola voor door de pasta. Ze doen een wedstrijd met mijn sperciebonen wie het eerste boven aan de staak is...

Geplaatst:

Een handje ananas aardbeitjes zo in de tuin opgepeuzeld. Vanavond ijsbergsla die het dit jaar trouwens extreem goed doet bij mij, met kruiden en yoghurt dressing. Dat samen met een stokbroodje warme kipfilet.

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

Handenvol framboosaardbeien, af en toe al een enkele geplukt, en nu ineens hangen mn planten heeelemaal vol met dieprode verrukelijke aardbeien!

“Waar schaduw valt schijnt ook de zon”.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...