Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

ik dacht dat de 5e 10 een ruggetje is van 10 cm hoog

Geplaatst:

Stuk of 10 frambozen geoogst, in de blender en wat cola toegevoegd. Heerlijke smaak, aanrader!

Onderaan allemaal zaadjes, die ga ik eens zaaien, kijken of er wat gebeurt.

Een dag niet gezaaid is een dag niet geleefd.

Trotse oprichter en voorzitter van Stichting OKids

Geplaatst:

Toch een leuk ezelsbruggetje, makkelijk te onthouden. Ik ga ze ook toepassen. Ik wil 10 stuks van 10 verschillende soorten knoflook planten op de 10e, dus dat zijn er weer twee 10en bij...

En verder:

Met het kiphok begonnen, een stap dichterbij de wens om wat krielkippen te gaan houden. Er moest een gele tomaat aan de kant, die staat nu binnen. En een aardbeiplant, die kon ik op een andere plek kwijt. De werkvolgorde is een beetje vreemd misschien. Het dak was al kant en klaar maar erg zwaar. Ik heb het rechtop tegen de muur gezet, bovenaan op de trap vast gezet met scharnieren, daarna het hele dak omhoog getild met een draaiende beweging dus, het andere eind rust nu op palen. Verder werk ik van boven naar beneden, het wordt een hangend/zwevend hok.

De rest van de tuin behoeft momenteel geen arbeid! Vogelmuur doet zich voor als veldsla, lastig wieden nog.

O ja, de aardpeer opgemeten, deze was weer 10 cm (ja ja) gegroeid en staat nu op 335 cm. Even melden in het topic of records.

Geplaatst:
... ... 5) ... ...

Nou en?

... ... 1) - 8) ... ...

9) Hoe is het met de veldsla?

Geplaatst:

Hee Huub, dacht dat je van het kippenplan was afgestapt?

Enne dat wordt wel een hele mooie reeks dan:

10-10-10-10-10-10-10-10

In de 10de maand op de 10de dag van 10 soorten knoflook ieder 10 tenen poten, 10 cm diep op 10 centimeter afstand op 10 cm hoge ruggen ,10 maanden later te oogsten.

Geplaatst:

Ik ben wispelturig Thea Erny, maar het besluit om voorlopig te blijven wonen hier en van de kleine tuin toch wat gezelligs te maken, viert momenteel hoogtij.

Geplaatst:
... ... 5) ... ...

Nou en?

... ... 1) - 8) ... ...

9) Hoe is het met de veldsla?

Nou en? Nou het verbaast me gewoon. Dat iemand het belangrijker vindt om af te gaan op een aanname dat buren gemulchte tuinen lelijk vinden, dan op het feit dat het een goede manier is om groente te verbouwen. Ik zou zelf zeggen dat dat laatste toch gewoon belangrijker is. Dat mensen bij zaken als abortus of drugs voornamelijk denken met hun onderbuikgevoel, dat snap ik. Maar dat dat ook voor onomstreden, simpele, aardse zaken als tuinieren geldt? Soms ben ik gewoon verbouwereerd over de vreemde prioriteiten die mensen stellen. Dan raakt mijn idealistische wereldbeeld weer even van slag

Maargoed, het is niet helemaal 'nou en', want als wij volgend jaar met ons permamoestuintje gaan beginnen gaan we toch echt ook goed mulchen, onrkuid chop 'n droppen etc. Ik hoop niet dat hij daar dan over gaat zeuren. Hij keek al wat afkeurend naar ons stukje tuin waar nu al wat mulch ligt enzo.

9) die steekt geloof ik her en der wat kleine zaadlobjes boven de grond uit! Maar om dat zeker te weten moeten ze nog even wat groeien, moesbuuf heeft namelijk op de grens van onze tuintjes een hele bos klaprozen uitgetrokken die net vol zaten met zaad, die zich bij die behandeling natuurlijk ruimschoots over onze tuintjes verspreid hebben. Dus alles op die plek ziet nu groen

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

O ja, ik begreep dat jij niet snapte dat mensen van een net aangeharkt tuintje houden. Dan denk ik van nou en, l;aat ze. Maar dat ze willen dat jij jouw tuintje op hun manier doet, dat wordt inderdaad vervelend. Daar heb ik zelf ook weer recent mee te maken gehad en heb zelfs nu helemaal geen tuin meer buitenshuis. Ik dacht dat ik bij de stichting Natuur en Milieu Educatie goed zat, maar de gevestigde orde gaat daar alles drie á 4 keer per jaar frezen en vindt dat mooi staan. Mulchen, tuinieren zonder spitten en schoffelen, bloemen in de groentetuin, kruiden als kamille, niet toegestaan. Hopeloos als je als enige anders wil.

Geplaatst:

Ja belabberd is dat. En als je dat nou zou willen omdat de tuin je geen zak kon schelen, dan was het nog een discussie waard. Maar er zijn gewoon verdomd goede argumenten om je tuin op die manier in te richten, waar verder vrij weinig tegen in te brengen valt. Dat ze dat dan allemaal negeren puur vanwege een esthetisch (en dus subjectief) oogpunt? Waardeloos vind ik dat!

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Indianenaardappel van Jarno in de grond gezet 2 stuks, zag dat de bernagie zich op die plek 40x uitgezaaid had

Wat onkruid weggehaald tussen de winterpostelein en de veldsla, bevroren tomaatjes weggehaald uit de planten, bevroren boontjes geoogst, heeeeeeerlijk in de ligstoel liggen zonnen met zandbadderende kippen om mij heen

Ook alvast 30 x 10 tenen knoflook losgepeuterd uit bollen om deze week te planten jaja WEER een 10 !

Geplaatst:

3 tahtsai's, 1 chinese kool en 1 paksoy geoogst uit de koude bak en dit samen opgegeten met mijn man met wat rijst. Was lekker

Verder de gisteren gepootte knoflookteentjes nog 2 cm aarde gegeven, ze waren wat bloot komen te liggen door de regen van afgelopen nacht

Geplaatst:

de heg gesnoeid en nog wat vergeten veldsla gevonden

Geplaatst:
  • Auteur

Een klein deel van de kwetsen geoogst en een groot deel van deze kwetsen ( schudden maar aan die bomen ) weer doorgegeven aan de buurpaarden. Ongelofelijk dat die beesten de pruimen met pit en al vermalen, het geluid doet pijn aan mijn oren.

De eerste walnoten opgeraapt en de laatste grotere bietjes uit de tuin gehaald; de kippen hadden al het blad er al afgegeten.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik ken het geluid Appelvrouw! Onze varkens spugen eerst de pitten uit, en zoeken dan meer vruchten om snel te ontpitten. Als ze klaar zijn met eten, zijn ze nog erg lang bezig met zoeken en peuren in hun etensbak. En dan eten ze ook alle pitten op. Ze kraken ze echt. Van perzik, kers en pruim.

Geplaatst:

droogboontjes geoogst, gewied, mais geoogst, gewied, tomaatjes geoogst, gewied, koffie gedaan met de mannu, gewied, zonnebloemen geknipt en dahlia's gepluisd

Geplaatst:

Nieuw knoflookveldje gereedgemaakt....bemest....beetje houtas....volgende week knoflook poten.

Geplaatst:
  • Auteur

regende het niet bij jullie?Hier wel!

De walnoten vallen, die hebben we wel geraapt in de regen.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

300 knflookjes geplant, manlief hielp (timmerman) dus ze staan nu echt op 10 cm, waterpas en kaarsrecht (uh het duurde wel 2 uur ..)

Restanten pompoenplant uit het kippengaas getrokken en uit de vlier.

Een bloemenperkje voorbereid rond de waterput met aarde over uit de aardappels-in-jutezakken

laatste walnoten geraapt en te drogen gelegd

Oostindische kers verwijderd die over de sojabonen groeide in de hoop dat ze nog afrijpen

Kippenhok uitgemest, mestplank geschraapt en geboend, de kuikens streng toegesproken niet meer met zijn allen in de legnesten van de oudere dames te slapen.

spiegels van de jonge appelboompjes vrijgemaakt van onkruid

Geplaatst:

De beestenboel buiten gedaan, tuin helemaal schoongeveegd, nog wat onkruid gewied samen met de kippetje .

Moet nog steeds knoflook gaan halen pfff. En nog wat appels geplukt.

Geplaatst:
300 knflookjes geplant, manlief hielp (timmerman) dus ze staan nu echt op 10 cm, waterpas en kaarsrecht (uh het duurde wel 2 uur ..)

hahaha!

maarruh, wat doen jullie in vredesnaam met 300! plantjes?!

Geplaatst:

Vandaag me tuin deels winterklaar gemaakt.

Wat velden waar ik dit jaar niks meer zaai gespit..

Woensdag nog wel ff me gras maaien.

Altijd bereid om te leren

Geplaatst:

Spaande margriet, citroenverbena en azteekszoetkruid gestekt Kunnen de stekjes op een warme/vorst vrije plek overwinteren, stuk makkelijker dan grote planten overhouden.

Geplaatst:

hallo allemaal,

1.eerste lading veldsla geoogst.

2.knoflook teentjes geplant.

hopelijk wordt het het juiste weer voor knoflook niet dat het een strenge winter wordt

dan kan je wel stro leggen

1 ding is zeker volgend jaar weer veldsla

gegroet, vince

Geplaatst:

Groot bed schoongemaakt. Courgettes er vanaf. Zaailingen van vanalles er uit en opgepot. Morgen dik mulchen, volgend voorjaar wordt dat mijn kolenvak.

Veel gewied. Bamboestokken schoongemaakt en opgeruimd. Koude kas water gegeven. Vogelbescherming bij de laatste aardbeien aangebracht ( Evie II )

Prachtig weer. In de zon zelfs warm. Lekker hoor !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.