Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Wow, Thea....wateen foto! Echt mooie oogst!

Geplaatst:

Ooooo lekker die bramen, ben der dol op mmm!

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Ik wilde even wat framboosjes plukken maar de bovenbuuf was er ook, en dus kwam ik een half uur later thuis met wat kruiden, een handjevol zaadjes, een tas radijsjes en een laurierboompje

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Geplaatst:

Sorry Bit, bij mij op het balkon staat ook nog steeds de Black Cherry Tomaten plant.

Leef je leven dag voor dag.

https://www.facebook.com/conny.coomans

Geplaatst:

Mijn tomaten beginnen grotendeels nú pas rijp te worden!

Geplaatst:

Ik heb de composthoop onder handen genomen, de onderste beetje vette laag vermengd met hennepvezels uit het kippenhok en weer bovenop de onverteerde compost gegooid. Het ziet er weer netjes uit.

Ik vraag me alleen af wanneer, in welk seizoen dus, ik het beste de compost die helemaal klaar is, kan vermengen met mijn moestuintje en MM-bak

Geplaatst:

Vandaag mijn tomatenbed geruimd, alle bevroren en inmiddels zwarte planten inclusief vruchten op de composthoop gegooid.

Een mooi randje met in de grond gestoken tegels rond mijn vrijgekomen bedden gemaakt tegen ingroeien van omliggend gras

240 liter perenstukjes in vaten gedaan ( gesneden dus en steeltjes eraf) om te gisten tot stookwijn

120 liter gegiste perenpulp van deze zomer uitgeperst tot stookwijn en weggezet tot het gestookt wordt

120 liter gegiste appelpulp van deze zomer uitgeperst tot stookwijn en weggezet tot het gestookt wordt

Bevroren en inmiddels zwarte stokbonen geruimd

Van de bevroren peperplanten nog 5 pepers gered en in de zon te drogen gelegd, rest op composthoop

3 wietplanten geoogst en op zolder te drogen gehangen

aller aller aller laatste walnoten geraapt bij de buurman (hij is dood, dus denk dat het geen kwaad kan) walnoten te drogen gelegd en oudere gekeerd

Nog snel even wat slakken getsjopt met spade voor ze mijn spinazie opeten

Rupsen van de palmkool aan de kippen gegeven ( ze lustten ze niet..arghh)

Viezeheersbeestjes geketst: met wijsvinger en duim de beestjes wegschieten van je arm/been en dan kijken na hoeveel meter zeilen ze hun vleugels uitdoen om verder te vliegen.. Was leuk!

Geplaatst:

wilgen geknot, na 5 jaar, armdik

Geplaatst:

Liguster gesnoeid. Compostbak verplaatst en een prachtige bottelroos van de G&B ruilbeurs geplant. Ik hoop dat hij het redt. In ieder geval alle bottels meteen maar geoogst, nog even bedenken of het jam wordt of roosvicee.

Geplaatst:
Nu al RobO? is het blad er al af of heb je gewoon met blad geknot?

ja, nu al, met nog wat blad eraan, maar de takken waren veel te groot en mi niet bestand tegen onze novemberstormen

gelukkig is een wilg heel sterk, die redt het wel

Geplaatst:

Gistermiddag vijf uur lang, zonder pauze, aan het beton maken en storten geweest achter het huis van tuinbuurman Fred... Jesusssss wat een klus zeg... Fred is niet zo goed in het inschatten (de optimist ) dus het duurde allemaal toch ff wel 2x zo lang als hij had gepland.

Zovéél zakken grind, zand en cement... wat een klus zeg. Geölied machientje waren we...

Megadiepe kuil had ie al gegraven voor de fundering. De aarde die eruit kwam heeft hij maandenlang al naar de moestuin gesjouwd (versteviging van paden ed... heel erg nuttig).

IMG210689831381755541.JPG

Helaas konden we niet lekker gemakkelijk een kruiwagen vol- en leegstorten maar moest alles in emmers via de "glijbaan" naar Fred in z'n kuil... Dat vertraagde de boel behoorlijk... maar ja, ging niet anders.

Gelukkig hadden we een goeie dag uitgekozen, het was de hele dag droog en er was zelfs zo af en toe een zonnetje. Waren klaar voordat het écht te donker werd en ook voordat er om half 10 des avonds ook hier wat regen viel.

Nu... overál pijn natuurlijk... oef...

Leuke is dat hij straks wel een mooie kelder heeft om zijn groenten te bewaren.

Geplaatst:

Misschien een tip waterglas in de stutlaag voor/tegen grond water.

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:
  • Auteur

Ah wordt het een kelder..goed werk zeg!

Wij hebben het ook droog gehouden, gisteren en tot nu toe vandaag, alhoewel het al om 11 zou gaan regenen.

Heel veel planten verpot, en de planten die in de winter binnen blijven bijeen gezocht ( ananassalie, stevia, zoethout, komijn, laurier citroenverbena e.d.) Eindelijk de smeerwortel bocking 14 die ik van Jorg had geplant bij de bomen. Keizerskronen geplant tegen de woelmuis en zo ook narcissen rond een enkele boom..daar moet ik er nog veel meer van kopen. Hier en daar al pompoenplanten weggehaald. Bijna alle bonen geoogst.

Een flinke lading planten verpot voor de plantenruilbeurs hier zaterdag. De beurs gaat niet met ruilen vooraf, je ziet ter plekke wel wat mensen hebben. Ik heb veel stekjes van kruiden, maar ook forsythia, kweeperen, helleborussen, muntsoorten.

Bramen geplant. Buddlea geplant(heeft die rode ook een naam Bit?)

Courgettes geoogst ( gaan die dingen nou nooit eens dood ) bloemkool geoogst.bleekselderij geoogst

Munt& citroenverbena afgeknipt om nog te drogen, zo ook selderijzaad...

aangepast door Gast

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Die "rode" ( rood-paars dus ) heet 'Royal Red'

Moet die ananassalie echt binnen ? Koude kas ( wat droog houden ) niet voldoende ? Je stekken groeien prima !

Geplaatst:

Snijbonen geplukt om zaad van te winnen en de planten in het compostvat gedaan.

Er zijn nu twee moestuinbakken waar niks meer in staat....somber gezicht In de laatste bak staat nog sla prei wortels en peterselie en bieslook.

De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!

Geplaatst:

Al de pompoenplanten uit de kas gerooid, brengen nu toch niets meer op.

Een volle emmer walnoten geraapt.

En natuurlijk de dagelijkse kost uit de tuin gehaald.

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

opgeschoond, bollenbedjes opgemaakt met een dekentje van stro, compost gekeerd, water weggepompt om de nieuwe aardbeien te redden

Geplaatst:

Portie wortels uit de tuin gehaald en een overheerlijke 'Cottage pie' gemaakt.

Voor het recept zie Terdege mei 2013.

De regenschade in de tuin was te verwaarlozen i.t.t. de tuinen in Zeeland...wat een triest gezicht ...

Geplaatst:

Sojabonen geoogst en gedopt.

Pompoenplantrestanten weggehaald

Wat verwilderde herfstasters van achter op het land bij de buren, verplaatst naar mijn bloementuin

Geplaatst:

Stevia geplukt en laten drogen

Pluksla geplukt met wat blaadjes spinazie, zuring, snijbiet & hertshoornweegbree.

Geplaatst:

Ik heb alle rode bieten uit mijn moestuintje gehaald, want gisteravond stond het blank en nu regent het weer en ik zou het erg jammer vinden als ze zouden wegrotten. Morgen of overmorgen ga ik ze koken en daarna invriezen.

Geplaatst:

De laatste rode kool eruit gehaald. Verder van de buurman die zijn druif aan het snoeien was, wat houtige stengels met knoppen gekregen. Dat wordt stekken!

Geplaatst:

nog meer bedden van verdroogd gewas ontdaan en bedekt met blad.

Toch weer 3 emmers walnoten geraapt en elke keer denk ik dat het de laatste noten van het jaar zijn hahaha..

Uit het bos wat maagdenpalm gegraven en in mijn tuin gezet

In de hondenpoep gestapt (damn van mijn eigen honden notabene)

Een kruiwagen peren geraapt

kruiwagen appels geraapt

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.