RobO Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 rijst, kipje pindasaus ui uet, witte kool uet met kerrie en kokos, tauge uep, lemonkomkommertje
Piroska Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Een gruwelijk lekker pizza uit de leemoven buiten met op de schoorsteen gebakken uitjes in wijnazijn (zelfgemaakt) met honing en tijm, pizzasaus van paprika, tomaat en aubergine met mediterrane kruiden uit de tuin, verder boven de schoorsteen geroosterde paprika;s uit de tuin (gepeld natuurlijk), ansjovis, olijfjes en kappertjes en schapenkaas uit Kroatië. yummie was goed gelukt! http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
Jenneke Geplaatst: 8 september 2014 Geplaatst: 8 september 2014 Een flinke hoeveelheid tomaten (diverse kleuren) in stukken in een ovenschaal met zout, peper, tijm, oregano, bergbonenkruid, knoflook, een ui in partjes en olijfolie. Dit een uurtje in de oven laten roosteren, gare pasta (penne) erdoor geroerd, geraspte pecorino en een bol mozzarella in plakjes erover en nog even in de oven. Was heerlijk
RobO Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 broodje tartaartje met ui en ei, tomaatje
Nynkef Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Gisteren bietjes, vandaag courgette, morgen andijvie en overmorgen rode kool
NGUYET Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 Net had ik een groenten soep met Chenopodiaceae Atriplex hortensis, Bonte tuinmelde gekookt, heerlijk smaak een beetje naar Amanranthus Omdat de pink kleur zo apart is, had ik die laten hun gang gaan, hij is 1.5 hoog, de kruiden krijgen bijna geen zon licht meer, na het plukken is hele plant kaal, zo jammer had ik een foto gemaakt.
Piroska Geplaatst: 10 september 2014 Geplaatst: 10 september 2014 pasta met een saus van kleine ronde groene aubergines, tomaat en paprika, alles met kaas uit de oven. http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
RobO Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 mais, pasta met vegasaus van tomaat courgette ui knof wortel, botersla
NGUYET Geplaatst: 12 september 2014 Geplaatst: 12 september 2014 Vanmiddag rijstpap met Goji bladeren en topjes met wortel, suikermais, kruidenbouillon
RobO Geplaatst: 14 september 2014 Geplaatst: 14 september 2014 kipballetje roedjak, groentenschotel, quinoa salade bij de buuv vanwege gezellig met zn allen naar de Dijk
appelvrouw Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Vanmiddag rijstpap met Goji bladeren en topjes met wortel, suikermais, kruidenbouillon Kijk eindelijk een toepassing voor onze geen bessen gevende Goji`s! We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Limoen Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Een omelet met tomaat, aubergine en kruiden uit eigen tuin. Lekker ontbijtje
NGUYET Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Vanmiddag rijstpap met Goji bladeren en topjes met wortel, suikermais, kruidenbouillon Kijk eindelijk een toepassing voor onze geen bessen gevende Goji`s! Hoi, Appelvrouw, Goji bladeren wordt ook verkoop in Chinese supermarkt, vaak in helder boullion soep wordt al eeuwen gekookt in China, om wat minder pittig smaakt, wacht eerst water echt kokend zijn en dan voeg de bladeren erin. Verder wok ik Goji bladeren, topjes als spinazie in Mihoen of bami heerlijk of in pannekoek. In Lente en Herfst of na lang regen periode in de zomers schieten ze flinke nieuwe topjes, Veel te veel dat ik moet weggeven. die is preventie aan kanker en nog meer ziekte. Droge Goji vruchten wordt veel gebruikt in Chinese Homeopatische pakket. In mijn tuin bloeien ze pas in de herfst, bijen zijn erg blij en drukt ermee, dan eind december hangend rode vruchten op kale boom, ik zie het als super mini kerstbal .... schitterend. Smaakt is pittiger dan Goji die wij in Winkel kopen ... Waaarom weet ik ook niet.
appelvrouw Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Dank je wel voor je uitleg nguyet. Wat betreft die pittigheid, misschien met de grondsoort te maken? Heb je de plant hier vandaan, of van een Chinese handelaar? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 vis, pink fir, coleslaw, mais (we do that so:witte kool fijn snijden, inwrijven met wat azijn, uurtje laten staanrozijnen wellen urtje laten staancourgette, worte,l selder, peterselie fijn snijdenalles mengen en sausje erbij van yoghurt, mayo, ketchup, P&Z, mierikswortel, uurtje laten staan)
appelvrouw Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Dat klinkt erg lekker Rob.Ik heb een wok gemaakt van snijbiet, rode ui en knoflook..wat salie er doorheen en een eetlepel kippenpoeder...mmm We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Gebakken aardappels met sla en komkommer en tomaat.
Infinite Geplaatst: 15 september 2014 Geplaatst: 15 september 2014 Pizza, met ui, knoflook en paprika uit eigen tuin.Ook de bodem zelf gemaakt n.a.v. recept van jamie oliver. Beter dan Domino's! To plant a garden is to believe in tomorrow.
RobO Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 broodje tomaat, lemomkommer, geitenkaas, bramentoe
Erny Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Bietjes met appel en rode ui... als salade dus. Allen eigen oogst.
appelvrouw Geplaatst: 16 september 2014 Geplaatst: 16 september 2014 Goed idee Ern..ga ik morgen ook doen.Ik had een ovenschotel van King Edwards, Romanescu`s, Berlikummers, Zwitserse reuzen, Messidrome en Stutgartes We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
RobO Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 rijst, gewokte paksoi met kokos, tempeh gewokt met laos en nootmuskaat en ketjap, eitje, bramen
Jorieke123 Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 Broodje (varkens)hamburger met komkommer, tomaat en ketchup van eigen maak Sla met paprika en komkommer er bij. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
HuubvG Geplaatst: 17 september 2014 Geplaatst: 17 september 2014 De allerlaatste tomaat van dit seizoen (balkon star uit de huistuin) en de zoveelste aardbei.Plus de eerste veldsla vanaf nu tot en met volgend voorjaar.
Aanbevolen berichten