Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Onkruid weggehaald. De bedjes zien er weer mooi uit. En ik heb de planten in de kas water gegeven en de tomaten gediefd. Toen het een beetje ging druppelen zat ik op mijn stoeltje in de kas te genieten van de rust.

Geplaatst:

manlief heeft de aardappelen aangeaard...

ik heb de framberry en pineberry geplant, alsook de ronde courgette en pompoen in volle grond gezet en dan een 5 l bidon er over tegen de koude... Nu hopen op warmere dagen...

Geplaatst:

Nog een laatste aantal ( nakomertjes ) tomaten omgepot. Wou ze as weekend op de tuin zetten, maar ga ik toch nog even mee wachten. De temperatuur wil niet echt aantrekken de komende week. Wel ga ik de kas nu vaker open laten. Gewied. Schade van de fazanten opgeruimd. Nog wat Cosmea opgepot, Delphinium zaailingen bladbemesting gegeven. Rupsen uit de kruisbessen gehaald ( het worden er nu veel minder inmiddels, nog een paar dikkerts die ik dus eerder over het hoofd heb gezien ) Kruisbessen nog wat verder uitgedund ( het jonge schot, niet de bessen )

Geplaatst:

Gisteren vooral veel onrkuid gewied, vooral tussen de uien was het een drama. Verder de radijzen en meirapen uitgedund. Vandaag niets want het is één grote modderpoel op de tuin...

Geplaatst:

De laatste 2 manden aardappels aangeaard,en toen snel weer naar binnen.

Geplaatst:

In de regen een paar pompoenplanten in de voortuin geplant, laat het maar lekker de bomen weer inklimmen, staat altijd zo leuk!

Zeluf doen! Nooit uit de koppigheidsfase gekomen gelukkig!

Geplaatst:

een superzielig ieniemini radijsje uit de winkel opgepot en voilà: hij steekt zijn enige goede blaadje alweer stoer de lucht in! Ik kreeg het niet over mijn hart om die kleine uk op te eten....

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Als ie maar niet door gaat schieten na deze BDE (bijna dood ervaring)...

Geplaatst:

Ahum.

Ik heb de grote brandnetels verwijderd bij het prieeltje op de NME tuin. Die in een vat met water gedaan om brandnetelgier te gaan maken. Nog meer gewied en begin gemaakt van het opknappen van het prieel.

Geplaatst:
Als ie maar niet door gaat schieten na deze BDE (bijna dood ervaring)...

Dat is eigenlijk "een beetje" mijn bedoeling Huub..... Hij mag! Ik wil gewoon weten hoe dat eruit ziet. Iedere rechtgeaarde Nederlander oogst zijn radijs om te eten, dus zie je nooit een doorgeschoten plantje. Puur nieuwsgierig!

Marijke.

Door een klein beetje zon kun je veel regen vergeten.

Geplaatst:

Goed idee! Ik ga er ook een paar in het zaad laten schieten. Kijken of je die zaden weer uit kunt zaaien.

Geplaatst:

Radijs geoogst zonder zaden. En Rozmarij en Huub zaden van radijs kan je prima weer zaaien het is alleen een priegel~werkje de zaden te winnen.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Geplaatst:

Aardappelen aangeaard, onkruid gewied, gaten in de rij sugar snaps opnieuw ingezaaid, 2 rijen bietjes in de grond gezet, tomaten in de kas gezet (volle grond), twee keer heen en weer gefietst om planten naar de tuin te brengen, begin gemaakt met een tweede kas van resthout en plastic.

Geplaatst:

Onkruid gewied, toch maar de spekbonen gezaaid en ga straks nog even een berg mulch neergooien en zo hier en daar tussen schuiven....butternut geplant in de hoge bak en eens even kijken waar ik de lavas neer ga zetten waar ie zijn gang kan gaan en een mooi plekje voor de chinesche peterselie die wel uitgeplant kan worden...toppen uit mijn overgebleven platte peterselie geknepen, die wilde al gaan bloeien....

MVG

Danuta

Geplaatst:

Wij hebben onze nieuwe kas gebouwd!!

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Een kooltent gemaakt,en de palmkooltjes er in geplant.

Geplaatst:

Een kooltent Indy??

Klinkt leuk!

Foto?

http://www.buitenthuis.blogspot.com

Rien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.

( St. Ignatus 1491-1556 )

Geplaatst:

Staat bij mn update

Geplaatst:

ik heb aardbei korona, pepermunt, chocolademunt en knoflook planten geplant

Geplaatst:

Een tijmplantje in een grotere pot gezet, wat onkruid gewied in de gewone tuin en weggetrokken uit de moestuin. De onkruidjes daar waren al 1 cm hoog

Verder heb ik het druk met een ziek kippie en zijn we vandaag even naar de Zaaidag op Katendrecht geweest en dat was leuk

Geplaatst:

Na al de regen is het wieden van onkruid hard nodig. Bed je voor bedje wordt het schoner.

Geplaatst:
en zijn we vandaag even naar de Zaaidag op Katendrecht geweest en dat was leuk

Ik ben daar ook naar toe geweest, was leuk he....wel kleiner als dat ik verwacht had maar desalniettemin ben ik, goed geslaagd!

Geplaatst:

Niets in de tuin gedaan. Althans, niet in mijn eigen tuin.

Vandaag een grote tuin aangeplant. De bestrating, lounche-terras, bakken, pergola-achtige zaken enzo waren de laatste maanden al klaar gekomen. Vandaag ging alle beplanting erin. Toch 11 uur lang poten, poten poten, met een man of 4. Ben gebroken en doodmoe. Maar voldaan. Mooi geworden ( t was mijn eigen beplantingsplan natuurlijk, dus vanzelfsprekend érg mooi geworden )

overigens: geen druppel gehad vandaag, géén waterbommen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.