Ga naar inhoud

Leeftijdsopbouw leden moestuinforum

In welke leeftijdscatogorie val jij  

618 leden hebben gestemd

1. 1. In welke leeftijdscatogorie val jij

• 20 jaar of jonger
      51
    • 21 t/m 25 jaar
      76
    • 26 t/m 30 jaar
      111
    • 31 t/m 35 jaar
      79
    • 36 t/m 40 jaar
      77
    • 41 t/m 45 jaar
      66
    • 46 t/m 50 jaar
      53
    • 51 t/m 55 jaar
      44
    • 56 t/m 60 jaar
      27
    • ouder dan 60 jaar
      36

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

En dan is die hier actieve groep echt niet 1 op 1 te vergelijken met de groep die zich op de tuinen / verenigingen / moestuincomplexen beweegt.

Klopt, maar ik had het over jongelui die ook op de complexen er vaak snel weer mee stoppen. Ik had het niet over de gemiddelde leeftijd

Ik denk niet dat hier voornamelijk 60-plussers zitten, maar dat de verhouding hier toch wel iets anders ligt dan die - momenteel - 20% tussen 26 t/m 30 jaar.

Om daar meer zicht op te krijgen, zou je een nieuwe draad moeten starten voor leden die al meer dan - bijvoorbeeld - 2 jaar een moestuin hebben (én van plan zijn er mee door te gaan).

... mobiel ... dan heb je geen zoekfunctie ...

O, dat wist ik niet. Dat verklaart veel

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ik heb mobiel toch ook een zoekfunctie hoor (icoontje van het vergrootglas (loep)). Hangt volgens mij af hoe je jouw instellingen voor deze site zet op uw gsm.

Geplaatst:

@ Speets. Wat let je. Je kan gewoon een geheel ándere poll maken met de vraag 'wie er langer dan 2 seizoenen een moestuin heeft' oid.

Er bestaat ook een oude poll, over de maat van ieders moestuin.

Ergens ook een poll over de achterliggende réden van het nemen van een moestuin

Ergens ook een poll over de maandelijkse kosten van het hebben van deze hobby. etc.

Maar de leeftijds-opbouw van onze forum-bezoekers, ik durf dat best te beweren, ligt op merendeels ónder de 40. Wél zijn er natuurlijk een aantal ouwetjes wat actiever hier ( dagelijkse aanwezigheid ook óp de dag )

de kwalificatie 'ouwetjes' is niet denigrerend bedoeld hoor, trouwens. Ben zelf helaas nog niet bejaard, anders zat ik álle dagen op de tuin ( én op mijn mobiel )

@ simonvb : zou ook aan mijn mobiel kunnen liggen. Ik zal eens kijken naar de instellingen.

Geplaatst:
de kwalificatie 'ouwetjes' is niet denigrerend bedoeld hoor, trouwens.

Nee zeg, dat moet er nog bijkomen..alleen al zo genoemd worden is al erg genoeg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

"Oudere jongere", Koos Koets en de stichting Morekop.

Stichting Morekop ("Omdat wij more in de kop hebben dan jonge jongeren")

Ik ken het, als ouwetje.

T'is wel ongeveer 30 jaar geleden, toen lag het merendeel van de forumleden nog in de wieg!

1120183653         2025_teeltlijst (.xlsx)

Geplaatst:

Ja, de stichting Morekop!!

Die Moorkop staat er nog steeds bij de bakkerij in Bussum..tenminste een jaar of wat geleden nog wel. Men zou er eigenlijk een monument van moeten maken..

moorkop40961488530658.jpg

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik ben 51 jr oud.

De oplettende lezer had het al aan mijn jaartal gezien.

Bij ons op het complex als ik dan die 80-jarigen zie, dan denk ik: oh, ik hoop dat ik dan ook nog elke dag op mijn fietsje naar de moestuin kan.

Beste beslissing in jaren dat ik me aan heb gemeld een jaar geleden voor een moestuin. Dit wordt mijn tweede seizoen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Beste moestuinders,

Ik ben (pas) 22 jaar oud. Dit jaar wordt dan ook pas mijn 8ste jaar in de moestuin. Wel op mijn 7/8ste met kruiden en frambozen begonnen, maar had toen nog geen 'echte' moestuin. Naar alle waarschijnlijkheid wordt de moestuin dit jaar zo'n 300m2 (totaal). Jaren geleden dus begonnen met een stukje van 40m2 later van 140m2. (vorig jaar noodgedwongen terug naar 40m2)

Leuk op te zien dat toch zoveel 'jonge' mensen de zelfde passie delen voor moestuinieren. Dat had ik nooit gedacht.

Ik wens iedereen, jong en oud bijzonder veel plezier dit seizoen en een goede oogst gewenst

Groetjes,

Gilbert

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Wat mij gaandeweg de jaren dat ik hier aanwezig ben bijvoorbeeld opvalt, is de enorme stijging van mensen die dit forum mobiel bezoeken en raadplegen. Steeds vaker denk ik bij mezelf : " Bit, je hoeft niet eens te verwijzen naar de zoekfunctie, stóp daar nou mee, want de vragensteller zit hier mobiel ! ( dan heb je geen zoekfunctie )" Zelf zit ik hier ook steeds vaker mobiel.

Ik heb mobiel toch ook een zoekfunctie hoor (icoontje van het vergrootglas (loep)). Hangt volgens mij af hoe je jouw instellingen voor deze site zet op uw gsm.

dacht ook dat de zoekfunctie standaard was. gelukkig wel, anders is zo'n informatief forum als dit nergens meer. kunnen we net zo goed op FB gaan kletsen waar alle posten vanzelf wegzakken in de tijdlijn.

op de mobiele pagina het loepje rechts bovenaan.

bij de tapatalk staat het woord "zoeken" verstopt onder de 3puntjes rechts bovenaan. dat zoekt wel een stuk slechter dan de zoekfunctie op het forum. (kan ook aan mij liggen, ik kon sowieso niet wennen aan dat hele tapatalk. zal de leeftijd wel zijn )

Geplaatst:

Ik ben nu mobiel. Geen tapatalk, geen zoekfunctie, geen 3 puntjes whatever.

Gewoon IPhone

Geplaatst:

Ik heb wel een mobiel, maar die gebruik ik alleen om te whatsappen met de kinderen en om af en toe een foto te maken. Zal de leeftijd wel zijn, maar ik kan slecht overweg met dat kleine schermpje en het forum bekijk ik dan ook alleen op mijn pc (niet eens een laptop ).

Wat leeftijd betreft: ik (55) was gister op de ledenvergadering van de volkstuinvereniging, en de gemiddelde leeftijd ligt denk ik nog net ietsjes hoger. Ik denk dat dat per vereniging ook wel sterk zal verschillen, maar bij ons is ook relatief weinig verloop (dit jaar 4 nieuwe tuinders, een wachtlijst en vooralsnog geen vrije tuinen).

Op het forum zullen waarschijnlijk ook veel (jongere) mensen zitten die op een andere manier moestuinieren, in de eigen tuin, op het balkon, noem maar op, dan op de wat traditioneler manieren. Op mijn vereniging blijft mijn manier (die toch redelijk wijdverbreid is) opvallen en ik moest zelfs genoemd tijdens de vergadering en dat ze maar eens moesten gaan kijken naar hoe ik het helemaal anders deed want misschien konden 'we' er nog wat van leren. Superschattig, maar wel een tikje genant met al die mislukte experimenten in mijn tuin.

• 1 year later...
Geplaatst:

Als we dan toch gaan discrimineren / onderscheid maken durf ik hieruit af te leiden dat de meeste jongere moestuiniers (26/30) komen en na een tijdje weer gaan. En dat de meeste oudere tuiniers (56+) al langer moestuinier zijn en dat ook langer blijven.

Geplaatst:

Kijk ik naar mijn moestuin geschiedenis dan zijn er enkele korte pieken geweest tussen 20 en 30 (verhuizingen, studie, werk...) en lange perioden bijna niets.....daarna heeft het gesudderd (werk, kinderen) en nu is het belangrijkebezigheid....vanaf 50 jaar steeds meer...en nu....soort pensioentijd...is het belangrijkste bezigheid geworden.....en zit ik intussen in de oudste groep.

Kijk ik naar wie ik bijvoorbeeld ontmoet op moestuinforum-dagen dan durf ik geen enkele uitspraak op basis van leeftijd te doen, Huub. Verrassend hoeveel enthousiaste mensen van allerlei leeftijden daar zijn...en ook de jongeren zijn vaak "regulars".

@ Saal....zelfvoorzienend zijn was in de jaren 60 vorige eeuw ook al een ideaal van velen.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Geplaatst:

Het topic is zo oud dat ik al 2 leeftijds-categoriën ben opgeschoven. En nu bij de oudjes hoor. Terwijl ik op de volkstuin nog bij de jonkies hoor. Helaas maar heel weinig echte jonkies.

• 1 maand later ...
  • 3 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...